سرآشپز انگلیسی قربانی برگزیت شد، ورشکستگی سوپراستار رستوران های ایتالیایی لندن

به گزارش وبلاگ طفره، جیمی اولیور، سرآشپز 44 ساله انگلیسی است که سال 2003 به علت خدماتش به صنعت پذیرایی از سوی ملکه الیزابت دوم نشان شوالیه امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد. او بعلاوه توانست دولت انگلستان را وادار کند تا بودجه تغذیه مدارس را افزایش دهد.

سرآشپز انگلیسی قربانی برگزیت شد، ورشکستگی سوپراستار رستوران های ایتالیایی لندن

اولیور که در مدرسه آشپزیی سرآشپز ایتالیایی مهاجر آنتونیو کارلوچو، آشپزی ایتالیایی را آموخته است حدود 10 سال قبل رستوران های زنجیره ای ایتالیایی جیمی را در لندن راه اندازی کرد و در مدت کوتاهی تعداد آنها را به 25 رستوران رساند.

اما اکنون این سرآشپز سوپراستار اعلام نموده است که از این 25 رستوران 22 رستوران را تعطیل می نماید و این تعطیلی به بیکار شدن هزار پرسنل این رستوران ها می انجامد.

اولیور می گوید: نابود شدم. ما 10 سال قبل با هدف ایجاد تحولی در بازار رستوران های طبقه میانه کارمان آغاز کردیم و خواستیم ارتباط بهتری میان قیمت و کیفیت برقرار کنیم و این دقیقا کاری بود که انجام دادیم.

این سرآشپز انگلیسی در ادامه می گوید: اما اکنون در زمانه دشواری به سر می بریم و این تقصیر اقتصاد نامطمئن است.

درحقیقت، طرح خروج انگلستان از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت، سبب شده در ماه های اخیر اقتصاد این کشور بسیار آسیب پذیر گردد.

از سوی دیگر، کتاب ها و برنامه های آموزش آشپزی ایتالیایی که خود جیمی اولیور فراوری نموده است سبب شده که امروزه در لندن رستوران های ایتالیایی متعددی از پیتزاسراهای معروف تا اغذیه فروشی های محلی مقرون به صرفه، برای هرنوع بودجه ای وجود داشته باشد و بنابراین، می توان گفت که اولیور از یک سو قربانی شرایط مالی وابسته به برگزیت و ازسوی دیگر قربانی معروفیت خودش شده است. گفته می گردد که بدهی های اولیور به بیش از چهارمیلیون پوند بالغ می گردد.

منبع: گردشبان

به "سرآشپز انگلیسی قربانی برگزیت شد، ورشکستگی سوپراستار رستوران های ایتالیایی لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرآشپز انگلیسی قربانی برگزیت شد، ورشکستگی سوپراستار رستوران های ایتالیایی لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید