تپه اسرار آمیزی که به دست آدم ها ساخته شده است!

به گزارش وبلاگ طفره، تپه سیلبری | Silbury Hill در انگلیس

در شهر ویلتشر، در جنوب غربی انگلیس تپه ای سرسبز به نام تپه سیلبوری (Silbury Hill) وجود دارد که در نگاه اول شاید فکر کنید مثل تپه های طبیعی دیگر است اما این تپه، مصنوعی ست و به دست آدم های باستان ساخته شده است. اینکه تپه ای به این بزرگی از طریق چه کسانی و برای چه ساخته شده چیزی است که با خواندن ادامه مطلب به آن پی می برید پس خبرنگاران را همراهی کنید.

تپه اسرار آمیزی که به دست آدم ها ساخته شده است!

تپه سیلبوری در کنار جاده رومی، استون هنج و چندین و چند جاذبه باستانی دیگر قرار گرفته و همین موضوع این سوال را برایمان ایجاد می کند که چه ارتباطی بین آن و دیگر جاذبه های مهم انگلیس است. ساخت این تپه به حدود 4,750 سال قبل برمی شود و دقیقا مشخص نیست که چه تمدنی آن را ساخته است. این تپه بزرگ ترین تپه های این چنینی در انگلیس است و حدود 2 هکتار مساحت و 40 متر ارتفاع دارد البته به نظر می آید در زمان ساخت بلندتر بوده و سطح قله آن به مرور زمان پایین تر آمده است.

این تپه از گچ، خاک رس، سنگریز ه و سنگ های معدنی درست شده و برای ساختن آن صدها کارگر حدود 15 سال کار کرده اند هرچند که عده ای می گویند ساخت آن بسیار بیشتر از این حرف ها طول کشیده است. افسانه های زیادی درباره این تپه وجود دارد که یکی از آن ها این است که شیطان تکه ای از خاک را به زمین انداخته و این تپه شکل گرفته است. اینکه چه کسی و چرا این تپه را ساخته است هنوز هم مثل یک راز سر به مهر است و هیچ کس پاسخی برای آن ندارد.

اینکه این تپه برای چه ساخته شده همیشه یک راز بوده و تا امروز هم کسی به این سوال پاسخی نداده است. باستان شناسان به امید کشف راز ساخت این تپه کندوکاوهای زیادی در این محل انجام دادند و حداقل سه تونل جداگانه به سمت مرکز تپه حفر کرده اند. هدف آن ها این بود تا با حفر این تونل ها به دخمه هایی در وسط تپه برسند اما هیچ چیزی به دست نیامد. در طول قرن بیستم یک تونل افقی دیگر در این تپه حفر شد که نشان می داد تپه در سه فاز مختلف ساخته شده است.

تاریخ گذاری رادیوکربن بر روی شاخ گوزنی که در بالای این تپه پیدا شده نشان می دهد که این تپه در فاصله سال های 2490 و 2340 قبل از میلاد ساخته شده است. به نظر می آید تمدنی که این تپه را ساخته به مدت هزاران سال از آن استفاده و در نهایت از این محل نقل مکان کرده است اما تپه چند سال بعد از طریق رومی ها کشف شده است. شاهد این ادعا جاده رومی و دهکده رومی است چون جاده با رسیدن به این تپه انحراف پیدا کرده و روستایی هم در سال 2007 در پای تپه کشف شده است.

در حوالی سال 1723 شخصی آغاز به کندن نوک قله کرد تا در آن محل یک درخت بکارد اما ناگهان با یک اسکلت روبرو شد این اتفاق باعث شد تا حفاری های باستان شناسی در این محل آغاز شود، از این حفاری ها اینطور نتیجه گیری شد که ماهیت تپه برای دفن مرده ها نبوده و این مرده بعد از ساخت تپه و بعد از اینکه تمدن سازنده اش از این محل رفتند در اینجا دفن شده است. در سال 1776، یک میله از نوک تپه به قسمت مرکز آن فرستاده شد و تقریبا نزدیک 75 سال بعد در محل این میله یک تونل کشیده شد.

با ایجاد این تونل کند و کاوهای دیگری انجام گرفت اما نه تنها به کشفیات مهمی نرسید بلکه به تپه هم آسیب هایی وارد کرد به طوری که بارندگی های سنگین باعث افتادن میله شد و سوراخ بزرگی را روی قله بر جای گذاشت و تونل هم سست و ناپایدار شد. امروز کارهای زیادی در حال انجام است تا این تپه پایدار شود و این گنجینه ملی کشور انگلیس از بین نرود. در کندو کاوهای داخلی تپه، تعداد زیادی مورچه بالدار پیدا شد کشفی که نشان می دهد کار ساخت تپه در ماه آگوست (مرداد) آغاز شده است. البته برای این نتیجه گیری باید تغییرات دمایی و تغییرات عادات این حشره از آن زمان تا به حال هم در نظر گرفته شود اما حتی اگر این نتیجه گیری درست هم باشد اطلاعات چندانی درباره این تپه به ما نمی دهد. به علاوه، هیچ راهی وجود ندارد تا بفهمیم که آیا اینکه ساخت این تپه در چه زمانی از سال آغاز شود برای مردم آن زمان مهم بوده یا نه؟ پس این نتیجه گیری هیچ اطلاعاتی درباره اینکه سازندگان این تپه چه کسانی بودند و از چه فرهنگی به اینجا نقل مکان کردند به ما نمی دهد.

اما شاید خود تپه بتواند سرنخ هایی از مردمانی که آن را ساخته اند بدهد. ارتفاع بلند تپه نشان می دهد که هدف از ساخت آن این بوده که چیزی را بالاتر از دیگران ببرد یعنی شاید جایگاهی برای نخبگان حکومتی و یا نخبگان مذهبی بوده است. نظریه بعدی این است که این تپه یک جور فیلتر آب بوده است البته با توجه به اطلاعاتی که درباره جوامع ماقبل تاریخ داریم نظریه اول به نظر درست تر می آید چون همیشه تخته سنگ های بزرگ نشان دهنده جایی مذهبی و یا قبرستان بوده اند. با اینکه احتمال دوم کاملا رد نمی شود اما نظریه اول به نظر محتمل تر می آید، به هر حال این نظریه هم مطمئن نیست و هیچ سرنخ مشخصی برای آن وجود ندارد. تقریبا همه چیزهای بااهمیتی که از این سایت به دست آمده از فرهنگ های بعدی است و تنها چیزی که درباره این تپه مطمئن هستیم این است که در سال های باستان درست شده و به طور اتفاقی در آن محل ساخته نشده است.

تا به حال چند مورد وقوع حادثه عجیب و غریب در اطراف محل این تپه گزارش شده است؛ آخرین حادثه به ساعت 5 صبح 6 جولای 2009 برمی شود وقتی مامور پلیس شهر در اتومبیل شخصی اش در حال عبور از جاده کنار تپه بود سه نفر آدم خیلی قد بلند را دید که در حال بازرسی میدان دایره ای شکل نزدیک تپه بودند. این سه نفر آنقدر عجیب بودند که پلیس ماشین را نگه داشت و دقایقی آن ها را تماشا کرد؛ هر سه تای آن ها نزدیک 2 متر قد و موهای بلوند داشتند و لباس یکدست سفید کلاه دار به تنشان بود. بعد از مدتی پلیس به سمت این سه نفر رفت اما آن ها با سرعتی باورنکردنی فرار کردند و ناپدید شدند. گزارشات مشابه از کنار این تپه، زیاد به دست پلیس رسیده است، اتفاقاتی که هیچ دلیل قانع کننده ای برای وقوع آن ها وجود ندارد.

منبع: historicmysteries.com

منبع: الی گشت

به "تپه اسرار آمیزی که به دست آدم ها ساخته شده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تپه اسرار آمیزی که به دست آدم ها ساخته شده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید