13 مکان اسرارآمیز و حیرت انگیز در خاورمیانه

به گزارش وبلاگ طفره، به نقل از پایگاه خبری ورلد تراول، منطقه خاورمیانه شاید بیشتر به دلیل آشوب و درگیری هایش همیشه کانون توجه ها بوده است. اما همین منطقه جاذبه هایی دارد که می تواند هزاران توریست را به این منطقه بکشاند.

13 مکان اسرارآمیز و حیرت انگیز در خاورمیانه

سفر به همه نقاط دیدنی خاورمیانه شاید تا حدی زمان بر و البته فراموش نشدنی باشد. خاورمیانه گزینه های زیادی برای ارائه به هر توریست دارد. از سواحل، کوه ها و مناظر چشم نواز گرفته تا هتل های لوکس، بنا های تاریخی و فرهنگ غنی. در این منطقه همواره چیز های زیادی برای دیدن وجود دارد.

این سرزمین شگفت انگیز مملو از اسرار و پدیده های حیرت انگیزی است که گاهی اوقات غیر عادی به نظر می رسند. تقریباً گویی هر گوشه از این سرزمین چیزی برای مبهوت کردن توریست در خود نهفته دارد.

روستای مرمری دهیی آین، عربستان

این مکان با نام روستای مرمری نیز شناخته می شود. علت آن را باید به بنای صخره ای نسبت داد که این روستا بر آن بنا شده است. با کمال تعجب، خانه های این روستا از سنگ مرمر ساخته نشده اند بلکه از سنگ های شبیه به هم در ساخت خانه های آن استفاده شده است. کوه های خاکستری در پشت این روستا و مزارع سرسبزی که در ناحیه جلوی آن واقع شده، زیبایی آن را دو چندان نموده است.

دره جینیز، عربستان

وادی البیدا، که وادی الجین نیز نامیده می شود، دره ای اسرارآمیز است که اتومبیل ها حتی با موتور خاموش نیز قادر به حرکت در سربالایی هستند! این دره در 30 کیلومتری شمال غربی مدینه واقع شده است. هر ساله هزاران نفر از مردم محلی و توریستان برای دیدن این پدیده شگفت انگیز راهی این دره می شوند. پدیده ای که همگان از دیدن آن مبهوت می مانند.

بسیاری از مردم محلی معتقدند که قدرت جن ها و موجودات ماورایی در وادی الجین حاکم است. هر چند بعضی پدیده عجیب وادی الجین را با تئوری تپه های مغناطیسی توجیه می نمایند و معتقدند این مسئله، توهمی از یک جاده سربالایی را برای افراد بوجود می آورد، در حالیکه در واقع چنین نیست.

جزیره سوکوترا ، یمن

مکان های عجیب و غریب در این جهان کم نیست، اما هر یک از آن ها به دلیل ویژگی خاصی از بقیه متمایز می شوند. گیاهانی که در جزیره سوکوترا رشد می نمایند، آنقدر عجیب و نادر هستند که گاهی این تصور را به وجود می آورند، که از یک سیاره دیگر به این جزیره منتقل شده اند.

در این جزیره گونه های گیاهی و جانوری بسیار متنوعی مشاهده می شود که شاید به جرات بتوان گفت نمونه آن ها در هیچ جای جهان وجود ندارد. در حقیقت یک سوم از 700 گیاه نادر جهان در جزیره سوکوترا قرار دارند که در هیچ مکان دیگری در جهان رشد نمی نمایند.

تپه های دیلمون، بحرین

بحرین دهه ها به داشتن عظیمترین مجموعه گوردخمه های پیش از تاریخ در جهان به خود می بالید. یک شگفتی باستان شناسی که از تمدن 4000 ساله دیلمون باقی مانده است. گذشته از وسعت و تعداد زیاد تپه ها، از منظر باستان شناسان اهمیت این مجموعه به سن و نادر بودن آن ها برمی شود.

حتی امروزه نیز هنگام خارج شدن از شهر های عظیم بحرین، همچنان می توان تله ها و دخمه های بی شماری را دید که در چشم انداز کویر به وجود آمده اند.

مجلس الجن، عمان

این مکان دومین تالار غاری عظیم شناخته شده در جهان است که در سال 1985 کشف شده است. تنها ورودی به این مکان خوف انگیز به وسیله سوراخی کوچک در سقف آن است.

بیما سین خول، عمان

اگر با اصطلاح سین خول آشنا نیستید، ممکن است با نام عربی این مکان و افسانه محلی مربوط به آن گمراه شوید. افسانه های محلی می گویند این سوراخ به دلیل سقوط شهاب در این نقطه بوجود آمده است.

اما در واقع فرسایش طبیعی سنگ آهک باعث به وجود آمدن این گودال زیبا شده است. ظاهراً این گودال به وسیله یک تونل زیرزمینی نیز به دریا متصل است و رنگ آبی بی نظیر خود را مدیون آن است.

اولین شهر آسمان خراش های جهان، یمن

همانند منهتن، آسمان خراش های شیبام ترکیبی از یک شبکه مستطیل شکل از خیابان ها و میادین را شکل می دهند. اما این آسمان خراش ها یک فرق عمده با نمونه های مدرن دارند، اینکه در ساخت آن ها از گِل استفاده شده است و قدمت آن ها هم به قرن شانزدهم برمی شود. این بنا های تاریخی منحصر بفرد محل زندگی حدود 7000 نفر است، زمانی در شاهراه ارتباطی میان آسیا، آفریقا و اروپا قرار داشته و توقفگاه اصلی بازرگانانی بود که در راستا مراودات تجاری خود در سفر بودند.

مجموع 500 آسمان خراش قدیمی شیبام 5 تا 11 طبقه ارتفاع دارند و بلندترین ساختمان های گلی جهان را تشکیل می دهند.

سالن تئاتر در وسط صحرای سینا، مصر

جایی در منتهی الیه جنوب شبه جزیره سینا در مصر، واقع در دامنه رشته کوه، منظره ای عجیب و غریب مشاهده می شود، که خارج از مکان اصلی معمول خود بنا شده است: صد ها جایگاه برای یک سالن سینما و تئاتر در فضای باز.

زمانی چندین جایگاه قدیمی و یک ژنراتور به همراه یک صفحه نمایش غول پیکر شبیه بادبان کشتی، به خارج از قاهره منتقل شدند. همه چیز برای شب افتتاحیه آماده بود، اما یک مشکل کوچک وجود داشت. مردم محلی علاقه خاصی به این ایده هنری نشان ندادند و به تدریج به آسیب زدن به آن رو آوردند. این سالن تئاتر اکنون در وسط یک کویر قرار گرفته بدون آنکه حتی یک فیلم در آن نمایش داده شده باشد.

شهر مردگان، مصر

تقریباً 20 میلیون نفر در کلان شهر قاهره زندگی می نمایند و به ناچار برای اسکان، بسیاری به سمت حومه شهر روی آورده اند. بعضی از ساکنان شهر قاهره به جایی نقل مکان نموده اند که قدمت آن به سال 600 میلادی برمی شود. به نظر می رسد ساکنان اولیه این شهر زندگی عجین شده ای با گور ها و قبور داشته اند.

در جای جای این شهر نشان های قبور در ساخت اشیاء مختلف همانند میز و قفسه بکار رفته است. بعضی از ساکنان اولیه نیز رشته هایی را بین سنگ قبر ها آویزان نموده اند تا از آن ها برای خشک کردن البسه استفاده نمایند.

بهلا، عمان

بهلا، شهری پر از افسانه و خرافه است. معمولاً اعتقاد بر این است که بهلا مهد اصلی جادوگری در خاورمیانه است. این شهر پایتخت سابق عمان بوده است. امروزه یک قلعه تاریخی در قلب شهر قرار گرفته است که گمان می رود با یاری نیرو های ماورایی ساخته شده باشد.

درخت حیات، بحرین

این درخت خارق العاده 500 ساله در وسط بیابان رشد می نماید بدون آنکه منبع آب مشخصی بتوان برای آن یافت. با این وجود درخت حیات دو بار در سال گل می دهد و در بیشتر فصول سال با برگ های شاداب و سرزنده پوشیده شده است.

جیتا گروتو، لبنان

یکی از شگفت انگیزترین مکان های باستانی در جهان جیتا گروتو است که به نوعی افتخار لبنان به حساب می آید. این مکان تاریخی در مسابقات عجایب طبیعی به دور نهایی رسید. عبور از درون این غار های سحرنماینده که طولانی ترین شبکه غاری را در کل خاورمیانه تشکیل می دهند، با یک قایق سواری ممکن است.

روستای معلق در حبله، عربستان

این مکان بی شک یکی از جذاب ترین مکان های تاریخی در کشور عربستان است. این روستای کوهستانی کوچک در منطقه عسیر عربستان سعودی و در 63 کیلومتری جنوب شرقی شهر أب ها واقع شده است. حبله در زبان عربی به معنای طناب است و اشاره به این واقعیت دارد که کسانی که در این روستا سکونت داشتند، تنها راه ارتباطی شان با مردمان دیگر و تامین مایحتاج خود به وسیله یک طناب بوده است.

این روستا در یک دره 300 متری واقع شده است. در گذشته دسترسی به این روستا فقط با نردبان طناب ممکن بود. گفته می شود ساکنان اولیه حبله در زمان امپراتوری عثمانی از دست ترک ها به این مکان می گریختند.

باشگاه وبلاگ طفره

منبع: گردشبان

به "13 مکان اسرارآمیز و حیرت انگیز در خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 مکان اسرارآمیز و حیرت انگیز در خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید