رودخانه ارس رادیواکتیو دارد؟

به گزارش وبلاگ طفره، رئیس گروه محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل از پایش رودخانه ارس از لحاظ وجود عناصر رادیواکتیویته اطلاع داد و گفت: این پایش به وسیله سازمان انرژی اتمی کشور نیز انجام می گردد.

رودخانه ارس رادیواکتیو دارد؟

مهران خجسته، رئیس گروه محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل در گفت وگو با ایسنا در رابطه با ورود پساب های صنعتی نیروگاه یکی از کشورهای همسایه به رودخانه ارس با اشاره به اینکه آبهای زیرزمینی دشت اردبیل ارتباطی به رودخانه ارس ندارد، اضافه نمود: رودخانه ارس هر سال به وسیله کارشناسان شرکت آب منطقه ای اردبیل و سازمان انرژی اتمی کشور نمونه برداری شده و از لحاظ وجود عناصر رادیواکتیویته پایش می گردد.

وی ضمن اشاره به اینکه تمامی پارامترهای لازم رصد می گردد، اظهار کرد: رادیواکتیویته آب رودخانه ارس بیش از حد مجاز رؤیت و گزارش نشده است.

خجسته با بیان اینکه محدوده تحت تولیت شرکت آب منطقه ای اردبیل سد میل مغان و کانال آب مغان است، اضافه نمود: پایش ها مستمر انجام می گردد و با توجه به اینکه منشاء آلودگی در فاصله 150 کیلومتری از استان واقع شده است، هرگونه آلودگی در رودخانه ارس جذب خاک و گیاهان می گردد و آنچه به محدوده استان اردبیل می رسد بیش از حد مجاز تشخیص داده نمی گردد.

رئیس گروه محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل افزود: آلودگی های صنعتی در رود ارس به وسیله وزارت نیرو و سازمان محیط زیست کشور پیگیری می گردد.

منبع: فرارو

به "رودخانه ارس رادیواکتیو دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رودخانه ارس رادیواکتیو دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید