فراوری رنگ های نانویی با استحکام بالا برای استفاده در صنعت هوایی

به گزارش وبلاگ طفره، رنگ پلی یورتان نانو با کاربرد در صنعت هوایی، خاصیت استحکام بالا، مقاومت شیمیائی مناسب و شره نشدن به بازار آمد.

فراوری رنگ های نانویی با استحکام بالا برای استفاده در صنعت هوایی

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ طفره به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استفاده از رنگ و رزین و انواع پوشش ها در صنایع و قطعات مختلف با اهداف مشخصی مانند زیبائی، مقاومت به سایش و خوردگی یا افزایش خواص نوری و هدایتی و موارد دیگر، حائز اهمیت است. استفاده از این رنگ ها در صنایع هوایی مانند پوشش دهی بدنه، تاسیسات و کابین هواپیما یکی از کاربردهای مهم این مواد است.

شرکت دانش بنیان گیتی آسا با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیروز به فراوری این محصول کاربردی شده است. این گونه رنگ ها بر پایه رزین های مختلفی مانند پلی یورتان و اپوکسی فراوری می گردد.

این محصول دارای خواصی همانند مقاومت شیمیائی مناسب، عدم شره شدن، تافنس و استحکام کافی و مقاومت در برابر شوک های حرارتی و اشعه فرابنفش، و باران اسیدی است و به عنوان لایه نهایی برای پوشش سطوح هواپیما استفاده می گردد.

رنگ پلی اورتان شرکت گیتی آسا یک محصول دو جزئی است که بر پایه رزین پلی اورتان تهیه شده و دارای مدت زمان خشک شدن بسیار کوتاه است و خاصیت ضد شره گی آن باعث می گردد تا رنگ پس از اعمال بر روی سطوح زاویه دار و خمیده فلزی، تا هنگام خشک شدن دچار شره نگردد. امروزه، استفاده از نانوذرات به منظور بهبود ویسکوزیته و عدم شره شدن رنگ اعمالی بر روی بدنه، راهکاری مهم در افزایش کیفیت پوشش دهی هواپیما است.

این محصول چسبندگی زیاد به زیرلایه، انعطاف پذیری و خواص مکانیکی مناسب، مقاومت شیمیائی زیاد و بعلاوه مقاومت در برابر شره شدن (Sagging) را فراهم نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فراوری رنگ های نانویی با استحکام بالا برای استفاده در صنعت هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری رنگ های نانویی با استحکام بالا برای استفاده در صنعت هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید