تورهای مجازی به صنعت گردشگری در شیوع کرونا یاری می نمایند

به گزارش وبلاگ طفره، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، تورهای مجازی به صنعت گردشگری در شیوع کرونا یاری می نمایند.

تورهای مجازی به صنعت گردشگری در شیوع کرونا یاری می نمایند

قضیه چیست؟

بیماری همه گیر کرونا برای صنعت گردشگری ویرانگر بوده و انتظار نمی رود که تا سال 2024 سفرها دوباره از سر گرفته شوند و به میزان قبل از همه گیری بازگردند. حتی با بهبود این بخش، اعضای صنعت در جلب مشتری با رقابت سختی روبرو خواهند شد و در ابتدا می توانند با یادآوری به مشتریان خود که چرا اصلا سفر می کردند، فرصت های بیشتری ایجاد نمایند.

بدلیل دسترسی راحت به بعضی فناوری ها، شرکتهای هواپیمایی، آژانس های مسافرتی و گروه های گردشگری علاقه فزآینده ای به استفاده از فناوری واقعیت مجازی (VR) برای جلب مشتریان احتمالی نشان داده اند. زمانیکه کاربران در تولیدات رایانه ای و گاهی اوقات محیط های تعاملی سه بعدی جذب می شوند، VR با تحریک یک یا چند حس کاربر از دنیای فیزیکی تقلید می نماید و مغز را فریب می دهد تا احساس کند در دنیای مجازی قرار گرفته است. این فناوری می تواند به وسیله عکاسی 360 درجه واقعیتی ساخته و طعم گردشگری مجازی را ارائه دهد و افراد را به این واقعیت مجازی وارد کند.

ماه گذشته، انجمن حمل ونقل هوایی بین المللی (IATA) گفت: در حال حاضر، شرکت های هواپیمایی فقط حدود 10 درصد از سطح طبیعی حمل ونقل را انجام می دهند و ترافیک بین المللی تقریبا از بین رفته است. طبق برآورد IATA، اختلالات ناشی از همه گیری کووید-19 بیش از 41 میلیون شغل را در بخش مسافرت و دنیاگردی در معرض خطر قرارداده است.

تا به امروز، تعدادی از کشورهای دنیا تلاشهای نوآورانه و تجربی بازاریابی را برای آماده سازی و بهبود تدریجی صنایع گردشگری خود افزایش داده اند. بعنوان مثال، هیات ملی گردشگری آلمان (GNTB) مجموعه ای از تجربیات مجازی را برای یاری به مسافران در جستجوی مقصد بدون ترک خانه هایشان، با استفاده از برنامه های 360 درجه و واقعیت افزوده (augmented reality) راه اندازی کرد.ایالت بادن وورتمبرگ (Baden-Württemberg) دارای پیاده روی های مجازی در شهر است و گردشگران می توانند در منطقه سفر نمایند و ایالت باواریا (Bavaria) کنسرتهای اتاق نشیمن و دستورالعمل های خوراک پزی را پیشنهاد می دهد. هدف ایجاد تجربه ای است که باعث ایجاد علاقه مجدد به مقاصد و مناظر و فعالیت های پیشنهادشده گردد.

سازمان ملی گردشگری ژاپن به وسیله یک تجربه فیلم 360 درجه واقعیتی مجازی با مناظری از سراسر کشور ارائه می دهد که مردم را ترغیب می نماید تا با ارائه تجربیات مجازی و نمایش بهترینهای ژاپن، سفر دوستی خود را از راه دور برآورده نمایند. شرکتهای طراز اول هواپیمایی این کشور در سال 2018 پیشنهاد پرواز به تعدادی از مقاصد محبوب به وسیله واقعیت مجازی با هواپیمایی ساختگی را به مشتریان دادند؛ چیزی که ممکن است موردتوجه ویژه هرکسی باشد که ترس از پرواز دارد.

سازمان دهندگان سیاحت آفریقایی نیز به صورت دیجیتالی پا به میدان گذاشتند تا بتوانند نیازهای میلیون ها نفر را که در دنیا در خانه نشینی تامین نمایند. دبیر هیات دولت برای دنیاگردی و حیات وحش، یک کمپین تور مجازی زنده به منظور نمایش سیاحت هایی که هدف آنها اطمینان از ارتباط بین دنیا و مسافران است را راه اندازی کرد.

از طرف دیگر فنلاند یک نمونه شاخص است که بسیار قبل تر از شیوع کرونا در سال 2018 از توانایی بالقوه VR در سفر استفاده کرد و هلسینکی مجازی را به عنوان شبیه ساز دیجیتال پایتخت راه اندازی کرد.

براساس گزارشی که در اواخر سال گذشته توسط ResearchAndMarkets.com منتشر شد، واقعیت مجازی قرار است در چند سال آینده بطور ویژه تاثیر زیادی در صنعت مسافرت و گردشگری داشته باشد. همانطور که رالف هولیستر، نویسنده گزارش شرح می دهد: VR پتانسیل ایجاد تجربه های جانشین را فراهم می نماید که ممکن است برای میراث طبیعی و حفاظت از طبیعت بسیار مفید باشد.

البته گفته شده است که بعید به نظر می رسد که بیشتر شرکت هایی که تجربه های توریستی VR را قبول می نمایند، قصد داشته باشند آن را جایگزین گردشگری فیزیکی نمایند. در بیشتر موارد، گردشگری VR به عنوان یکی از دستگاه های دیجیتال بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: همگردی

به "تورهای مجازی به صنعت گردشگری در شیوع کرونا یاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای مجازی به صنعت گردشگری در شیوع کرونا یاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید