عجیب ترین موتورسیکلت های جهان

به گزارش وبلاگ طفره، سوار شدن بر موتورسیکلت هایی عجیب با ظاهری غیرمعمول و سرعتی باورنکردنی، رویای بیشتر موتورسیکلت بازها در نقاط مختلف دنیاست؛ موتورسیکلت هایی که شباهت زیادی به بقیه موتورهایی که در خیابان ها این طرف و آن طرف می روند ندارند.

عجیب ترین موتورسیکلت های جهان

به گزارش وبلاگ طفره، برخی از این موتورسیکلت های عجیب آن قدر سریع حرکت می نمایند یا آن قدر بزرگ هستند که حتی نامشان در کتاب رکوردهای جهانی هم ثبت شده است. البته منحصربه فرد بودنشان برخی وقت ها به ضررشان هم تمام شده چراکه بیشتر آنها به خاطر صدای ناهنجار و سرعت سرسام آورشان، اجازه ورود به خیابان های شهر را ندارند.

توماهاوک چهارچرخ

توماهاوک یکی از عجیب ترین موتورسیکلت هایی است که تا به حال ساخته شده؛ این موتور منحصربه فرد برای اولین بار در سال 2003 در نمایشگاه پیشرفته ترین وسایل نقلیه که در دیترویت میشیگان برگزار می شد، به نمایش گذاشته شد. توماهاوک به خاطر شکل عجیب وغریبش توجه خیلی ها را به خودش جلب کرد. این موتورسیکلت برخلاف موتورهای دیگر، دو چرخ در جلو و دو چرخ در عقب دارد و همین امر باعث شده تعادل بیشتری در سرعت های بالا داشته باشد.

نکته جالب دیگر این است که مخزن سوخت توماهاوک 3/12 لیتر گنجایش دارد. علاوه بر این، توماهاوک قابلیت دور زدن کامل و بالا رفتن از موانع را هم دارد. قدرت موتور توماهاوک 500 اسب بخار است و بدنه آن از آلومینیوم تقویت شده ساخته شده است. همان طور که از ظاهر این موتورسیکلت عجیب پیداست، صدا و سرعت آن بسیار زیاد است و به همین علت حرکت با آن در خیابان های شهر ممنوع اعلام شده است.

سرعت این موتور در عرض 5/2 ثانیه به 97کیلومتر در ساعت می رسد و موتورسوار می تواند سرعت آن را تا عدد رویایی 644کیلومتر بر ساعت هم افزایش بدهد. برن هارد سازنده و طراح توماهاوک درباره اختراع عجیبش می گوید: برای اینکه تعادل موتور در این سرعت بالا حفظ گردد، جاگذاری چهار چرخ یکی از الزامات بود. مدل های دست ساز و اولیه توماهاوک در نمایشگاه نیمن مارکوس به قیمت 555 هزار دلار فروخته شدند.

چرخ های بدون پره هابلس

هابلس مانستر اولین موتورسیکلت جهانست که چرخ های آن هیچ مرکز و پره ای ندارند، به خاطر همین این موتورسیکلت هم به خاطر ظاهر عجیبش در لیست موتورسیکلت های شگفت انگیز جهان نهاده شده است.

برخلاف ظاهر هابلس که به نظر می رسد خیلی بزرگ و سنگین باشد، وزن این موتور تا حد امکان کم و قدرت ترمز آن بالا برده شده. این موتورسیکلت از طریق دومینیک موتاس طراحی و از طریق فرانکو اسبارو و گروه آمن در سال 2004 ساخته شده است.

سرعت هابلس160 کیلومتر بر ساعت است و طرح اصلی آن از موتور هارلی دیویدسون گرفته شده. چرخ های هابلس نسبت به موتورسیکلت های عادی بزرگ تر هستند و به خاطر کنترل بهتر و حفظ تعادل بیشتر پهن تر از حد معمول ساخته شده اند. هنوز قیمتی برای فروش این موتور در نظر گرفته نشده اما این طور که معین است، هابلس هم از آن دسته موتورسیکلت هایی است که استفاده از آن در خیابان، بدون داشتن مجوز ممنوع است.

ماخ نس

آرلن نس با ساخت هیولای فلزی عجیب وغریب خود به نام ماخ نس توانست در نمایشگاه اتومبیل برلین در سال 2005 نظر خیلی ها را جلب کند. این موتور از نظر ظاهری شباهت زیادی به هیولای لاک نس دارد؛ بنابراین خیلی ها فکر می نمایند به همین دلیل ماخ نس نامیده شده اما آرلن، نام این موتور را با توجه به نام خانوادگی اش انتخاب نموده است.

بدنه ماخ نس از جنس آلومینیوم ساخته شده و موتوری هم که در آن به کار رفته مثل موتور هلی کوپترها دارای توربین گازی است. پرچ های بزرگ تر از حد معمول و رنگ خاص و براق ماخ نس از ویژگی هایی است که ظاهر آن را منحصربه فرد می نمایند.

آرلن نس با ساخت هیولای فلزی عجیب وغریب خود به نام ماخ نس توانست در نمایشگاه اتومبیل برلین در سال 2005 نظر خیلی ها را جلب کند

اشکال عجیب روی بدنه آلومینیومی ماخ نس همگی از طریق دست درست شده اند و همین موضوع باعث شده قیمت بسیار بالایی داشته باشد؛ البته آرلن هیچ قیمتی برای موتور عجیبش در نظر نگرفته اما خودش می گوید تا به حال 250 هزار دلار صرف ساختن آن نموده است. سرعت این موتورسیکلت هم مثل نمونه های دیگر سرسام آور بوده و به همین علت اجازه تردد در خیابان ها را ندارد.

سایه شب

این موتورسیکلت که بیشتر شبیه به یک جگوار است از طریق بایرون هیمس طراحی و از طریق شرکت موتورسازی ماسائو ساخته شده است. قیمت سایه شب که حدود 5/2متر طول دارد، 567 هزار دلار است. با اینکه شکل و نام این موتورسیکلت خیلی ها را به این اشتباه می اندازد که سایه شب حتما سرعت بالایی دارد اما سرعت سایه شب بیشتر از 80 کیلومتر در ساعت نیست.

پروژه ساخت این موتورسیکلت سه سال طول کشید و بالاخره در سال 2008 محصول نهایی به نمایش گذاشته شد. بدنه این موتورسیکلت از تیتانیوم براق مشکی ساخته شده و سطح نشستن موتورسوار هم طوری طراحی شده که پایین تر از فرمان آن قرار بگیرد. گران بودن قیمت این موتورسیکلت به خاطر طراحی ویژه و استفاده از تیتانیوم در بدنه اش است.

سریع ترین موتور الکتریکی

سریع ترین موتور الکتریکی جهان هم یکی از موتورهای شگفت انگیزی است که از طریق یک کارخانه موتورسیکلت سازی در کالیفرنیا با تکنولوژی بسیار پیشرفته ای طراحی و فراوری شده است. این موتور الکتریکی بعد از دو سال کوشش میشن موتورز، بالاخره در سال 2010 به نمایش گذاشته شد. وزن این موتور حدود 14 تا 18کیلوگرم از یک موتورسیکلت معمولی سنگین تر است.

باتری های به کار رفته در این موتور از نوع لیتیومی بوده و شارژ کامل آن با برق 260 ولت دو ساعت و با برق 120 ولت هشت ساعت طول می کشد. سرعت این موتور الکتریکی 241 کیلومتر در ساعت است و مسافتی حدود 240 کیلومتر را با یک شارژ کامل طی می نماید.

این موتور عجیب می تواند در همان شتاب اولیه به حداکثر سرعتی که برایش در نظر گرفته شده برسد. میشن موتورز، تا حالا 50 عدد از این موتور را فراوری نموده و قیمت 69هزار دلاری را برای آن در نظر گرفته است. به خاطر اینکه این موتورسیکلت از برق به جای سوخت های دیگر استفاده می نماید یکی از وسایل نقلیه موردپسند حامیان محیط زیست است.

موتورسیکلت دیوانه

هواداران صنعت سینما حتما فیلم بیگانگان و هیولاهای عجیب آن را به خاطر دارند. سانگ ونگ پریسارن با الهام از شکل ظاهری این هیولاها، موتورسیکلت عجیبش را ساخته است؛ موتوری که شبیه یک هیولای ترسناک است و به نام موتورسیکلت دیوانه شناخته می گردد.

پریسارن که یک هنرمند 45ساله بانکوکی است با جمع آوری قطعات مختلفی از اتومبیل ها، دوچرخه ها و موتورسیکلت های فرسوده ای که دیگر قابل استفاده نبودند، موتورش را طراحی نموده و ساخته است. بیشتر آدم هایی که برای اولین بار او را سوار بر موتورسیکلت عجیبش در خیابان می بینند، فکر می نمایند در صحنه فیلم برداری یک فیلم اکشن هالیوودی حاضر شده اند و این موتور نمی تواند واقعی باشد.

موتورسیکلت ویلچری

شرکت بی ام دبلیو، با ساخت موتورسیکلتی مخصوص افراد معلول، موتورسیکلت دیگری را به لیست موتورسیکلت های عجیب وغریب جهان اضافه نموده است. با اینکه ظاهر عجیب این موتورسیکلت هیچ شباهتی به موتورهای معمولی ندارد اما کارکردش درست شبیه آنهاست.

این موتورسیکلت با کارکردی مانند موتورهای معمولی برای افراد معلول ساخته شده است

نکته جالب اینجاست که طرح اولیه این موتور سه چرخه هم از موتور هارلی دیویدسون گرفته شده و گنجایش موتور آن1170سی سی است. سرعت این موتور ویلچری، حدود 168کیلومتر در ساعت است و موتورسوار می تواند در عرض هفت ثانیه سرعت آن را از صفر به 60کیلومتر در ساعت برساند.

این موتور به شش دنده مجهز شده و این قابلیت را دارد که اشخاصی که از ویلچر استفاده می نمایند بتوانند به راحتی با صندلی شان وارد آن شوند.

موتور تک چرخ

اونو یک موتورسیکلت الکتریکی است که تفاوت زیادی با موتورسیکلت های دیگر دارد. هر دو چرخ اونو در کنار هم نهاده شده اند و در نگاه اول این طور به نظر می رسد که اونو روی یک چرخ راه می رود. برای راندن این موتور به سمت جلو، راننده باید دائم متمایل به جلو باشد تا تعادل موتور را حفظ کند. بعلاوه برای کم کردن سرعت، راننده باید خود را کمی به سمت عقب بکشد.

ایده اولیه اونو متعلق به بن گولاک 21 ساله اهل اوناریو کانادا بود که در سال 2006 به شرکت روبات سازی تروور بلکول داده شد. قیمت اونو یک میلیون و 250 هزار دلار در نظر گرفته شده و خرید آن برای همه آزاد است.

مدل نو این موتور که در حال حاضر فقط مدل آزمایشی آن ساخته شده است به این صورت است که دارای سه چرخ در کنار هم بوده و وقتی به سرعت 24 کیلومتر در ساعت می رسد، چرخ میانی جلو آمده و دو چرخ دیگر کمی عقب تر می روند. سرعت این موتور به طور کلی کم بوده و حدود 56 کیلومتر بر ساعت است.

بزرگ ترین موتور جهان

بزرگ ترین موتورسیکلت جهان با قابلیت حمل 25 نفر شباهت زیادی به یک اتوبوس دارد و به همین علت در لیست عجیب ترین موتورسیکلت های جهان نهاده شده است؛ شکل ظاهری این موتورسیکلت عجیب که طولش حدود 22 متر است، بیشتر شبیه یک اسکوتر است تا یک موتورسیکلت.

کولین فورز 31ساله، طراح اصلی این موتور، توانست با ساخت آن، نامش را در کتاب رکوردهای گینس هم ثبت کند. به خاطر اینکه راننده اصلی موتور بتواند به راحتی آن را کنترل کند، سرعت کمی برای آن در نظر گرفته شده که حدود 56 کیلومتر در ساعت است. البته به خاطر وزن و طول زیاد این موتورسیکلت راندن آن کار ساده ای نیست.

سرعت این موتور الکتریکی 241 کیلومتر در ساعت است و مسافتی حدود 240 کیلومتر را با یک شارژ کامل طی می نماید

کولین فورز درباره موتور عجیبش می گوید: به خاطر اینکه من خانواده ای پرجمعیتی دارم و به جز خانواده خودم، پدر و مادرم و خانواده همسرم هم با ما زندگی می نمایند، تصمیم گرفتم وسیله ای طراحی کنم تا همه بتوانیم با هم سوار آن شویم.

بت پاد

این موتورسیکلت در سال 2008 برای فیلم شوالیه تاریکی به عنوان موتورسیکلت شخصی بتمن ساخته شد، بعد از آن هم با تغییراتی که در آن داده شد در نمایشگاه های مختلف شرکت کرد و مورد استقبال خیلی ها نهاده شد. بت پاد مجهز به کاربراتوری با کنترل کامپیوتری و بادشکن ضدگلوله هم است که همین خصوصیات، ظاهر خاصی به آن داده اند.

پهنای لاستیک چرخ های جلو و عقب بت پاد 50 سانتی متر است. موتور آن تک سیلندر و ضدآب است و برای شتاب و سرعت بیشتر قسمت عقب موتور طوری ساخته شده که در سطح پایین تری از قسمت جلویی قرار بگیرد. طرح اصلی بت پاد هم از هارلی دیویدسون گرفته شده ولی در ابعاد بزرگ تری ساخته شده است.

صندلی بت پاد طوری طراحی شده که موتورسوار باید تقریبا روی شکم دراز بکشد تا بتواند آن را به خوبی راهنمایی کند

صندلی بت پاد طوری طراحی شده که موتورسوار باید تقریبا روی شکم دراز بکشد تا بتواند آن را به خوبی راهنمایی کند، اگر فیلم شوالیه تاریکی را دیده باشید حتما صدای بسیار بلند این موتورسیکلت را هم شنیده اید؛ با این حال این موتور به طور قانونی برای راندن در خیابان ها مانعی ندارد و قیمت آن برای فروش 100 هزار دلار در نظر گرفته شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "عجیب ترین موتورسیکلت های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین موتورسیکلت های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید