خوراکی هایی که بدن را در مقابل سرما مقاوم می نماید

به گزارش وبلاگ طفره، همزمان با فصل سرما بعضی بیماری های فصلی مانند سرماخوردگی افزایش می یابد که برای جلوگیری از ابتلای به آنها باید تغذیه مناسبی داشته باشیم.

خوراکی هایی که بدن را در مقابل سرما مقاوم می نماید

به گزارش وبلاگ طفره از وبلاگ طفره، همزمان با کاهش درجه حرارت هوا و ورود فصل زمستان بسیاری از افراد دچار سرماخوردگی می شوند. این مشکل یکی از علائم زکام است که ممکن است در بعضی افراد در طول هوای سرد باقی بماند.

ما رئال منصور، متخصص تغذیه، برای مقابله با مشکل سرماخوردگی، لیستی از غذا های توصیه شده برای جلوگیری از این بیماری را ارائه نموده است که در ادامه با آن آشنا می شوید.

سبزیجات: این مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می نمایند، بنابراین از بیماری ها محافظت می نمایند.

مرکبات: ویتامین C به پیشگیری از سرماخوردگی یا بیماری آنفلوآنزا و همچنین کوتاه شدن مدت و شدت بیماری یاری می نماید.

غذا های تخمیر شده: این غذا ها حاوی پروبیوتیک هستند. پروبیوتیک نوعی باکتری است که در برابر بیماری ها محافظت می نماید و سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید همچنین گلبول های سفید خون را برای مبارزه با بیماری تحریک می نماید. این مواد مفید، یعنی پروبیوتیک ها در لبنیات، شیر و بعضی پنیر ها یافت می شوند.

ماهی: سرشار از اسید های چرب امگا 3 است که باعث کاهش التهاب و محافظت در برابر سرماخوردگی می گردد. گلبول های سفید به فراوری پروتئین برای مبارزه با آنفلوانزا یاری می نمایند.

آجیل: سرشار از آنتی اکسیدان و مواد معدنی سلنیوم و روی هستند؛ بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و با باکتری ها و ویروس ها از جمله آنفلوآنزا و سرماخوردگی مقابله می نماید.

قارچ: حاوی بتا گلوکان است که به مبارزه با ویروس و افزایش فعالیت گلبول های سفید یاری می نماید.

زردچوبه: یکی از مهمترین فواید آن ضد التهاب بودن است و به مبارزه با سرما و سرماخوردگی یاری می نماید.

منبع: جام جم آنلاین

به "خوراکی هایی که بدن را در مقابل سرما مقاوم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی هایی که بدن را در مقابل سرما مقاوم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید