سهرابی: سُخندان جای توجیه اشتباهات، شرایط داوری را ترمیم کند

به گزارش وبلاگ طفره، تهران (پانا) - مدیرعامل تراکتور تبریز از رئیس کمیته داوران درخواست کرد به اشتباهات داوری رسیدگی کند.

سهرابی: سُخندان جای توجیه اشتباهات، شرایط داوری را ترمیم کند

به گزارش فارس، میرمعصوم سهرابی در خصوص اعتراض باشگاه تراکتور به اشتباهات داوری دیدار با مس رفسنجان که با شکست 3 بر 2 شاگردان زونیمیر سولدو به اتمام رسید، گفت: متأسفانه تراکتور امسال جزو باشگاه هایی است که از داوری خیلی ضربه دیده است. در بازی هفته گذشته ما مقابل آلومینیوم اراک ضربه بازیکن تراکتور از خط دروازه رد شد اما داور نه تنها این صحنه را گل اعلام نکرد بلکه دو پنالتی به سود تراکتور نگرفت. در بازی روز گذشته هم داور در اعلام خطای پنالتی برای مس رفسنجان و اخراج نکردن مجید علکمک پس از خطای عمد وی روی نریمان جهان مرتکب اشتباه شد.

وی اضافه نمود: شب گذشته مصاحبه ای از رضا سخندان رئیس دپارتمان داوری دیدم که به جای اینکه باید بگوید باید اشتباهات داوری را ترمیم کنیم یا کلاس های آموزشی برای پیشرفت داوران بگذاریم، گفت امکان دارد اشتباهات داوری باز هم ادامه داشته باشد. از سخندان می پرسم اگر روی قضاوت داوران به وی نمره می دادند، با این اشتباهات و قضاوت های ضعیف جایگاهش را از دست می داد.

مدیرعامل باشگاه تراکتور اضافه نمود: در صورت رخ ندادن این حجم از اشتباهات داوری علیه تراکتور، تیم ما اکنون به جای رتبه دوازدهم در جایگاه پنجم یا ششم جدول قرار داشت اما سخندان به جای اینکه با برگزاری کلاس های توجیهی و آموزشی شرایط داوری را درست کند چنین صحبتی انجام می دهد. برای بازی قبل تراکتور مقابل آلومینیوم نام احمد محمدی به عنوان داور بازی در سایت فدراسیون فوتبال درج شده بود اما یک شب قبل از مسابقه و در جلسه هماهنگی به ما اعلام کردند اشکان خورشیدی به عنوان داور انتخاب شده بدون اینکه دلیل این تصمیم را بگویند. این موضوع برای هواداران تراکتور شک و شبهه ایجاد کرد. ما هم نمی توانیم جوابگوی هواداران باشد اما می خواهند باشگاه پیگیر موضوع باشد.

سهرابی گفت: شب قبل از بازی با مس رفسنجان با حسن کامرانی فر صحبت کرده و به وی گفتیم برای فلان تیم خاص در چند بازی متوالی پنالتی گرفته اند. پس از ان صحبت کامرانی فر قول داد به عنوان ناظر به سرچشمه می آید و بازی را تماشا می کند اما این اتفاق رخ نداد. دیدید چه بلایی سر تراکتور در این مسابقه آمد. تیم ها اختلاف زیادی با هم ندارند یک اشتباه می تواند به شدت به ضرر یک تیم تمام شود. صحبت سخندان مبنی براینکه احتمال دارد که باز هم داوران اشتباه کنند، بد است. به جای اینکه بگوید سعی داریم آرام آرام شرایط داوری را بهتر کنیم یا ناظران بیشتری بگذاریم با این حرف خودش را تبرئه می کند.

وی با اشاره به نبود سیستم VAR در کشورمان شرح داد: وقتی چنین سیستمی در کشورمان نداریم باید مسئولان کمیته و دپارتمان داوری به جای توجیه و اینگونه صحبت کردن شرایط داوران را ترمیم کنند. اگر قرار باشد طبق عملکرد داوران به سخندان نمره بدهند آیا وی همچنان می تواند در جایگاهش بماند؟ در این شرایط شانس آوردیم هواداران در ورزشگاه نیستند. تراکتور بیشترین ضربه را از نبودن هواداران خورده است. اگر آنها در ورزشگاه بودند قطعاً شرایط داوری بهتر می شد و آنها با دقت بیشتری قضاوت می کردند.

مدیرعامل باشگاه تراکتور ادامه داد: قبول داریم اشتباهات داوری جزیی از فوتبال است اما این اشتباهات خیلی علنی شده است. همه می گویند فلان تیم خاص از داوری ضربه می بیند یا همه داوری ها به سود فلان تیم است. فدراسیون فوتبال باید در این زمینه ورود جدی تری داشته باشد و راهکارهای خوبی ارائه بدهد. تا بعد از آن به مشکل نخوریم. یکی از آیتم های توسعه، فوتبال بحث داوری است و هرچقدر قضاوت داوران خوب باشد لیگ ما هم پیشرفت خواهد کرد.

سهرابی در خصوص آخرین شرایط حضور تماشاگران در ورزشگاه و اینکه آیا باشگاه تراکتور در این مورد آمادگی لازم را دارد، بیان داشت: تا به امروز چنین موضوعی به ما ابلاغ نشده اما یکی از دغدغه های اصلی باشگاه تراکتور حضور هوادارانش در ورزشگاه است. شرایط لازم را فراهم کرده ایم و در صورت صدور مجوز ستاد کرونا، وزارت بهداشت و فدراسیون فوتبال هواداران مان مسئله ای برای حضور در ورزشگاه ندارند. در بازدیدهای میدانی که با مسئولان اداره کل ورزش جوانان آذربایجان شرقی داشتیم اقدامات لازم را برای بسترسازی ورزشگاه انجام دادیم و ان شاءالله بتوانیم از امتیاز حضور هواداران در ورزشگاه استفاده کنیم. شاید حضور آنها سبب شود کمتر از اشتباهات داوری آسیب ببینیم. در حال حاضر فشاری روی داوران وجود ندارد اما اگر هواداران در ورزشگاه باشند دقت و جدیت آنها بیشتر خواهد شد.

وی در خصوص احتمال حضور رضا قوچان نژاد در تراکتور گفت: تا به امروز سولدو نظر قطعی خود را در خصوص قوچان نژاد به ما اعلام نکرده و هر زمان درباره این موضوع به ما جواب مثبت بدهد برای جذب این بازیکن اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل باشگاه تراکتور در خصوص مذاکرات این باشگاه با بازیکنی کروات به نام گوملت مطرح نمود: پس از درخواست سولدو شرایط این بازیکن را دریافت کرده و شرایط خودمان را به وی اعلام کردیم. در صورت به توافق رسیدن گوملت را جذب خواهیم کرد زیرا دوست داریم تراکتور تقویت شود.

سهرابی در خصوص دلیل نیامدن مربی بدنساز مدنظر باشگاه تراکتور به ایران با وجود اینکه برای وی بلیت تهیه شده است، ظهار داشت: خوشبختانه تمام کارهای لازم مثل هماهنگی با فدراسیون فوتبال و شورای برون مرزی را ا نجام داده و حتی برای این مربی بلیت گرفتیم اما در شرایطی که قرار بود روز گذشته به ایران بیاید، هنوز این سفر را انجام نداده است. پیگیر موضوع هستیم و از سولدو هم دلیل نیامدن این مربی را سؤال خواهیم کرد.

وی درباره میزان رضایت این باشگاه از عملکرد سولدو گفت: یک مربی خارجی برای شناخت از شرایط فوتبال ایران و تیم خود نیاز به زمان دارد. تراکتور در فصل نقل و انتقال به دلیل بسته بدون پنجره نقل و انتقالاتی اش بازیکنان زیادی را از دست داد و نتوانست بازیکنان زیادی را جذب کند. ضمن اینکه 4-5 بازیکن خوب مان مثل محمدرضا اخباری، پیمان بابایی، شاهین ثاقبی، علی دشتی و رضا دهقانی مصدوم هستند. محمد عباس زاده هم به تازگی از مصدومیت رها شده است. به دلیل محدودیت بازیکنان مان، مصدومیت این نفرات کار تراکتور را سخت کرده است.

مدیرعامل باشگاه تراکتور شرح داد: از طرفی مسابقات لیگ خیلی فشرده است و سرمربی فرصت کافی برای بازسازی و اجرای تاکتیک و شیوه مدنظر خود را ندارد. بین هر مسابقه فقط 2-3 روز فاصله است. همه این مسائل روی نتیجه تراکتور تأثیرگذار بوده است. سولدو مربی خوب و باهوشی است. هر بازیکن یا مربی که در فوتبال آلمان کار کرده قطعاً مربی خوبی بوده است. امیدواریم از این هفته بتوانیم به فرایند کسب نتایج خوب بازگردیم.

سهرابی مطرح نمود: هرچند پس از بازی با آلومینیوم و مس مستندات خود را درباره اشتباهات داوری ارائه کردیم اما باز هم می گویم داوران باید کم اشتباه تر سوت بزنند. ضمن اینکه در نظر داریم در نیم فصل بازیکنان خوبی به تیم اضافه کنیم. در شرایط فعلی نفراتی که بیرون ماندند یا مصدوم هستند یا بنا به هر مسئله ای نمی توانند فوتبال بازی کنند. سولدو هم از ما درخواست کرده به وی فرصت بدهیم تا از تیم و بازیکنان کشورمان شناخت کامل به دست آورد. نباید بازیکنی به تراکتور بیاید که نتواند به تیم ما کمک کند. حساسیت ما روی جذب بازیکن کارآمد زیاد است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "سهرابی: سُخندان جای توجیه اشتباهات، شرایط داوری را ترمیم کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهرابی: سُخندان جای توجیه اشتباهات، شرایط داوری را ترمیم کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید