سال جاری شاهد رشد 15 درصدی سفرهای مردم از 25 اسفند تا 15 فروردین بودیم

به گزارش وبلاگ طفره، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، سال جاری شاهد رشد 15 درصدی سفرهای مردم از 25 اسفند تا 15 فروردین بودیم.

سال جاری شاهد رشد 15 درصدی سفرهای مردم از 25 اسفند تا 15 فروردین بودیم

سید عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع وبلاگ طفره در خصوص سفرهای نوروزی گفت: سال جاری شاهد رشد 15 درصدی سفرهای مردم از 25 اسفند تا 15 فروردین بودیم.

وی اضافه نمود: سال گذشته در مجموع 50 میلیون شب اقامت ثبت شد که سال جاری این شاخص به 57.1 درصد رسید که شامل اقامتهای رسمی و بعلاوه اقامتهای غیررسمی و اضطراری است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ظرفیتهای زیادی را به حوزه اقامتی اضافه نموده ایم و دستگاههای مختلف امکانات اقامتی خود را در اختیار مردم قرار دادند، اضافه نمود: با این کار شاهد رشد سفر در بین طبقات پایین دست هستیم که البته هتلهای سطح بالا در روزهای اول اشغال می گردد و کسانی که از شرایط پایین تری هستند، از مراکز اقامتی دیگر استفاده می نمایند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: مازندران، گیلان و خراسان رضوی به ترتیب سه استان برتر در جذب گردشگران نوروزی بودند و پس از آنها هرمزگان و خوزستان قرار داشتند.

ضرغامی در عین حال با بیان اینکه سفرهای ابتدای سال همچنان ادامه دارد، اضافه نمود: آخرین موج سفر از امروز شروع می گردد که همه این موارد را باید جز سفرها حساب کرد.

وی بعلاوه گفت که نوروز سال جاری رکورد 6 میلیون بازدید از مراکز فرهنگی در تعطیلات نوروزی را داشتیم و حدود 31 میلیارد تومان عایدی حاصله از بازدید از مراکز فرهنگی کسب شد.

وزیر میراث فرهنگی سیاست این وزارتخانه را افزایش لغو ویزا برای جذب گردشگران بیشتر به کشور دانست و گفت: برگزاری تور آشناسازی برای جذب گردشگران از چین و روسیه را در اولویت قرار داده ایم.

ضرغامی خاطر نشان کرد که 50 کشور می توانند در اولویت لغو ویزا قرار بگیرند که در این زمینه مذاکرات خود را با وزارت امور خارجه شروع نموده ایم تا مردم جهان بیایند و ایران را ببینند.

وی این را هم گفت که باید مقداری حساسیتها را در حوزه های امنیتی و اطلاعاتی، ویزا یا بعضی حساسیتها درباره اینکه لغو ویزا حتما دوطرفه باشد، کم کنیم و سهل بگیریم تا زمینه برای بازدید از ایران برای گردشگران فراهم گردد.

منبع: همگردی

به "سال جاری شاهد رشد 15 درصدی سفرهای مردم از 25 اسفند تا 15 فروردین بودیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری شاهد رشد 15 درصدی سفرهای مردم از 25 اسفند تا 15 فروردین بودیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید