راهنمای کامل خرید انواع قفل درب هوشمند و غیرهوشمند

به گزارش وبلاگ طفره، اگر در پی خرید قفلِ مناسب برای حفاظت از خانه خود هستید، باید بدانید که آخرین مرحله برای شکست این وسیله ایمنی جالب، چند ضربه کاری همراه با استفاده از مته، آن هم برای چند دقیقه متوالی است. این موضوع برای هر مدل قفلی چه از نوع معمولی و چه قفل های الکترونیکی با صفحه کلید و قفل های هوشمند صدق می کند.

راهنمای کامل خرید انواع قفل درب هوشمند و غیرهوشمند

متاسفانه طبق گزارشات ثبت شده از طریق FBI در ایالات متحده آمریکا، حدود 62 درصد از کل سرقت ها در سال 2019 به صورت ورود اجباری بوده است. اما با این حال سایر موارد با استفاده از یک قفل درب باکیفیت قابل پیشگیری است. بنابراین در این راهنمای خرید مروری بر نکات لازم به منظور انتخاب و خرید قفلی مناسب داریم تا به خانه ی خود شانس مبارزه ای بهتر در مقابل سارقین مصمم را بدهید.

با وجود قفل های هوشمند، امنیت در دستان شماست!

همانطور که می دانید بازار محصولاتی مانند قفل درب به سرعتِ بازار سایر محصولات همچون لوازم خانگی و الکترونیکی تغییر نمی کند. اما جالب است بدانید که این قضیه در مورد قفل های هوشمند چندان صادق نیست و این نوع کالاهای امنیتی همواره با تغییرات زیادی همراه بوده اند.

درواقع امروزه با انواعی از قفل های هوشمند متصل به اینترنت رو به رو هستیم که با پیشرفت تکنولوژی در حال بهبود هستند؛ حتی قفل های نوتر از نظر طراحی بسیار کوچک شده اند و قابلیت اتصال مستقیم به وای فای را دارند. چنین قابلیتی نیاز قفل درب به هاب واسطه برای اتصال به اینترنت را برطرف می کند. با اتصال قفل به وای فای و از طریق اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی همراه شما، قفل دیجیتال قادر خواهد بود تمام اتفاقات را برای شما گزارش دهد.

همچنین جالب است بدانید که بعضی از این سیستم های هومشند دارای حسگر اثر انگشت هستند تا به کمک آن بتوان بدون نیاز به کلید، پین کد یا گوشی هوشمند، قفل درب را باز کرد و نگرانی از بابت جا ماندن پشت درب نداشت! البته لازم به تاکید است که خرید قفل هوشمند از برندهای مطرحی همچون فیلیپس (Philips) و سامسونگ (Samsung) می تواند بخش زیادی از نیازهای شما برای امنیت به خوبی برطرف کند.

بازگشت به فهرست

3 حقیقت مهم درباره قفل های هوشمند و غیرهوشمند

لازم است بدانید که بسکمک از قفل های موجود در بازار نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارند و در برابر سارقانی که قصد استفاده از مته برای باز کردن درب را دارند، کاملا ایمن نیستند. با این حال در بخش زیر چند حقیقت کلیدی درباره قفل ها را بررسی می کنیم، تا این دست از اتفاقات به حداقل میزان خود برسد.

قفل درب با دریل باز می شود یا نه؟

ممکن است چندان خوشایند نباشد، اما یک دریل شارژی معمولی می تواند در 2 دقیقه یا کمتر سیلندرهای قفل را بشکند! لازم به ذکر است که سیلندر یا آنچه ما به نام مغزی قفل می شناسیم، دقیقا همان جایی است که کلید وارد آن می شود. البته طبق تست های اجرا شده از طریق متخصصین Consumer Reports نمونه قفل هایی با سیلندرهای از جنس فولاد آب دیده از مقاومت بیشتری برخوردار هستند. درواقع طی آزمایش های اجرا شده، این نوع از قفل ها آسیب می بینند، اما اجازه دسترسی به داخل را نمی دهند.

صفحه ضربه گیر قفل و اهمیت آن در امنیت

همه قفل ها دارای بخشی به نام صفحه ضربه گیر هستند که معمولا به چارچوب درب متصل می شود. اما بسکمک از این قطعات با پیچ های کوتاهی به بازار عرضه می شوند که امنیت لازم (به چارچوب درب پیچ نمی شود!) را فراهم نمی کند. به همین علت جالب است بدانید که در صورت جایگزینی پیچ های این بخش با پیچ های 3 اینچی (7.62 سانتی متر) قابلیت ضربه گیری قفل درب به طور چشمگیری بهبود می یابد. بنابراین پیشنهاد می کنیم که اگر قفل خریداری شده چنین پیچ هایی ندارد، خود اقدام به خرید مستقل پیچ های 3 اینچی همراه با یک جعبه ضربه گیر (خرید این قطعات کمتر از 50 هزارتومان هزینه دارد!) کنید.

فناوری های نو مسائل قدیمی را حل نمی کند!

به طور کلی خرید قفل های دیجیتالی ای که صفحه کلید دارند، گزینه هایی با امکان استفاده راحت هستند. چراکه این مدل ها به شما این امکان را می دهد تا رمزی برای دسترسی موقت مهمانان یا خدمه ایجاد کنید و زمانی که دیگر نیازی به دسترسی نیست، رمزها را پاک کنید. درواقع چنین مدل هایی آزادی عمل شما را بدون اینکه قفل را عوض کنید یا با یک قفل ساز تماس بگیرید، بیشتر می کند. این فرآیند با خرید قفل های هوشمند آسان تر هم می شود، زیرا بیشتر این مدل ها به شما این امکان را می دهند که پین و رمزهای الکترونیکی را با استفاده از تلفن هوشمند خود ایجاد و حذف کنید.

با این حساب لازم به تاکید است که بسکمک از این قفل ها همچنان در معرض شکستگی فیزیکی و سوراخ کردن با مته هستند، بنابراین از جهاتی امنیت لازم را فراهم نمی کنند.

بازگشت به فهرست

انواع قفل درب و مزایا و معایب آن ها

قفل های درب را می توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد که شامل قفل های معمولی و برقی (Conventional and Electronic Door Locks)، قفل های هوشمند (Smart Locks) و قفل های هوشمند رِتروفیت (Retrofit Smart Locks) می شود که در ادامه به بررسی تک تک آن ها خواهیم پرداخت.

قفل درب معمولی و برقی

اگرچه این مدل قفل، ظاهری خاص و شیک ندارد، اما می تواند به خوبی محیط شما را ایمن نگه دارند و از جمله پر استفاده ترین گزینه ها هستند. قفل های درب معمولی در رنج متنوعی از مدل ها از جمله پیشرفته و ضد مته تا گزینه های مقرون به صرفه قیمت که در هر فروشگاهی پیدا می شوند، وجود دارند. همچنین می توان در این دسته شاهد گزینه های برقی یا مدل هایی با قابلیت پین گذاری بود. به طور کلی بیشتراً این نوع قفل ها تک سیلندر هستند و تعدادی از آن ها قابلیت نصب بدون نیاز به کلیدساز را دارند.

مزایا:

  • قفل های معمولی مقرون به صرفه هستند.
  • قابلیت ساخت کلید یدکی برای این دسته از قفل ها وجود دارد.
  • به طور قابل توجهی نسبت به قفل های توپی و ساده (key-in-knob locks) امن تر هستند.
  • قفل های برقی و از نوع پین دار قابلیت باز و بسته شدن بدون استفاده از کلید دارند!

معایب:

  • نمونه های معمولی فاقد امکانات اضافی مدل های هوشمند هستند.
  • نسبت به قفل های هوشمند راحت نیستند!

قفل هوشمند

یک قفل هوشمند عملکردی فراتر از قفل کردن درب ها دارد. درواقع این نوع از سیستم های امنیتی از قابلیت هایی همچون کنترل از راه دور، کنترل صوتی، ارائه گزارش های دسترسی، بلوتوث، ایجاد حصار جغرافیایی (Geofence) و سایر ویژگی های هوشمند برخوردار هستند.

البته قابلیت هایی مانند کنترل از راه دور و کنترل صوتی اغلب به منظور ترجمه سیگنال های قفل به روتر بی سیم به یک آداپتور وای فای مستقل یا دستگاه واسطه نیاز دارد که طبیعتا با هزینه مازاد بر قیمت قفل هوشمند، همراه است.

مزایا:

  • افزایش آرامش خاطر و راحتی با استفاده از قابلیت های کنترل از راه دور و سایر ویژگی های هوشمند

معایب:

  • این نوع از قفل ها در برابر هک آسیب پذیر هستند.
  • قفل های هوشمند به لحاظ فیزیکی قابل آسیب و شکستن هستند.
  • معمولاً به منظور استفاده از تمام امکانات نیاز به خرید سخت افزار های اضافی (به طور جداگانه) دارند.
  • قفل های هوشمند از قفل های معمولی گران تر هستند.
  • ویژگی های کنترل از راه دور مدل های دارای بلوتوث محدودیت فاصله دارند.

قفل های هوشمند رِتروفیت

قفل های هوشمند رِتروفیت تمام ویژگی های مطرح شده برای قفل های هوشمند را دارند، اما بر خلاف مدل های هوشمند نیازی به جایگزینی کاملِ قفل کلیدی اولیه با مدل های رتروفیت وجود ندارد. درواقع در زمان نصب این مدل از قفل ها تنها بخشی از قفل کلیدی (معمولاً قسمت داخلی قفل) جایگزین می شود؛ در چنین حالتی شما می توانید قفل اولیه و کلیدها را نگه کنید و در عین حال از ویژگی های هوشمندی مانند کنترل از راه دور و باز کردن اتوماتیک درب استفاده کنید.

مزایا:

  • با استفاده از مدل های رتروفیت، می توانید قفل و کلیدهای قبلی سوار بر درب را حفظ کنید!
  • این مدل ها نسبت به قفل های هوشمند از ضریب امنیت بالاتری برخوردار هستند. البته به شرط اینکه قفل اولیه& ضریب امنیت بالایی داشته باشد.

معایب:

  • لازم به تاکید است که قدرت فیزیکی این قفل ها کاملاً به قفل اولیه وابسته است.
  • اگر قفل درب اولیه نسبت به مته زدن، شکستن و خورد شدن، آسیب پذیر باشد، عملا عملکردهای هوشمند این مدل قفل کارا نخواهد بود.

بازگشت به فهرست

چطور برای درب های ساختمان قفل مناسب بخریم؟

همواره به یاد داشته باشید که قفل های بررسی شده در این راهنمای جامع خرید، چه از نوع معمولی و چه هوشمند، معمولاً تک سیلندر (مغزی) بودند و با استفاده از کلید (یا صفحه کلید یا پین) از خارج یا داخل (از طریق زبانه درب) کار می کردند. در عین حال قفل هایی با عملکرد امنیتی بالا از سیلندرهای آب دیده با فولاد، پیکربندی های منحصر به فرد برای پین و سایر قابلیت های امنیتی خاص بهره می برند.

طبق رتبه بندی های صنعتی، درجه های 1 تا 3 برای رده بندی انواع مختلف قفل درب استفاده می شود که قفل های درجه 1 دشوارترین محصولات برای نفوذ به داخل خانه هستند. اما باید در نظر داشته باشید که این دست از اطلاعات همواره درست نیستند و شاید در بعضی موارد نیاز به بررسی وب سایت های شرکت تولیدکننده برای کسب اطلاعات دقیق تر باشد.

قصد دارید چقدر هزینه کنید؟

مسلما قفل هایی با امنیت بالا و مدل های هوشمند مقرون به صرفه نیستند؛ اما اگر سرقت اتفاق بیفتد و بیمه هم نباشید، احتمالاً متحمل هزینه های بیشتری خواهد شد.

درباره خرید قفل هوشمند یا غیر هوشمند تصمیم بگیرید!

ممکن است در نگاه اول تنها قیمت مدل های هوشمند شما را از خرید این نوع از سیستم های امنیتی منصرف کند، اما قبل از آن بهتر است راحتی آن ها را در نظر بگیرید. همچنین اگر جزو افرادی هستید که اغلب فراموش می کنند درب را قفل کنید، یا نیاز دارید که تعمیرکار یا نظافتچی ها آن هم زمانی که در خانه نیستید، وارد خانه شوند، خرید قفل هوشمند می تواند انتخابی بسیار مفید باشد.

قفل های هوشمند می توانند از طریق برنامه های مناسب برای اسمارت فون ها، از راه دور درب ها را قفل و باز کنند. البته چنین قابلیتی معمولاً مستلزم استفاده از نوعی دستگاه واسطه برای WiFi است که با هزینه اضافی همراه است؛ چراکه بیشتر قفل های هوشمند، سیستم وای فای داخلی ندارند! از طرفی اگر جزو علاقه مندان به خرید قفل هوشمند هستید اما علاقه ای به پرداخت هزینه های بیشتر برای دستگاه های واسطه ندارید، خرید مدل های الکترونیکی ممکن است بتواند نیازهای شما را برآورده کند. این نوع از قفل های درب قابلیت دسترسی به صفحه کلید، امکان برنامه ریزی و اشتراک رمز بین مهمانان مختلف را دارد، اما توانایی ارتباط با گوشی هوشمند را ندارد.

امنیت قفل و چارچوب درب را بالاتر ببرید!

هر نوع قفلی که خریداری می کنید، حتما باید همراه با جعبه ضربه گیر فلزی باشد که از فلزات سنگین ساخته شده باشد. همچنین همانطور که قبلا هم اشاره شد، خرید پیچ های 3 اینچی برای نصب بر روی صفحه ضربه گیر و لولا ها، امنیت کار را بالاتر خواهد برد. انتخاب مدل های دو طرفه هم از دیگر گزینه های مناسب برای افزایش امنیت خانه است، با این حال ممکن است انتخاب آن ها برای شما مجذوب کننده نباشد، چراکه از نقطه نظر ایمنی به ویژه در زمان آتش سوزی چنین مدل هایی فرآیند فرار را کُند می کنند و احتمال به دام افتادن در آتش را بالا می برند.

بازگشت به فهرست

ویژگی های ضروری در قفل های هوشمند و غیر هوشمند

به طور کلی قفل های کلیدی ویژگی های بیشتری نسبت به قفل های دستگیره ای ندارند، اما قفل های هوشمند قطعا با امکانات بیشتری همراه هستند. بنابراین در این بخش چند ویژگی ضروری برای قفل درب را مرور می کنیم، تا امنیت و راحتی را به خانه شما بیافزاید.

امکان ساخت کلید یدکی برای قفل

بسکمک از قفل های معمولی و هوشمند قابلیت استفاده از کلیدهای فیزیکی و ساخت کلید نو (یدکی) را دارند. البته لازم به ذکر است که این نوع از قفل ها باید با رعایت دستورالعمل ها و ابزارهای ویژه (یا کلید اصلی) برای کلید سازی مجدد، همراه باشند.

قابلیت استفاده از کلیدی های مجازی

بسکمک از قفل های هوشمند به شما این امکان را می دهند تا کلیدهای الکترونیکی یا مجازی را ایجاد و توزیع کنید. درواقع در این روش مهمانان، کارکنان شرکت، تعمیرکار، خدمه و غیره می توانند به طور نامحدود یا برای مدت زمان محدود از کلید مجازی برای دسترسی به محیط مدنظر استفاده کنند.

ارائه گزارش دسترسی

همانطور که در طول این راهنما هم به آن اشاره شد، بعضی از مدل های هوشمند قفل درب، قابلیت ارائه گزارش روزانه به شما را دارند. به این معنی که تمام کسانی که کلیدهای دسترسی به آن ها داده شده است، تحت بررسی قرار می گیرند و باز و بسته کردن قفل، از طریق این افراد به همراه جزئیات آن به شما گزارش می شود.

امکان کنترل از راه دور

با استفاده از یک گوشی هوشمند و یک هاب وای فای (WiFi hub) یا آداپتور، می توانید قفل های هوشمند را از هر فاصله و موقعیتی قفل و باز کنید.

هشدار نفوذ

در بازار قفل های هوشمند، بعضی از مدل ها دارای حسگرهایی به منظور هشدار نفوذ هستند که بر روی بدنه قفل تعبیه شده است. بنابراین زمانی که سارقان قصد نفوذ به خانه را داشته باشند، به صدا درمی آید و افراد متجاوز را می ترساند. همچنین بعضی از مدل ها هنگام به صدا در آمدن زنگ هشدار، برای شما اعلان هشدار ارسال می کنند.

بازگشت به فهرست

امن ترین قفل ضد سرقت برای درب منزل

قفل دِدبولت (Deadbolt door lock) از جمله ایمن ترین مدل های این دست از محصولات است که با کلید کار می کند و معمولاً برای درب بیرونی خانه استفاده می شود. قفل دِدبولت در انواع مدل های تک سیلندر و دو سیلندر در بازار موجود هستند و بر اساس استحکام از درجه 1 تا 3 رتبه بندی می شوند. به طور کلی درجه 1 بیشترین میزان امنیت برای محیط را فراهم می کند.

بازگشت به فهرست

پرفروش ترین قفل های هوشمند و غیر هوشمند

در زمان خرید قفل های غیر هوشمند، توجه به جنس کالا و میزان مقاومت قفل به ضربه و مته بسیار با اهمیت است. در مورد قفل های هوشمند هم باید اذعان داشت که ویژگی هایی مانند هشدارها و اعلان های قفل، قابلیت قفل و باز کردن درب از راه دور و بر اساس موقعیت مکانی، فرماندهی و کنترل صوتی (از طریق دستیار گوگل، سیری اپل و غیره)، امکان گزارش دهی سیستم، اتصال به سایر دستگاه ها و هشدار امنیتی حائز اهمیت است. البته در کنار تمام این موارد چه برای قفل هوشمند و چه غیر هوشمند، راحتی نصب و استفاده از آن هم جای توجه دارد.

حال برای اطلاع از جزئیات عملکرد هر قفل درب، امکانات و بازه قیمتی هر یک، به سراغ پرفروش ترین ها و محبوب ترین قفل های موجود در سایت وبلاگ طفره می رویم تا علاوه بر اطلاعات کسب شده در این راهنما نظرات کاربران را هم برای انتخاب و خریدی بهتر بررسی کنیم.

قفل دیجیتال سامسونگ مدل SHP-DP930

قفل دیجیتال سامسونگ مدل SHP-DP930 محصولی قابل اطمینان با سه نوع دسترسی رمز، کارت و اثر انگشت و همراه با دستگیره است که بدنه ای از جنس آلمینیوم داشته و در حدود 4500 گرم وزن دارد. از جمله مهم ترین ویژگی های این قفل هوشمند قابلیت هشدار یک دقیقه ای در صورت وارد کردن رمز یا کارت غیرمجاز، اثر انگشت اشتباه و ضربه زدن به درب یا قفل است که می تواند افراد متجاوز را قبل از ورود به خانه بترساند. همچنین SHP-DP930 همراه با کلید مکانیکی به بازار عرضه شده است، که در زمان اتمام باتری دستگاه کاملا کاربردی به شمار میرود.

از دیگر معینه های این قفل هوشمند وجود سیستم ضد شوک، قفل اتوماتیک، سیستم اعلام حریق و سیستم امنیت خروج است. این کالای امنیتیِ خوش ساخت، دارای ابعاد 18x9x39 سانتی متر است و قابلیت نصب بر روی انواع درب های چوبی و ضدسرقت با سه سال گارانتی را دارد.

قفل کتابی سی آی اس کد 9585

اگر در زمینه آشنایی با انواع قفل درب، فعال باشید احتمالا نام برند سی آی اس را شنیده اید. برندی که یکی از معروفترین برندهای وارداتی ابزار و یراق است. در این میان قفل کتابی سی آی اس کد 9585 از جمله قابل اطمینان ترین محصولات این شرکت است که تماما از جنس استیل ضد برش و ضد دریل ساخته شده است.

میله این قفل کتابی دارای 2 سَر گیر دار است و همراه با 5 کلید از جنس برنج امنیت کافی را برای خانه شما به ارمغان می آورد. جالب است بدانید که با توجه به بدنه کاملا استیل این کالا، هیچ گونه نگرانی از بابت رطوبت و زنگ زدگی برای این نوع قفل درب وجود ندارد. به طور کلی این قفل با توجه به قیمت و کیفیتی که دارد می تواند محصولی مناسب برای حفظ امنیت اغلب افراد جامعه در هر طبقه اقتصادی باشد. لازم به ذکر است که قفل کتابی سی آی اس کد 9585 دارای ابعادی به میزان 8.5×7.5×3 سانتی متر و وزن 400 گرم است.

قفل هوشمند مدل P10

قفل هوشمند مدل P10 از دسته مدل های حافظه دار و با قیمتی اقتصادی است که با بهره مندی از تکنولوژی تشخیص اثر انگشت، می تواند گزینه ای با ارزش خرید قابل قبولی باشد. جنس P10 از آلیاژ فلز روی است و با وزنی در حدود 160 گرم به راحتی قابل جا به جایی است. این قفل هوشمند از تکنولوژی اثر انگشت برای باز و بسته شدن استفاده می کند و هیچ گونه نیازی به کلید یا رمزی برای حفاظت ندارد. این نوع قفل هوشمند می تواند تا 10 اثر انگشت را به طور دقیق در حافظه ثبت کند. از دیگر معینه های این محصول هوشمند می توان به مقاومت مناسب در برابر آسیب خارجی، وجود باتری لیتیومی 110 میلی آمپری و قابلیت ضدآب بودن آن اشاره کرد.

دستگیره هوشمند (قفل الکترونیکی - قفل آپارتمانی) ایمن آشیانه چپ بازشو مدل IA200-8L

دستگیره هوشمند (قفل الکترونیکی - قفل آپارتمانی) ایمن آشیانه چپ بازشو مدل IA200-8L، محصولی لوکس و در عین حال کاملا باکیفیت است که قابلیت هایی همچون ذخیره سازی 200 کارت به همراه 50 رمز، قابلیت فعالیت در دمای 20- تا 80+ درجه سانتی گراد و رطوبت بیش از 80 درصد، زبانه های فولادی، همراه با آژیر هشدار و گارانتی 12 ساله است. البته در نظر داشته باشید که این مدل قفل دستگیره ای سنسور اثر انگشت و نمایشگر ندارد، بنابراین برای کاربرانی که در پی سیستم های اثرانگشتی هستند، گزینه ای مناسب نیست. ضمناً لازم به ذکر است که در زمان خرید این قفل به هزینه های ایاب و ذهاب برای نصب هم توجه داشته باشید.

IA200-8L قفلی مناسب برای درهای چپ باز شو است و تمامی درب های چوبی با ضخامت 7، 8، 9 و 10 سانتی متری را پشتیبانی می کند. ابعاد و وزن این کالا به ترتیب 190x300x195 سانتی متر و 3500 گرم است.

قفل کتابی کهن مدل Hidro 95

اگر در پی خرید قفل معمولی اما از جنس فولاد و کاملا امن هستید، قفل کتابی کهن مدل Hidro 95 می تواند انتخاب معقولی باشد که از قیمت مناسبی هم برخوردار است. به شما اطمینان می دهیم که با خرید قفل کتابی کهن، مدل Hidro 95 از بابت خوردگی با اسید و برش آن از طریق سارقان کاملا راحت خواهید بود، چراکه میله آن 12 میلی متری است. این محصول همراه با گارانتی طلایی است و قابلیت جاگیری در هر زبانه ای را دارد. ابعاد این محصول 9.5x5x5 سانتی متر است و کوچکی آن راحتی در استفاده را رقم می زند. همچنین وزن این قفل ضد سرقت از برند کهن 1200 گرم است.

قفل برقی یوتاب مدل 1093

قفل برقی یوتاب مدل 1093 از نمونه قفل های دربی است که به قفل کله گاوی یا قفل لاکپشتی هم معروف است. این محصول گزینه ای مناسب برای هر نوع دربی از جمله در حیاط است و ضریب امنیتی بالایی دارد. قفل برقی یوتاب قابلیت نصب راست گرد و چپ گرد دارد و همراه با 5 کلید معمولی و از جنس برنج باز و بسته می شود. ولتاژ کاری این کالای برقی 127-AC و توان مصرفی آن 15W است. همچنین این نوع قفل قابلیت نصب و تنظیم مغزی بیرونی با ابعاد 50 تا 80 میلی متر را دارد. این قفل برقی فولادی ابعادی به میزان 20x9x11 سانتی متر و وزنی معادل با 2000 گرم دارد.

قفل چهار میله کاله کلید مدل 189-4MF

قفل چهار میله کاله کلید مدل 189-4MF، قفلی با عملکرد عالی و از جنس فولاد ضدزنگ است که با 4 لبه، 5 میله و 5 کلید به منظور باز و بسته کردن این نوع محصول از دیگر مدل ها به خوبی متمایز شده است. جالب است بدانید که ضخامت میله های این کالا 13 میلی متر است و همین مساله هم عاملی برای مقاومت مناسب و روانی در کارکرد آن است. البته با توجه به معینات مطرح شده برای این قفل باید بدانید که این مدل از جمله گزینه های ظریف محسوب می شود. این قفل معمولی و از نوع کلیددار 800 گرم وزن دارد و ابعاد آن در حدود 2×8.5×11 سانتی متر است که کاملا جمع و جور و کوچک به شمار میرود.

قفل برقی ابلکو مدل 1200

قفل برقی ابلکو مدل 1200، محصولی از جنس آلومینیوم است که قابلیت نصب بر روی درب های ضد سرقت، شیشه سکوریت و معمولی را دارد. درواقع این نوع از قفل ها ازجمله محصولات مگنتی هستند که با نصب و اتصال به دستگاه ها هوشمند شما قابلیت کنترل تردد کاربران با کارت، اثر انگشت یا چهره را دارد.

جالب است بانید که قفل های مگنتی از یک آهنربا قوی و صفحه ای فولادی ساخته شده اند و از جمله پرکاربردترین محصولات حوزه کنترل تردد و دسترسی به حساب می آیند. در ساختار این مدل ها از سیستم برقی مدار بسته استفاده می شود و تا زمانی که جریان برق وصل باشد درب بسته خواهد بود و به محض قطع شدن برق درب باز می شود. ولتاژ لازم برای کارکرد دستگاه 12W است و از وزنی 4700 گرمی برخوردار است. همچنین لازم به ذکر است که ابعاد این کالا در حدود 27x4x8 سانتی متر است. بنابراین می تواند محصولی با کیفیت، اقتصادی و با ارزش خرید بسیار بالا تلقی شود.

قفل کتابی کهن کد 950950

قفل کتابی کهن کد 950950 محصولی فولادی و کاملا ضد ضربه است که شامل یک بدنه توپر استوانه ای می شود. به طور کلی این نوع قفل کتابی ضد برش است و دریل است و در کنار این قابلیت از مغزی مستحکم که دارای دو ردیف ساچمه بندی است، استفاده می کند. چنین ویژگی ای مانع از ورود کلید های متفرقه به قفل می شود و در کنار آن در برابر ابزار قفل بازکنی هم کاملا ایمن خواهد بود. همچنین جالب است بدانید که کلیدهای این محصول دو شیاره است و قابلیت کپی راحتی ندارد. قفل کتابی کهن کد 950950 ابعادی به میزان 9.5×5.5×5.5 سانتی متر و میله هایی به ضخامت 12 میلی متر دارد و وزن آن در حدود 1200 گرم است.

قفل دیجیتال مدل Ms5

قفل دیجیتال مدل Ms5 از دسته قفل هایی است که قابلیت باز کردن درب با کارت RFID و رمز را دارد. از جمله امکانات این نوع قفل صفحه کلیددار، همراه داشتن 2 کارت RFID، قابلیت رمزگذاری و قابلیت اضافه کردن 25 کارت 125khz است. البته در هنگام خرید این کالا حتما باید توجه داشته باشید که همراه آن یک قفل برقی هم خریداری کنید تا بتوانید درب را با قفل برقی باز کنید. در پایان لازم به تاکید است که نحوه کارکرد و باز شدن این نوع قفل الکترونیکی، رمزدار و کلیددار است و ابعاد و وزن آن به شرح 12x8x4 سانتی متر و 300 گرم است؛ که کننده کوچکی و سبکی این کالا است.

قفل حیاطی میلاک مدل الگانت

قفل حیاطی میلاک مدل الگانت را می توان محصولی کاملا آشنا تلقی کرد که تقریبا در هر خانه ای دیده می شود. این قفل محصول کشور ترکیه و جنس بدنه آن فولاد گالوانیزه است. در کنار بدنه جنس سیلندر، چفت و ضامن آن از آلیاژ برنج است که همانطور که می دانید یکی از مقاوم ترین آلیاژها جهت ساخت محصولاتی از این دست است. در حالت کلی این نوع قفل حیاطی کیفیت بالا و قیمت مناسبی دارد، از این رو یکی از پیشنهادهای ویژه ما خرید این محصول است که نسبت به رقبای ایرانی و چینی خود رجحان قاطعی دارد.

قفل حیاطی میلاک مدل الگانت به همراه 5 کلید کامپیوتری از جنس فلز برنج ارائه می شود و ابعاد و وزن آن به ترتیب 10x10x5 سانتی متر و 1000 گرم است.

قفل کتابی سیزا مدل آسترال 28553

قفل کتابی سیزا مدل آسترال 28553، کالایی ایتالیایی و از جنس فولاد سخت است که می تواند به بهترین شکل ممکن امنیت درب های شما تضمین کند. این مدل قفل کتابی دارای تحمل ضربه با فشار بالا است که همراه با روکش محافظ مخصوص سیلندر (از نوع ضد دریل) به بازار عرضه شده است. قفل کتابی سیزا مدل آسترال 28553 با روکش نیکل ساخته شده است و همین ویژگی هم عاملی برای مقاومت در برابر خوردگی، سائیدگی و مواد شیمیایی است؛ همچنین فنر و ساچمه این قفل همراه با آبکاری فسفر برنز است.

از جمله دیگر معینه های این نوع قفل کتابی می توان به مواردی همچون وجود 10 ساچمه فولادی در دو ردیف و 5 کارت امنیتی است. این کالا کاملا ضد برش، ضد اسید و ضد سرقت است و وزن و ابعاد آن به ترتیب 1050 گرم و 8.5×6.7×3 سانتی متر است.

بازگشت به فهرست

سخن پایانی

به عنوان یکی از جنبه های اصلی حفاظت از خانه، انتخاب گزینه های ایمنی درب با توجه به محله و نوع درب ها معین می شود. درواقع بعضی از منطقه ها نیاز به اعمال امنیت بالایی هستند، در حالی که بعضی محله ها به راحتی محافظت می شوند. بنابراین با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله کامل در اختیار شما گذاشتیم، قبل از تصمیم گیری در مورد خرید مدل مدنظر، نکات مطرح شده را به کار گیرید.

لازم به ذکر است که اگرچه رایج ترین مدل های قفل درب، گزینه های دستگیره ای هستند، اما مدل های امنی به حساب نمی آیند و به راحتی می شکنند، هر چند که ظاهر فریبنده و زیبایی دارند! از سوی دیگر، قفل های دِدبولت دارای مکانیزم امنیتی منحصر به فرد هستند که در برابر چنین اتفاقاتی مقاومت می کنند.

منبع: Consumer Reports

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای کامل خرید انواع قفل درب هوشمند و غیرهوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل خرید انواع قفل درب هوشمند و غیرهوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید