عجیب ترین موزه های ژاپن را ببینید

به گزارش وبلاگ طفره، ژاپن کشوری مملو از عجایب است که در اینجا قصد داریم از موزه های عجیب و غریبی نظیر موزه فاضلاب، رامن، مایونز، نمک و تنباکو و... به شما بگوییم.

عجیب ترین موزه های ژاپن را ببینید

معمولا کلمه موزه با خاطره ای از یک سفر خسته نماینده در دوران مدرسه همراه است، اما لزوما همه موزه ها این طور نیستند. موزه های ژاپن نظیر موزه گربه ها و نودل های آماده، همچون خیلی موارد دیگر این کشور کمی متفاوت و شاید عجیب هستند. در ادامه قصد داریم موزه های منحصربه فرد ژاپن را به شما معرفی کنیم.

1. موزه فاضلاب، توکیو

موزه فاضلاب (sewerage museum) در مورد فاضلاب و تصفیه آب های مصرف شده است. اگر می خواهید با جهانی فاضلاب این کشور آشنا شوید، به نمایشگاه های این موزه سر بزنید. اما جالب ترین بخش موزه فاضلاب در طبقه B5 یعنی 25 متر زیر زمین قرار گرفته است. بازدیدنمایندگان می توانند از روی پلی که روی یک تونل واقعی فاضلاب قرار گرفته است، شاهد ماجرا باشند. پیشنهاد می کنیم قبل از خوردن غذا به این محل سر بزنید.

2. موزه رامن، یوکوهاما

از آنجا که ژاپنی ها اهمیت زیادی برای غذا قائل هستند، منطقی است که برای غذای ملی خود یعنی رامن نیز موزه ای داشته باشند. نه تنها مردم ژاپن، بلکه سایر کشورهای جهان نیز به این غذا علاقه دارند و ویژگی عالی آن هم تنوع این غذا است. به تعداد افرادی که این غذا را میل می نماید، رامن وجود دارد و این موزه نیز سعی نموده حدالمقدور به انواع آن ها بپردازد.

نمای این موزه شبیه به شیتاماچی (Shitamachi) (منطقه قدیمی در توکیو) در دو طبقه ساخته شده است که 9 فروشنده به عرضه دستورهای آشپزی منحصربه فرد خود می پردازند. این محل بیشتر شبیه به یک فود کورت است که ارزش تماشا دارد.

3. موزه نمک و تنباکو، توکیو

واقعا چرا باید در مورد نمک و تنباکو، موزه ای وجود داشته باشد؟ هر بازدیدنماینده ای وقتی با این موزه عجیب روبرو می گردد، این سوال را از خود می پرسد. چیزی که این دو ماده را به هم مرتبط می نماید، پیشینه تاریخی مشترک آن ها است که در گذشته در اختیار یک شرکت انحصاری ژاپنی بود.

با اینکه شاید انتخاب اول شما نباشد، اما ارزش بازدید را دارد، البته اگر دوست دارید تاریخ اجتماعی و مالی ژاپن را از لنز دیگری ببینید. نمایشگاه های دائمی نظیر جهانی نمک در این محل برپا است که به تفاوت نمک ژاپن و کشورهای خارجی می پردازد. بازدید از این موزه 100 ین هزینه برمی دارد، پس از آن غافل نشوید.

4. موزه گربه، ایتو

ژاپنی ها به گربه، کافه های گربه، خیابان گربه در هاراجوکو (Harajuku) و تاشیروجیما (Tashirojima) علاقه زیادی دارند. پس از شنیدن موزه گربه تعجب نکنید. این موزه در ایتو (Ito) واقع شده و چند ساعت با توکیو فاصله دارد. حدود 2000 آیتم مرتبط با گربه در این موزه در معرض دید گذاشته شده است، از ببرهای تاکسیدرمی و عروسک های گربه گرفته تا نمایشگاه های علمی را در این مجموعه خواهید دید. اما برترین تجربه بازدیدنمایندگان به تماشا و بازی با 50 گربه داخل موزه مربوط می گردد.

5. موزه تریک آرت، توکیو

اگر در پی مکانی ایده آل برای گذراندن تعطیلات هستید، موزه تریک آرت (Trick Art) می تواند اوقات به یادماندنی را برایتان رقم بزند. هنرهای تعاملی و خطای دید در این موزه باعث شده تا مقصدی معروف برای مردم محلی و مهمانان بین المللی باشد. آثار متعددی با تم های متنوع در این موزه به نمایش درمی آید. در اینجا اتاقی با موضوع ادو (Edo) وجود دارد که افراد علاقه مند به تاریخ ژاپن می توانند از تصاویر جالب آن استفاده نمایند.

6. موزه کاپ نودل، یوکوهاما

موزه کاپ نودل یکی دیگر از جاذبه های عجیب ژاپن به شمار میرود که در نزدیکی یکی از نقاط توریستی شهر قرار گرفته است. این موزه بیشتر به یک فضای هنری فوق مدرن شباهت دارد. یک مینی سینما در داخل موزه است که فیلم هایی را در مورد تاریخ نودل به تصویر می کشد. آزمایشگاهی برای فراوری نودل خودتان و یک گالری هنری که به این غذای راحت و معروف اختصاص دارد نیز از بخش های دیگر موزه هستند. با اینکه جای عجیبی برای بازدید است، ولی نگاه جالبی به تاریخ خلاقیت ژاپن دارد.

7. موزه کیوپی مایو، توکیو

سس مایونز در سراسر ژاپن بسیار دوست داشتنی است و آن را با کلمه خاص مایولا بیان می نمایند. سرزمین عجایب مایونز را می توانید در موزه کیوپی مایو (Kewpie Mayo) تجربه کنید. این موزه در چوفو (Chofu) قرار گرفته است و علاوه بر گالری تاریخ مایونز، راهروی بزرگی دارد که از وسط بطری های مایونز عبور می نماید و آشپزخانه ای برای تهیه مایونز دارد. جالب است بدانید که یک گیفت شاپ نیز دارد که هدایای مرتبط به مایونز را عرضه می نماید. هدف از این موزه شاید بیشتر جذب بچه ها بوده است، اما هر کسی در آن اوقات خوشی را خواهد داشت.

8. موزه کاغذ، توکیو

چیزی خسته نماینده تر از موزه کاغذ هم وجود دارد؟ شاید بگویید، خیر؛ اما موزه کاغذ توکیو به هیچ عنوان کسالت بار نیست. در کمال آرامش می توانید تاریخ ژاپن را آنالیز کنید و از هیاهوی شهر دور شوید. افراد عاشق اوریگامی باید از این محل تماشا نمایند، چراکه علاوه بر نمایشگاه های دائمی می توانند در کارگاه های آموزشی شرکت نمایند، حتی امکان خلق یکی از دست ساخته های خودتان نیز وجود دارد. نظرات و تجربیات خود را در مورد سفر به توکیو با ما و سایر کاربران وبلاگ طفره به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com

به "عجیب ترین موزه های ژاپن را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین موزه های ژاپن را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید