سامسونگ اولین سنسور دوربین موبایل 200 مگاپیکسلی دنیا را معرفی کرد

به گزارش وبلاگ طفره، سامسونگ ساعاتی قبل از سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی موسوم به ISOCELL HP1 رونمایی کرد که از بیشترین رزولوشن بین تمام سنسورهای دوربین موبایل بهره می برد. این سنسور از پیکسل های 0.64 میکرومتری بهره می برد و می تواند با ترکیب 16 پیکسل مجاور، به اسم سنسور 12.5 مگاپیکسلی مبتنی بر پیکسل های 2.56 میکرومتری انجام وظیفه کند.

سامسونگ اولین سنسور دوربین موبایل 200 مگاپیکسلی دنیا را معرفی کرد

سامسونگ برای فناوری ترکیب پیکسل این سنسور نام ChameleonCell را انتخاب نموده است. ترکیب پیکسل 4 در 4 برای محیط های کم نور استفاده می گردد زیرا با این کار نور بیشتری ثبت می گردد. بعلاوه در کنار ترکیب پیکسل 2 در 2 که منجر به ثبت عکس های 50 مگاپیکسلی می گردد، کاربران می توانند عکس های 200 مگاپیکسلی هم ثبت نمایند.

این سنسور 200 مگاپیکسلی از فیلم برداری 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه و فیلم برداری 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه پشتیبانی می نماید. درباره فناوری فوکوس اتوماتیک این سنسور هنوز جزئیاتی مطرح نشده است.

بعلاوه سامسونگ در کنار آن از سنسور 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN5 رونمایی نموده که از پیکسل های 1 میکرومتری بهره می برد. به گفته سامسونگ، این اولین سنسور مجهز به پیکسل های 1 میکرومتری است که از فناوری فوکوس اتوماتیک Dual Pixel Pro استفاده می نماید. از این نظر، مشابه سنسور 50 مگاپیکسلی GN2 است که عظیم ترین سنسور دوربین موبایل موجود در بازار محسوب می گردد و سال گذشته شیائومی می 11 اولترا به اسم اولین گوشی مجهز به این سنسور راهی بازار شد.

سامسونگ اعلام ننموده که این سنسورهای نو چه زمانی به مرحله فراوری انبوه می رسند اما نمونه های اولیه برای سازندگان گوشی های هوشمند ارسال شده است.

منبع: XDA-Developers

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ اولین سنسور دوربین موبایل 200 مگاپیکسلی دنیا را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ اولین سنسور دوربین موبایل 200 مگاپیکسلی دنیا را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید