جزئیات آلودگی هوا در 7 کلان شهر تا 23 آذر

به گزارش وبلاگ طفره، مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز یکشنبه تا چهارشنبه 23 آذر، سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی در 7 کلان شهر پیش بینی می گردد در این راستا ضرورت دارد مدیریت بهینه در مصرف سوخت های فسیلی و کاهش تردد غیرضرور در دستور کار باشد.

جزئیات آلودگی هوا در 7 کلان شهر تا 23 آذر

صادق ضیائیان در مصاحبه با فارس، درباره آخرین شرایط جوی کشور گفت: در 24 ساعت آینده ابرناکی، بارش باران و وزش باد در شرق و جنوب شرق کشور نظیر استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی پیش بینی می گردد، در این مدت در ارتفاعات کرمان و خراسان جنوبی بارش برف هم خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: روز سه شنبه 22 آذر در بعضی منطقه ها غرب و شمال غرب، ارتفاعات جنوب و غرب و دامنه های جنوبی البرز در استان های تهران، قزوین و البرز رگبار باران، ابرناکی و وزش باد خواهیم داشت که در منطقه ها سردسیر و ارتفاعات با بارش برف همراه است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز چهارشنبه 23 آذر در غرب کشور و شمال خوزستان بارش پراکنده پیش بینی می گردد، گفت: روز پنجشنبه 24 آذر در غرب و جنوب غرب کشور بارش ها تقویت شده و به بوشهر و جنوب اصفهان نیز توسعه پیدا می نماید.

* جزئیات آلودگی هو در 7 کلان شهر تا چهارشنبه 23 آذر

ضیائیان اضافه کرد: در شهر های صنعتی و پرجمعیت واقع در شمال غرب، غرب، مرکز و دامنه های جنوبی البرز تا روز سه شنبه 22 آذر تداوم آلودگی هوا و افزایش آلاینده های جوی پیش بینی می گردد.

وی شرح داد: از امروز یک شنبه 1401/09/20 تا چهارشنبه 1401/09/23، سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی پیش بینی می گردد؛ این شرایط روز یک شنبه 1401/09/20 در اراک، ارومیه، تبریز و سمنان، روز دوشنبه 1401/09/21 در اراک، ارومیه، تبریز، اصفهان و سمنان، روز سه شنبه 1401/09/22 در تبریز، تهران، کرج، اراک، اصفهان و سمنان، و روز چهارشنبه 1401/09/23 در تهران، کرج، اراک، اصفهان و سمنان، پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در این منطقه ها افزایش غلظت آلاینده ها، افزایش شاخص های آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در منطقه ها پرتردد ناسالم پیش بینی می گردد.

ضیائیان اظهار کرد: توصیه می گردد مدیریت بهینه در مصرف سوخت های فسیلی، کنترل فعالیت های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به ویژه سالمندان، بچه ها و افراد با سابقه بیماری های قلبی و تنفسی در دستور کار باشد.

* سرما و یخبندان در 15 استان

وی درباره شرایط جوی مرکز گفت: آسمان تهران فردا غبارآلود پیش بینی می گردد. بیشینه و کمینه دما فردا در مرکز 9 و 5 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بیرجند با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده در 15 مرکز استان کمینه دما صفر و زیرصفر درجه خواهد بود که شامل اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، بجنورد، بیرجند، تبریز، زاهدان، زنجان، شهرکرد، قزوین، کرمان، مشهد، همدان و یاسوج است.

وی در باره شرایط بارش ها گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 1401) تا 18 آذر 33.4 میلیمتر ثبت شد. اندازه بارش پارسال در این بازه زمانی 26.8 میلیمتر بود، بنابراین بارش امسال 24.5 درصد بیشتر از سال گذشته است.

منبع: فرارو

به "جزئیات آلودگی هوا در 7 کلان شهر تا 23 آذر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات آلودگی هوا در 7 کلان شهر تا 23 آذر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید