شرط عجیب برای مجردهای متقاضی مسکن

به گزارش وبلاگ طفره، چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مردان مجرد بالای 25 سال نیز درصورتی که تا زمان تحویل مسکن متاهل شده باشند، می توانند در طرح جهش مسکن ثبت نام نمایند، اما تکلیف کسانی که تا آن تاریخ ازدواج نکرده باشند چیست؟

شرط عجیب برای مجردهای متقاضی مسکن

به نقل از وبلاگ طفره، رستم قاسمی در یک برنامه تلوزیونی گفت: ما برای ترویج ازدواج، امکان ثبت نام مجردها را در طرح نهضت ملی مسکن فراهم نموده ایم، اما در هنگام تحویل واحد این افراد باید ازدواج نموده باشند. فردی که ثبت نام نموده اگر ازدواج نکند در هنگام تحویل مسکن، زمین رایگان نخواهد بود و باید مبلغ پول زمین را فرد مجرد پرداخت کند.

قاسمی درباره آخرین شرایط پروژه های نهضت ملی مسکن گفت: برای ثبت نام متقاضیان سامانه طراحی شده است، اما متاسفانه طرح جامعی برای شناسایی متقاضیان نداریم.

او افزود: ما اخیرا برای اینکه مردم بتوانند استفاده بیشتری از این طرح نمایند فرم ج را اصلاح کردیم و مدت زمان برای این فرم در شهرهای بزرگ را به پنج سال رساندیم و از این طریق افراد زیادی می توانند ثبت نام نمایند.

قاسمی تاکید نمود: سه میلیون و 800 هزار نفر تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نموده اند و در 800 شهر مردم می توانند ثبت نام نمایند.

او گفت: پالایش متقاضیان همزمان با ثبت نام در حال اجرا است و افرادی که در نهضت ملی مسکن هستند به پروژه ها معرفی می شوند.

قاسمی گفت: بیش از 200 هزار واحد مسکن مهر همچنان با مسائل حقوقی درگیر هستند و تیمی گذاشته ایم که تکلیف آن ها زودتر تعیین گردد. در حال حاضر بسیاری از واحدهای مسکن مهر متقاضی ندارند و در این پروژه های تازه واحدی نمی سازیم که متقاضی نداشته باشد.

وزیر راه وشهرسازی گفت: ما در این پروژه ها مسکن سازی نمی کنیم بلکه شهرسازی می کنیم وهمزمان با ساخت تمامی زیر ساخت ها تامین شده است.

حدود آورده متقاضیان برای واحدهای نهضت ملی مسکن

قاسمی گفت: ما حتی اگر در بخشی زمین نداشته باشیم حاضریم زمین بخریم و آنها را در اختیار متقاضیان قرار دهیم. سالی 360 هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح اختصاص داده شده و تمامی جزئیات این طرح، نحوه پرداخت و سود این تسهیلات به وسیله بانک ها آنالیز و ابلاغ شده است.

قاسمی گفت: در حال حاضر تنها یک بانک کار عملیاتی برای پرداخت تسهیلات را انجام می دهد که برای تهران 450 میلیون تومان و برای سایر شهرها و روستا ها بین 400 تا 200 تومان است. اگر بانک ها به تعهدات خودشان در پرداخت تسهیلات عمل ننمایند قانون با آنها برخورد خواهد شد.

عضو کابینه دولت اظهار کرد: سودی که برای این تسهیلات شورای پول و اعتبار در نظر گرفته است 18 درصد است که در این شرایط تورمی کشور بسیار مناسب است با مدت بازپرداخت 20 ساله است. ما اقساط را پلکانی خواهیم کرد .

قاسمی اظهار کرد: عددی هنوز برای اقساط و مبلغ آورده تعیین نیست و مردم حدود 2 سال که بعد از ساخت است اقساط را پرداخت خواهد نمود.

او گفت: پیش بینی این است که آورده اولیه متقاضیان برای تهران حدود 150 میلیون تومان باشد.

توافقی با شرکت های سازنده ترکیه ای نداشته ایم

قاسمی افزود: ما از توان و ظرفیت های شرکت های انبوه سازان استفاده خواهیم کرد و توافقی با شرکت های سازنده ترکیه ای نداشته ایم. در صنعتی سازی در ایران عقب هستیم و باید با ساخت واحد مسکونی در کشور نظام فنی و مهندسی را توسعه دهیم.

قاسمی اظهار کرد: طرح جامع اطلاعات لینک شده هنوز طراحی نشده است و در وزارت راه وشهرسازی براساس آمار خانه های خالی که داشته ایم به سازمان امور مالیاتی ارائه نموده ایم.

وزیر راه وشهرسازی تاکید نمود:سامانه املاک و اسکان در حال حاضر ناقص است و ما در حال حاضر اطلاعات 60 میلیون خانوار را داریم و مردم باید اطلاعات خود را تکمیل نمایند.

منبع: تجارت نیوز

به "شرط عجیب برای مجردهای متقاضی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط عجیب برای مجردهای متقاضی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید