تحقیقات ارمنستان درباره شبکه فرزندخواندگی غیرقانونی

به گزارش وبلاگ طفره، مقامات ارمنستان تحقیقات درباره یک شبکه فرزندخواندگی غیرقانونی را در این کشور شروع نموده اند که احتمالا چندین پزشک، بیمارستان و پرورشگاه در این شبکه فعال بوده اند.

تحقیقات ارمنستان درباره شبکه فرزندخواندگی غیرقانونی

به گزارش وبلاگ طفره، در ماه نوامبر امسال (2019)، سرویس های امنیتی ارمنستان اعلام کردند شبکه ای را که بین سال های 2016 تا 2018 میلادی 30 کودک را تحت عنوان فرزندخواندگی به ایتالیایی ها فروخته بودند، شناسایی نموده اند.

سوزان پاتواکانیان یکی از زنانی است که در سن 16 سالگی پزشکان او را مجبور کردند کودکش را واگذار کند. احتمال می رود که کودک سوزان در یک شبکه زیرزمینی فروش بچه ها تحت عنوان فرزندخواندگی در ارمنستان فروخته شده باشد.

سوزان که اکنون 35 سال دارد و می گوید: 19 سال پیش در بیمارستانی که برای زایمان رفته بودم، پزشکان مرا تهدید کردند اگر موافقت نکنم که فرزندم را رها کنم، آنها به پلیس اطلاع می دهند که زیر سن قانونی باردار شده ام.

سوزان می گوید که هرگز نمی خواسته این کار را انجام دهد اما تحت فشار کادر پزشکی، سندی را امضا و کودک خود را به آنها می سپرد.

وکیل سوزان می گوید که 19 سال پیش کادر پزشکی و از جمله دکتر آبرامیان، نوزاد سوزان را ربوده اند و در شبکه فرزندخواندگی غیرقانونی فروخته اند.

رازمیک آبرامیان، پزشک بیمارستان مرکزی زنان و زایمان در پایتخت ارمنستان، دستیارش و مدیر پرورشگاه ایروان در 18 دسامبر دستگیر شدند با این حال به گفته کمیته تحقیق با قرار وثیقه اکنون آزادند. آنها مظنون به سوء استفاده از وظایف خود برای جدا کردن نوزادان از والدینشان بر اساس نقشه از پیش معین شده هستند.

وکیل دکتر آبرامیان مدعیست که این پزشک بی گناه است و موکلش این اتهامات را پوچ و بی اساس می داند. این پزشک گفته است که سوزان را به یاد نمی آورد اما بایگانی اسناد بیمارستان نشان می دهد که او 20 سال پیش نوزاد سوزان را به جهان آورده است.

بازرسان تا به امروز تعداد پرونده ها و دوره ای را که این شبکه فعال بوده، معین ننموده اند با این حال به نظر می رسد این شبکه ده ها سال است که در ارمنستان فعالیت می نماید.

وکیل سوزان پاتواکانیان که از سال 2013 از موکلش دفاع می نماید می گوید که این شبکه قدرتمندتر از مافیای مواد مخدر است و بسیاری از سیاستمداران ارشد، پلیس، زایشگاه ها و پرورشگاه ها در آن مشارکت دارند.

این وکیل می گوید تا جایی که اطلاع دارد کسی تا به امروز نتوانسته است فرزندش را پیدا کند.

مقامات دریافته اند که فرزندخواندگی توسط خارجی ها چهار برابر شهروندان مقیم ارمنستان است.

به گزارش یورونیوز، مقامات ارمنستان که به نظر می رسد قصد مبارزه با این شبکه را دارند تمامی پرونده های فرزندخواندگی را در کشور تعلیق نموده اند تا تحقیقات مربوط به این پرونده تکمیل گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تحقیقات ارمنستان درباره شبکه فرزندخواندگی غیرقانونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات ارمنستان درباره شبکه فرزندخواندگی غیرقانونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید