فینالیست های مسابقه 4 میلیون دلاری طراحی نوآورانه ویلچر اعلام شدند

به گزارش وبلاگ طفره، شرکت تویوتا که مسابقه ای 4 میلیون دلاری برای تحول در طراحی ویلچرها راه اندازی نموده است، طرح های برگزیده را که به مرحله پایانی راه یافتند، گفت.

فینالیست های مسابقه 4 میلیون دلاری طراحی نوآورانه ویلچر اعلام شدند

به گزارش وبلاگ طفره و به نقل از انگجت، فراخوان تویوتا برای مدرن سازی جایگاه های چرخ دار به نتیجه رسیده است و این خودروساز بعد از سه سال رقابت، طرح های پنج فینالیست را برای چالش 4 میلیون دلاری منتشر نموده است.

همه این طرح ها وعده داده اند تا در مورد نحوه حرکت و انتقال افراد دارای محدودیت حرکتی نواندیشی نمایند و حتی در برخی موارد طرح هایی معرفی شده است که از جایگاه چرخ دار استفاده نمی گردد.

پروژه ای که در عکس بالا می بینید موسوم به کولو(Qolo) است که ترکیبی از یک پوشیدنی ایستاده و جایگاه چرخدار است که می تواند در هر دو حالت نشسته و ایستاده مورد استفاده قرار گیرد.

افراد دارای محدودیت حرکتی می توانند با استفاده از این وسیله، بدون از دست دادن مزایای استفاده از یک ویلچر، در هنگام صحبت با افراد بایستند.

دیگر طرح ها هم هوشمندانه هستند. به عنوان مثال موبی(Moby) طرحی است که توسط شرکت ایتالیایی ایتال دیزاین(Italdesign) معرفی شده است و به کاربران جایگاه چرخ دار امکان دسترسی دستگاه های الکتریکی برای یاری به آنها در حرکت در شهر را می دهد. این وسیله سیستمی مشابه با دوچرخه های کرایه ای در سطح شهر دارد.

جایگاه چرخ دار هوشمند ققنوس (Phoenix Ai Ultralight Wheelchair) نیز یکی دیگر از طرح های راه یافته به مرحله پایانی است که می تواند خود را برای کاهش ارتعاش متعادل کند و خود را طوری تنظیم کند تا با حرکت کاربر هماهنگ باشد.

کوئیکس(Quix) هم یک پوشیدنی ایستاده است که از تکنولوژی خودروهای خودران الهام می گیرد.

در حالی که طرح Evowalk دستگاهی است که عضلات را به منظور بهبود حرکت افرادی که در راه رفتن دچار مشکل هستند، تحریک می نماید.

هر یک از این فینالیست ها مبلغ 500 هزار دلار برای یاری به توسعه محصولات خود دریافت می نمایند و ما باید تا سال 2020 صبر کنیم تا طرح برنده که جایزه 1 میلیون دلاری را تصاحب خواهد نمود، اعلام گردد.

هیچ تضمینی وجود ندارد که این پروژه ها منتج به فراوری تجاری شوند، اما همه آنها نشان می دهند که این حوزه چقدر جای رشد دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فینالیست های مسابقه 4 میلیون دلاری طراحی نوآورانه ویلچر اعلام شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فینالیست های مسابقه 4 میلیون دلاری طراحی نوآورانه ویلچر اعلام شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید