چرا در رویداد مایکروسافت خبری از سرفیس Duo 3 نشد؟

به گزارش وبلاگ طفره، مایکروسافت رویداد سخت افزاری خود را در حالی به سرانجام رساند که حتی کوچک ترین اشاره ای هم در آن به سرفیس Duo 3 نشد. محصولی که بنا به گزارشات، بعید به نظر می رسد مایکروسافت کار روی آن را رها نموده باشد.

چرا در رویداد مایکروسافت خبری از سرفیس Duo 3 نشد؟

مایکروسافت اوایل همین ماه میلادی یک رویداد سخت افزاری برگزار و طی آن از محصولات نوی نظیر سرفیس لپ تاپ 5، سرفیس پرو 9 (در دو مدل وای فای و 5G) و سرفیس استودیو 2 پلاس رونمایی کرد. محصولاتی که در مقایسه با نسل قبل پیشرفت بسیار خوبی داشته اند. اما جذابیت آن ها باعث نشد کاربران یک دستگاه دیگر را هم فراموش نمایند.

مایکروسافت در این رویداد نه تنها از نسل نو سری سرفیس Duo یعنی Duo 3 رونمایی نکرد بلکه کوچک ترین اشاره ای هم به آن نداشت. این گوشی هم یکی از محصولات برند سرفیس محسوب می گردد اما در کنار نمایندگان نو مایکروسافت رونمایی نشد. بدین ترتیب هواداران این گوشی باید فعلا صبر نمایند تا معین گردد مایکروسافت چه برنامه ای برای نسل نو دارد.

سری سرفیس Duo همان گوشی های نسبتا تاشویی هستند که از دو نمایشگر بهره می برد. دو نمایشگری که از طریق یک لولا به هم متصل می شوند تا بدین ترتیب گوشی شکل یک محصول تاشو را به خود بگیرد. اگرچه این گوشی در مقایسه با نماینده های تاشوی شرکت هایی نظیر سامسونگ از لحاظ محبوبیت به شکل محسوسی پایین تر قرار گرفته است اما با این حال به نظر می رسد مایکروسافت تصمیمی مبنی بر لغو پروژه ساخت چنین محصولاتی ندارد.

طبق گزارشاتی که اخیرا در این رابطه منتشر شده، به نظر می رسد مایکروسافت همچنان به فراوری سری سرفیس Duo تمایل دارد. این شرکت ردموندی معتقد است سری سرفیس Duo پتانسیل زیادی دارد. البته گفته می گردد این شرکت می خواهد نسل سوم از این سری را برخلاف دو مدل قبل، با نمایشگر کاملا تاشو (مثل گلکسی زد فولد) راهی بازار کند. حال باید دید آیا این شایعه به حقیقت تبدیل می گردد یا خیر چون خود شرکت که در این رابطه چیز خاصی نگفته است.

در حال حاضر یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث شده سرفیس Duo همچنان نتواند در جلب رضایت کاربران آنطور که باید پیروز عمل کند، نرم افزار آن است. سوا از اینکه مایکروسافت در پشتیبانی نرم افزاری عملکرد بسیار ضعیفی دارد سیستم عامل موجود روی این گوشی هم مثل اندروید 12L در گوشی های تاشوی سامسونگ بهینه نیست. مایکروسافت در رویداد اخیر خود در رابطه با سری سرفیس Duo فقط به همین نکته اشاره نموده که روی نسخه ای از اندروید 12L مخصوص این دستگاه ها کار می نماید. به گزارش وب سایت ویندوز سنترال، ظاهرا مایکروسافت زبان طراحی مخصوص به خود را به اندروید 12L اضافه نموده و قرار است اواخر سال جاری هم از آن رونمایی کند.

اگر عملکرد این شرکت آمریکایی در زمینه نرم افزاری ارتقا پیدا کند، این احتمال وجود دارد که کاربران تمایل بیشتری به خرید سرفیس Duo نشان دهند. در حال حاضر این گوشی ها مسائل زیادی از لحاظ نرم افزاری دارند که به خاطر ظاهر خاص و منحصربفردشان، دور از انتظار هم نبوده است. باید دید مایکروسافت چگونه می تواند این مسائل را در آینده نزدیک رفع کند.

مایکروسافت سال گذشته در ماه سپتامبر از سرفیس Duo 2 رونمایی کرد اما سپتامبر و اکتبر سال جاری خبری از جانشین آن نشد. بدین ترتیب باید منتظر انتشار خبرهای بیشتری در رابطه با مایکروسافت سرفیس Duo 3 بمانیم.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "چرا در رویداد مایکروسافت خبری از سرفیس Duo 3 نشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا در رویداد مایکروسافت خبری از سرفیس Duo 3 نشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید