ساپا، استراحتگاهی که به منطقه گردشگری ملی تبدیل شد

به گزارش وبلاگ طفره، شهر تفریحی معروف ساپا در استان کوهستانی لائو کای در شمال ویتنام، 120 سال توسعه گردشگری را پشت سر گذاشته است. از زمانی که فرانسوی ها برای اولین بار در سال 1903 قدم به کوه فنسیپان گذاشتند و استراحتگاهی برای پذیرایی از مهمانان در این محل ساختند، ساپا امروز به یک منطقه توریستی ملی تبدیل شده است و هدف آن حفظ جایگاه بین المللی است.

ساپا، استراحتگاهی که به منطقه گردشگری ملی تبدیل شد

کلیسای سنگی ساپا، صومعه باستانی تافین و نیروگاه برق آبی باستانی کت کت از جمله نمادهای گردشگری ساپا هستند و همگی به وسیله فرانسوی ها ساخته شده اند.

صدها ویلا که به سبک غربی در مرکز شهر ساخته شده اند، فراتر از اینکه به سا پا ظاهر یک شهر اروپایی را بخشیده اند، پایه و اساس تشکیل یک استراحتگاه کوهستانی را برای گردشگران از سراسر دنیا ایجاد نموده است.

پس از 120 سال فراز و نشیب، بخش گردشگری ساپا سالانه به طور میانه 45 درصد رشد می نماید و هرساله میلیون ها بازدیدنماینده را به خود جذب می نماید. این شهر تفریحی به طور مداوم در بین 10 مقصد محبوب ویتنام واقع شده است و در میان 28 مقصد برتر دنیا قرار گرفته است.

در کنار دستاوردهای این شهر در حوزه گردشگری، رشد سریع تعداد گردشگران در سال های اخیر چالش هایی هم به همراه داشته است و بر زیرساخت های ساپا فشار وارد نموده است. توسعه پروژه های نو و کارهای ساختمانی چالش هایی را برای توسعه گردشگری پایدار شهر ایجاد نموده است.

با نگاهی به خط سیر رشد ساپا و تبدیل شدن از یک استراحتگاه محلی به یک منطقه توریستی ملی، مردم محلی به موقعیتی که گردشگری این منطقه پس از 120 سال شکل گیری و توسعه دارد، افتخار می نمایند.

با در نظر گرفتن منظره استراتژیک و بلند مدت، می توان ادعا کرد در آینده ای نزدیک، ساپا به یک منطقه توریستی ملی مدرن و بین المللی تبدیل خواهد شد.

منبع: گردشبان

به "ساپا، استراحتگاهی که به منطقه گردشگری ملی تبدیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساپا، استراحتگاهی که به منطقه گردشگری ملی تبدیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید