سفر معاون وزیر خارجه ایران به کی یف برای برگزاری دور سوم مذاکرات درباره هواپیمای اوکراینی

به گزارش وبلاگ طفره، محسن بهاروند معاون وزیر امور خارجه ایران برای برگزاری دور سوم مذاکرات درباره سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در رأس هیأتی امروز وارد کی یف شد.

سفر معاون وزیر خارجه ایران به کی یف برای برگزاری دور سوم مذاکرات درباره هواپیمای اوکراینی

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ طفره، محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی از کارشناسان جمهوری اسلامی ایران به منظور برگزاری دور سوم مذاکرات در مورد سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی امروز (سه شنبه) 11 خرداد ماه وارد کی یف پایتخت اوکراین شد.

بهاروند در این سفر در ملاقات با یوگنی ینین همتای اوکراینی سومین دور مذاکرات را برگزار خواهد نمود.

قرار است طی این دور از مذاکرات، هیأت های جمهوری اسلامی ایران و اوکراین در مورد ابعاد فنی و حقوقی سانحه سقوط هواپیمای پرواز PS 752 مذاکره نمایند.

براساس برنامه ریزی های اجرا شده این مذاکرات دو روز به طول خواهد انجامید.

شایان ذکر است دو دور پیشین مذاکرات در مرداد و آبان سال 1399 به ترتیب در کی یف و تهران برگزار گردید.

دور دوم مذاکرات ایران و اوکراین درباره سقوط هواپیمای اوکراینی از صبح دوشنبه 28 مهر ماه 1399 به مدت دو روز به ریاست محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت خارجه و یوگنی ینین همتای اوکراینی در تهران برگزار گردید. (بیشتر بخوانید)

به گزارش فارس، 18 دی ماه سال گذشته (1398) بود که یک فروند هواپیمای متعلق به خطوط هوایی اوکراین بر اثر خطای انسانی و شلیک موشک بعد از برخاستن از فرودگاه امام خمینی (ره) سقوط کرد و 176 سرنشین آن شامل اتباع ایرانی، کانادایی، افغانستانی، سوئدی، انگلیسی و کادر پرواز اوکراینی جان باختند. بنا بر اعلام دولت کانادا، 63 نفر از مسافران این هواپیما تابعیت کانادایی داشته اند. در این هواپیما 11 اوکراینی، 17 سوئدی، چهار افغان و چهار انگلیسی نیز حضور داشته اند.جمهوری اسلامی ایران پس از وقوع این حادثه آمادگی خود را برای پرداخت غرامت خاطرنشان کرد. صبح 21 دی ماه، ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد که بلافاصله مقصر این حادثه را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی می نماید تا با خطای انجام شده برخورد قانونی صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "سفر معاون وزیر خارجه ایران به کی یف برای برگزاری دور سوم مذاکرات درباره هواپیمای اوکراینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر معاون وزیر خارجه ایران به کی یف برای برگزاری دور سوم مذاکرات درباره هواپیمای اوکراینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید