ساختمانی که کسی جرات نزدیک شدن به آن را ندارد!

به گزارش وبلاگ طفره، ساختمان چینی

در پکن یک خانه سه طبقه زیبایی هست که به سبک باروک و فراسوی ساخته شده اما هیچ کس جرات نزدیک شدن به آن را ندارد و سال هاست که کسی در آن زندگی نمی کند. جایی که خانه در آن واقع شده است دقیقا مرکز پکن است یعنی منطقه ای که حتی خانه هایی با حیاط های کوچک، میلیون ها دلار قیمت دارند اما این خانه گران قیمت و لوکس در حال پوسیدن است و کسی به آن توجهی نمی کند. اگر بهتان بگوییم که چه چیزی باعث شده که این خانه همچین وضعیتی پیدا کند حتما تعجب می کنید. شاید باور نکنید اما ترس از ارواح و مرگ باعث شده تا این خانه همچین سرنوشتی پیدا کند. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا از این خانه ترسناک بیشتر بدانید.

ساختمانی که کسی جرات نزدیک شدن به آن را ندارد!

این خانه آجری در اوایل قرن 20 ساخته شده و توسط شهرداری پکن درلیست خانه های تاریخی قرار گرفته است. کسی به درستی نمی داند خانه توسط چه کسی و برای چه کاری ساخته شد اما بیشتر مردم می گویند این عمارت حیرت آور توسط خانواده امپراتوری ساخته شد تا کلیسایی برای ساکنان بریتانیایی پکن باشد اما سال ها بعد در سال 1949 وقتی که ملی گراها شکست می خورند و افسران جدیدی وارد شهر می شوند عالی ترین افسر آن ها که از معماری خاص و اروپایی این خانه خوشش آمده بود آن را برای زندگی انتخاب کرد اما بعدها همسرش در این خانه خودکشی کرد. افراد زیادی اعتقاد دارند که روح این زن همچنان در این خانه وجود دارد و هراز چند گاهی در این خانه رفت و آمد می نماید، برای همین هیچ کس جرات ندارد مخصوصا در شب وارد این خانه گردد. این عمارت که روزگاری خیلی لوکس بود امروز به خانه ای درب و داغان تبدیل شده و هیچ نشانه ای از گذشته باشکوهش ندارد. بر روی دیوارهای بیرونی این خانه علامت های هشدار زیادی هست که مردم را از نزدیک شدن به آن دور می نماید و در اطراف آن هم زباله ها و آشغال های زیادی ریخته شده است که نشان می دهد اینجا خانه متروکه ای بیشتر نیست.

علی رغم مکان این خانه که در مرکز پکن قرار گرفته یعنی جایی که قیمت خانه های کوچک میلیون ها دلار است اما به نظر می آید که هیچ برنامه ای برای این خانه وجود ندارد. شایعاتی که درباره ارواح این خانه وجود دارد مستاجرها و کسانی که به دنبال خانه هستند را از این خانه دور می نماید و همه را از این خانه فراری داده است. شاید بپرسید چرا این خانه را خراب نمی نمایند تا از دستش راحت شوند چون خانه در لیست آثار تاریخی قرار گرفته است و دولت اجازه خراب کردنش را نمی دهد و فقط باید نوسازی گردد. اینطور که به نظر می آید همه منتظرند تا این ساختمان آنقدر قدیمی گردد تا خودش خود به خود فرو بریزد!

حتی در دهه 1970 هم مردم باور داشتند که این خانه تسخیر شده است یکی از کسانی که در زمان بچگی در نزدیکی این خانه زندگی می کرد می گوید :وقتی بجه بودیم قایم باشک بازی می کردیم اما جرات نمی کردیم به این خانه نزدیک شویم حتی نگهبانی که در زمان انقلاب فرهنگی در این خانه زندگی می کرد هم از ترس از اینجا رفت. بیشتر مردم چین داستان هایی که درباره ارواح این خانه گفته می گردد را باور نموده اند. حتی زمانی قبل از اینکه این خانه در لیست آثار تاریخی قرار بگیرد دولت چین می خواست این خانه را خراب و به جای آن ساختمان بلندی بسازد. کارگران زیادی به این خانه رفتند و می خواستند خانه را خراب نمایند اما در همین زمان چند تا از این کارگران به طرز مشکوکی ناپدید شدند این باعث شد کارگران دیگر هم از ترس از این خانه فرار نمایند. بعد ار این اتفاق دولت از خراب کرن خانه صرفنظر کند، جالبه که قبلا هم کسانی در این خانه ناپدید شده بودند؛ یکی از آن ها اولین معمار خانه بود که قبل از اینکه ساخت خانه تمام گردد ناپدید شد! بعدها کسانی که خانه را به دنبال او می گشتند در طبقه پایین خانه تونلی اسرار آمیز را پیدا کردند که به ناحیه شمال شرقی چین راه داشت.

اما کسانی هم هستند که داستان های ترسناکی که درباره این ساختمان گفته شده را قبول ندارند یکی از آن ها دبیر کل انجمن کاتولیک های چین است او می گوید هیچ نشانه ای درباره اینکه زمانی یکی از افسران در این خانه زندگی می نموده وجود ندارد. به گفته او این خانه در سال 1910 به عنوان مرکز آموزشی زبان برای خارجی ها ساخته شد. او ادعا می نماید که همه داستان هایی که درباره روح گفته می شوند بی معنی هستند البته به نظر می آید این گفته های او برای این است تا سرمایه گزاران را متقاعد کند تا پولشان را برای نوسازی این خانه بگذارند. هزینه بازسازی این خانه حدود 1.5 میلیون دلار است که با اینکه به نظر زیاد می آید اما در مقایسه با قیمت خانه خیلی کم است. با این حال، سرمایه گزاران ترجیح می دهند تا میلیون ها پول در خانه های جدید خرج نمایند اما پول خودشان را در این خانه سرمایه گزاری ننمایند. داستان این خانه یک واقعیت عجیبی است که توجه زیاد چینی به خرافات را نشان می دهد. چه باور کنید و هچ باور نکنید عقاید آن ها به مسائل ماورائی آنقدر زیاد است که شماره تلفن و خانه هایی که در آدرس آن ها عدد 4 وجود دارد ارزان ترند چون عدد 4 برای چینی ها یادآور مرگ است.

منبع: m.thevintagenews.com

منبع: الی گشت

به "ساختمانی که کسی جرات نزدیک شدن به آن را ندارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمانی که کسی جرات نزدیک شدن به آن را ندارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید