دولت باغچلی: حمایت ما از نظام ریاست جمهوری ترکیه بی قیدوشرط است

به گزارش وبلاگ طفره، رهبر حزب مخالف حرکت ملی گرای ترکیه اظهار کرد، این حزب حمایت بی قیدوشرط از نظام ریاست جمهوری این کشور به عمل می آورد.

دولت باغچلی: حمایت ما از نظام ریاست جمهوری ترکیه بی قیدوشرط است

به گزارش وبلاگ طفره، به نوشته خبرگزاری آناتولی، دولت باغچلی، رئیس حزب مخالف حرکت ملی گرای ترکیه (MHP) در سخنرانی در مقر حزبش در شهر آنکارا به مناسبت عید قربان گفت: این حزب انتظار ندارد در ازای حمایتش از نظام ریاست جمهوری در ترکیه پست و سمتی در کابینه به دست بیاورد.

او خاطر نشان کرد: ما با هیچ کس چانه زنی نداریم. ما انتظار هیچ چیز در ازای حمایت مان نداریم.

در آوریل 2017 رای دهندگان ترکیه ای به تغییر نظام این کشور از پارلمانی به ریاست جمهوری اجرایی رای مثبت دادند.

باغچلی درباره تلاش های مشترک ترکیه با آمریکا در زمینه ایجاد یک مرکز عملیات مشترک در ارتباط با برقراری به اصطلاح یک کُریدور صلح در شمال سوریه گفت: سیاست ترکیه در کاهش ریسک از طریق متقاعد ساختن آمریکایی ها را نباید عجیب دانست. در اینجا می توانیم تاثیرات نظام ریاست جمهوری بر سیاست خارجی را در نظر بگیریم.

باغچلی با تاکید بر این که مساله توافق ترکیه با آمریکا مربوط به ایجاد یک منطقه امن در شمال سوریه است نه یک منطقه حائل اظهار کرد: یک منطقه امن را باید این گونه در نظر گرفت که در آن از ترکیه در برابر عناصر خارجی که استقلال، یکپارچگی و برادری را در کشور ما تهدید می کنند محفاظت می شود.

در تاریخ هفتم اوت مقامات نظامی آمریکا و ترکیه توافق کردند یک منطقه امن در شمال سوریه تشکیل داده و همچنین یک به اصطلاح کُریدور صلح به منظور تسهیل تحرک آوارگان سوری برای بازگشت به خانه هایشان ایجاد کنند.

آنها همچنین بر سر ایجاد یک مرکز مشترک عملیات بین دو طرف توافق کردند.

در عین حال در این توافق تدابیر امنیتی برای رفع نگرانی های امنیتی ترکیه در نظر گرفته شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دولت باغچلی: حمایت ما از نظام ریاست جمهوری ترکیه بی قیدوشرط است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت باغچلی: حمایت ما از نظام ریاست جمهوری ترکیه بی قیدوشرط است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید