شبیخون شبانه مسافران به مازندران

به گزارش وبلاگ طفره، با آنکه حال و روز کرونایی مازندران زرد - آبی است اما موج سنگین مسافرانی که به سمت این استان خیز برداشته اند، شرایط را به سمت نارنجی و قرمز می برد.

شبیخون شبانه مسافران به مازندران

به گزارش مهر، مازندران طی 20 ماه گذشته از تعطیلی و سفر زخم های سنگینی برداشته است و تعطیلات چندروزه، شرایط مازندران را زیر و رو و حال استان را نامساعد نموده است.

آمار فوتی های کرونایی پس از ماه ها در مازندران تک رقمی و چند روزی متوقف شد اما موج سنگین مسافرانی که بار سفر را به استان بسته اند، دوباره رنگ کرونایی مازندران را تغییر خواهد داد.

مرکز مدیریت راه های مازندران شرایط ترافیک در محورهای منتهی به استان را سنگین اعلام می نماید و این به منزله آژیر خطری است که مردمان منطقه را تهدید می نماید.

یک بانوی پرستار که خود طعم تلخ بیماری کرونا و داغدار شدن اعضای خانواده را چشیده است، می گوید: هنوز خستگی ناشی از پیک های قبلی به ویژه پیک پنجم از تن همکاران ما به در نرفته است و تاب پیک های نو را نداریم.

ریاحی با اظهار اینکه همکاران و کادر درمانی خسته هستند ولی با عشق به کارشان ادامه می دهند، از مردم خواست تا نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، پرهیز از دورهمی و توجه به فاصله گذاری ها توجه ویژه ای داشته باشند و گفت: هنوز شرایط مازندران مناسب برای سفر نیست و باید از سفرهای غیرضروری پرهیز کرد.

با نواخته شدن زنگ تعطیلی، بعضی از هموطنان راه شمال را در پیش می گیرند و شبانگاهان خود را به مسیرهای شلوغ و پرترافیک استان می کشانند، در حالی که حال و روز شهرهای مقصد هنوز خوب نشده و رنگ کرونایی آن بین مرز هشدار و خطر است.

یک شهفرایند آملی هم با بیان اینکه از دیروز شاهد حجم گسترده خودروهایی با پلاک های غیربومی در منطقه هستیم، گفت: مسیرهای منتهی به آمل در هراز ترافیک و شلوغ است.

مهدی اکبری در مصاحبه با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه همچنان شرایط کرونایی مازندران پرخطر و کرونایی است، ادامه داد: درصد بالایی از جمعیت استان هنوز واکسینه نشدند و سفر و دورهمی ها می تواند پیک کرونا را تشدید کند.

وی با اظهار اینکه متأسفانه طی پیک های گذشته چند تن از اقوام خود را براثر کرونا از دست دادم، گفت: کرونا شوخی ندارد و عامل تشدید این بیماری سفر و دورهمی های خانوادگی است.

ترافیک محورهای کندوان و هراز سنگین است

ترافیک در راه های مازندران هر لحظه سنگین تر می گردد، در حالی که اعمال محدودیت های ورود به استان برقرار است و متولیان امر از مردم تقاضا می نمایند از سفرهای غیرضرور پرهیز داشته باشند.

نگاهی به شرایط تردد در راه های مازندران نشان از ترافیک سنگین در بعضی محورها دارد و سید محسن هاشمی رئیس مرکز مدیریت راه های مازندران در مصاحبه با خبرنگار مهر گفت: ترافیک صبحگاهی در محور هراز محدوده بایجان و سه راهی چلاو سنگین است.

وی با اظهار اینکه در محور کندوان هم در محدوده های هزارچم شاهد ترافیک نیمه سنگین تا سنگین هستیم، اضافه نمود: در دیگر محورهای استان شرایط ترافیک به صورت عادی و روان جریان دارد.

ساده انگاری، دورهمی و سفر سه گانه مهم در شیوع و تشدید بیماری کرونا است که طی 20 ماه گذشته زخم های عمیقی بر پیکره استان مازندران وارد نموده است. سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تجربه نشان داده هرگاه تعداد بیماران سرپایی افزایش یابد، تعداد بستری شدگان هم فرایند صعودی می گیرد، خواهان توجه به پروتکل های بهداشتی برای مهار کرونا شد.

وی در مصاحبه با خبرنگار مهر مسافرت ها، تجمعات و دورهمی ها و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی را از جمله دلایل تأثیرگذار در تشدید بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: متأسفانه کاهش استفاده از ماسک از یک سو و سفر شرایط استان را دچار مشکل می نماید.

وی با بیان اینکه گزارش های متعددی از رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و اجتماعی و سفر داریم، گفت: اگر عوامل تشدید بیماری کنترل نگردد ورود به موج بعدی کرونا احتمالی است.

وی مقدار تزریق واکسن را در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیش از دو میلیون و 357 هزار دز ذکر کرد و گفت: در حوزه علوم پزشکی بابل هم 316 هزار دز واکسن تزریق شده است.

وی با اشاره به افزایش مراکز تزریق واکسن در استان ادامه داد: خوشبختانه با ارسال محموله ها، فرایند واکسیناسیون در استان شتاب بیشتری گرفته است.

موسوی به کاهش سن تزریق واکسن در استان اشاره نمود و گفت: هم اکنون تزریق واکسن دانش آموزان گروه سنی 15 سال به بالا در دست انجام است.

در حال حاضر 390 بیمار کرونایی در مراکز درمانی مازندران بستری هستند و سفر و بی توجهی به پروتکل ها مازندران را دوباره در سراشیبی کرونا قرار می دهد.

منبع: فرارو

به "شبیخون شبانه مسافران به مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبیخون شبانه مسافران به مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید