تحول در دنیای حمل و نقل با الهام از عنکبوت

به گزارش وبلاگ طفره به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، محققان در تلاش برای درک راز نحوه این نوع پرواز عنکبوت ها هستند که به پرواز بالونی مشهور شده است.

تحول در دنیای حمل و نقل با الهام از عنکبوت

بررسی های پژوهشگران آلمانی نشان می دهد یکی از عوامل ناشناخته ای که به عنکبوت ها کمک می کند تا علیرغم عدم بهره مندی از بال بتوانند بر روی سطح زمین پرواز کنند، شیوه بهره گیری آنها از میدان الکتریکی کره زمین است. به بیان دیگر، آنها از انرژی الکتریکی برای معلق نگهداشتن خود در هوا استفاده می کنند.

این محققان می گویند وقوع روزانه هزاران رعد و برق در نقاط مختلف کره زمین باعث می شود تا جو کره زمین به شکل یک مدار الکتریکی غول پیکر درآید. در این شرایط بخش فوقانی جو دارای بار مثبت و سطح زمین دارای بار منفی است.

وقتی عنکبوت ها تارهای خود را آزاد می کنند، آنها دارای بار منفی می شوند و این بار منفی ، بار منفی سطحی که عنکبوت در آن قرار گرفته است را دفع می کند. همین واکنش، نیروی لازم برای پرش بلند عنکبوت به هوا و پرواز وی را فراهم می سازد.

پژوهشگران آلمانی معتقدند می توان از این روش برای ابداع روش های جدید پروازی استفاده کرد، به خصوص که عنکبوت ها برای ایجاد این واکنش صرفا به تضاد دو قطب منفی توجه کرده و اهمیتی نمی دهند که تارشان را تا چه ارتفاعی و به چه جهتی پرتاب کنند. در حال حاضر تحقیقات بیشتر بر روی عنکبوت ها به منظور ابداع ابزار و وسایل پروازی جدید بر همین اساس ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تحول در دنیای حمل و نقل با الهام از عنکبوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحول در دنیای حمل و نقل با الهام از عنکبوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید