رویترز: درب های سفارت ایران در ریاض باز شد

به گزارش وبلاگ طفره، خبرگزاری رویترز امروز(چهارشنبه) از بازگشایی درب های سفارت ایران در ریاض برای نخستین بار بعد از هفت سال خبر داد.

رویترز: درب های سفارت ایران در ریاض باز شد

به گزارش مهر، رویترز با اشاره به ازسر گیری روابط بین ایران و عربستان سعودی مدعی شد که درب های ورودی سفارت تهران در ریاض برای نخستین بار بعد از هفت سال دوباره گشوده شد.

رویترز به نقل از شاهدان عینی نوشته است که با ورود یک تیم برای بازرسی از ساختمان سفارت ایران، درب های سنگین این عمارت در ریاض گشوده شد.

به نوشته رویترز یک کامیون سفیدرنگ نیز مقابل درب سفارت ایران دیده می شود. سفارت ایران چند سال پس از آنکه وزارت خارجه این کشور از ورود تیم فنی اعزامی از تهران به ریاض خبر داد، بازگشایی شد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص سفر هیئت ایرانی به عربستان گفت: در گامی نو و در راستای اجرای توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط رسمی و فعالیت دیپلماتیک نمایندگی های سیاسی و کنسولی دو کشور، هیأت فنی ایرانی مقارن ظهر امروز چهارشنبه وارد ریاض شد و مورد استقبال مسئولان عربستان سعودی قرار گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: هیأت ایرانی در دو گروه کاری در ریاض و جده اقدامات لازم را جهت راه اندازی سفارت و سرکنسولگری و نیز فعالیت نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی انجام خواهد داد.

سفارت ایران در عربستان از سال 2016 یعنی زمانی که ریاض روابط دیپلماتیک خود با تهران را قطع کرد، بسته شد. رویبا این وجود، دو کشور ماه گذشته و در مذاکراتی به میانجی گری چین، بر سر پایان دادن به مناقشه دیپلماتیک و بازگشایی سفارتخانه های یکدیگر و از سرگیری روابط به توافق رسیدند.

منبع: فرارو

به "رویترز: درب های سفارت ایران در ریاض باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: درب های سفارت ایران در ریاض باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید