خبرنگاران استاندار کرمان: ارتقای سوادآموزی باید اولویت کاری تمام مدیران اجرایی باشد

به گزارش وبلاگ طفره، کرمان - خبرنگاران - استاندار کرمان ضمن تبریک کسب رتبه کشوری ،بسیار خوب و قابل قدردانی شورای پشتیبانی سوادآموزی استان، گفت: ارتقای سوادآموزی باید اولویت کاری تمام مدیران اجرایی باشد.

خبرنگاران استاندار کرمان: ارتقای سوادآموزی باید اولویت کاری تمام مدیران اجرایی باشد

با ما همراه باشید و درباره جاذبه های کانادا بیشتر بدانید.

به گزارش وبلاگ طفره، محمدجواد فدائی روز یکشنبه در نشست شورای سوادآموزی استان کرمان، در آستانه روز جهانی سوادآموزی افزود: ارتقای سوادآموزی باید جزو اولویت های هر مدیری قرار گیرد و بخشی از مسائل ما به دلیل عدم دسترسی افراد به اطلاعات است.

استاندار کرمان با بیان اینکه بسکمک از مباحث عقب افتادگی ما به دلیل نداشتن سواد است، شرح داد: اینکه در نشست پشتیبانی سوادآموزی تعدادی از مدیران خودشان شرکت نکردند و یا معاون و کارشناس فرستاده اند، نشان می دهد که سوادآموزی جایگاهی برای آنها ندارد، در صورتی که مساله مهمی است.

فدائی گفت: سوادآموزی معنی وسیعی دارد و کسی باسواد تلقی می شود که علاوه بر خواندن و نوشتن به مهارت های دیگری نیز مسلط و آشنا باشد.

وی ادامه داد: افراد هر اندازه ابزار دسترسی به اطلاعات را داشته باشند به همان اندازه باسواد تلقی می شوند که ساده ترین آن خواندن و نوشتن است و این یادگیری نیز باید مستمر باشد.

استاندار کرمان مطرح نمود: احساس می کنم که مدیران سوادآموزی دست تنها هستند و دیگر دستگاه ها و مدیران آنگونه که باید کمک نمی کنند، مدیران ما با جدیت در جلسه سوادآموزی شرکت نمی کنند و جزو اولویت های کاری آنها نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: روز اول بازگشایی مدارس همزمان با سراسر کشور حدود 60 درصد از دانش آموزان استان در مدارس حضور پیدا کردند.

احمد اسکندری نسب بیان نمود: ما دغدغه های خانواده ها را می دانیم و درک می کنیم و سلامت دانش آموزان برای ما نیز مهم است، اما باید بپذیریم که آموزش هم باید استمرار یابد.

وی مطرح نمود: در 2200 مدرسه شامل یک سوم مدارس استان کرمان، کمتر از 50 نفر دانش آموزان داریم که در آنها رعایت شیوه نامه های بهداشتی به آسانی اجرا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: براساس سرشماری سال 95 میانگین باسوادی کشور 94.7 درصد و در استان کرمان 92.3 درصد بوده است، شهرستان کوهبنان بالاترین نرخ باسوادی و شهرستان قلعه گنج کمترین نرخ باسوادی را دارند.

اسکندری نسب ابراز داشت: شرایط باسوادی در شمال استان بهتر از جنوب استان است و به همین منظور طرح شتاب بخشی را در جنوب استان پیشنهاد دادیم تا درصد باسوادی را در این منطقه افزایش دهیم.

در این نشست مهندس محمد ضیاالدینی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این معاونت، خواستار هم افزایی مدیران و دستگاههای مختلف در ارتقای سوادآموزی در استان شد.

بر پایه این گزارش هشتم سپتامبر برابر با 17 شهریور ماه روز جهانی سوادآموزی است.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد یونسکو در سال 1965 میلادی این روز را به ابتکار و پیشنهاد ایران، روز جهانی مبارزه با بی سوادی نامگذاری کرد و دلیل این نامگذاری نشان دادن اهمیت سواد برای افراد و جوامع بود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار کرمان: ارتقای سوادآموزی باید اولویت کاری تمام مدیران اجرایی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار کرمان: ارتقای سوادآموزی باید اولویت کاری تمام مدیران اجرایی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید