درمانگاه ویژه کروناویروس راه اندازی می گردد

به گزارش وبلاگ طفره، خبرنگاران/اردبیل معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: دانشگاه علوم پزشکی درمانگاه های خاص کروناویروس را در همه بیمارستان های استان اردبیل راه اندازی می نماید.

درمانگاه ویژه کروناویروس راه اندازی می گردد

رضائی بنا امروز 23 بهمن در نشست با وبلاگ طفره در اردبیل اظهار کرد: با توجه به مشاهده کروناویروس در بسیاری از کشورهای جهان و احتمال شیوع آن در کشورهای خاورمیانه و حتی ایران دانشگاه علوم پزشکی آمادگی خود را برای درمان و بستری بیماران در همه مراکز بیمارستانی و بخش خصوصی اعلام می نماید تا مردم نگران بستری و درمان احتمالی نباشند.

وی اعلام نمود: نباید هموطنان با یک تب ساده و سرماخوردگی به مراکز بیمارستانی و یا اورژانس ها مراجعه نمایند و اجازه دهند تا همکاران ما در مراکز بیمارستانی به بیماران حاد ارائه خدمات نمایند و به هیچ وجه مراکز بهداشتی و درمانی محلی مناسب برای حضور افراد با بیماری های جزئی مانند سرماخوردگی نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل توضیح داد: ما در بیشتر شهرستان ها بیمارستان و مراکز درمان بستر داریم که به صورت ویژه دو تا پنج تخت آنها را برای پذیرش بیماران حاد تنفسی تدارک دیدیم تا شاهد شلوغی در اورژانس و بعضی دغدغه ها و نگرانی ها از بابت مراقبت بیماران نباشیم.

رضائی بنا اضافه کرد: هنوز هیچ چیز در خصوص بیماری کروناویروس و شرایط شیوع آن در کشور و استان اردبیل تعیین نیست ولی ما با توجه به در پیش بودن تعطیلات ایام نوروز با مشاهده شرایط پیش آمده در خصوص ارائه خدمات و سازماندهی نیروها تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی بیان نمود: به اندازه کافی ماسک ویژه و لباس های حفاظتی برای نیروهای بیمارستانی و همچنین پزشکان و پرستاران در نظر گرفته شده تا در صورت مشاهده علایم بیماری با خونسردی تمام بستری و ارائه خدمات به بیماران انجام گردد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در مرکز استان بیمارستان تروما که با 60 تخت به بهره برداری رسیده بخشی از آن به عنوان درمانگاه تخصصی کروناویروس در نظر گرفته شده تا بیماران حاد تنفسی در آنجا بستری و مداوا شوند.

رضائی بنا ادامه داد: در شهرستان مرزی بیله سوار نیز در کنار اقدامات مراقبتی سعی مان بر این است تا در گمرک بیله سوار تیم های بهداشتی و درمانی را مستقر کنیم تا با تب سنج های لیزری مسافران و اتباع آذری را مورد سنجش قرار دهند و در صورت مشاهده علایم این بیماری آنها را به اتاق ایزوله تعریف شده در بیمارستان بیله سوار منتقل می کنیم.

به گزارش وبلاگ طفره، وی اظهار کرد: در این ایام سعی خواهیم کرد علاوه بر بیمارستان های دولتی از ظرفیت مراکز غیربیمارستانی به ویژه مطب ها و درمانگاه های خصوصی و بیمارستان های تامین اجتماعی نیز استفاده کنیم تا سرعت ارائه خدمات ارتقا یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "درمانگاه ویژه کروناویروس راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمانگاه ویژه کروناویروس راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید