ما در حل مسائل کشور به دانشگاه و دانشگاهیان نیازمند هستیم

به گزارش وبلاگ طفره، یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ما در حل مسائل کشور به دانشگاه و دانشگاهیان نیازمند هستیم و انتظار جامعه از دانشگاه منطقی است، اما باید نیازهای دانشگاه را هم برآورده کرد و به اساتید و دانشجویان فرصت داد، همچنین باید در ابعاد مختلف تشکل های دانشجویی ورود نمایند.

ما در حل مسائل کشور به دانشگاه و دانشگاهیان نیازمند هستیم

حبیب الله دهمرده، در گفت وگو با وبلاگ طفره با اشاره به جلسات هفته گذشته خود با رؤسای دانشگاه های تهران، شیراز، تبریز و مشهد، گفت: یکی از مسائلی که من به عنوان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در این جلسات مطرح کردم، این بود که دانشگاه نبض جامعه است و اولین درخواست من این بود که دانشگاه باید مسائل جامعه را حل نماید و نه فقط مسائل علمی را؛ هرچند کار علمی، کاری بزرگ و قابل تقدیر است اما از نظر اجتماعی و سیاسی دانشگاه باید ورود کند و من گفته ام که دانشگاه حتی باید به مسئله زائدات نان هم ورود کند و باید این برنامه دوطرفه باشد یعنی هم دانشگاه مسائل مملکت را حل نماید و هم کمیسیون موظف است که خواسته های دانشگاه و مراکز علمی را برآورده کند. همچنین بایستی به تشکل های دانشگاهی فرصت داد.

وی با بیان این که دانشجویان بسیار متفکر و پیشرفته و در جامعه جلودار هستند، اظهار کرد: مردم از دانشگاه و دانشجو انتظار دارند که اگر به دوراهی رسیدند، دانشگاه است که باید مسیر را در ابعاد مختلف تعیین کند و تاکید می کنم که مسائل مختلف کشور باید در مراکز آموزش عالی حل شوند و دانشگاه حتی برای من هم که نماینده مجلس هستم، باید نسخه ای داشته باشد که به عنوان نماینده مردم چه کاری باید انجام دهم.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس همچنین گفت: باید به استاد و دانشجو فرصت داده گردد اما این بدان معنا نیست که دانشجویان و اساتید از فرصت خود سوءاستفاده نمایند و هرج و مرج به وجود آورند ؛ با این حال تشکل ها باید فعال شوند و بیانیه علمی و کارشناسی دهند.

دهمرده تاکید نمود: ما برای اداره جامعه به شدت نیازمند به دانشگاه و دانشگاهیان هستیم، برای مثال در مسائل اقتصادی ما تعداد زیادی استاد و دانشجوی اقتصاد داریم که متخصص هستند و باید حرف آخر را در این زمینه بزنند؛ بنابراین توقع جامعه از دانشگاه منطقی است.

وی همچنین توضیح داد: من این فرضیه که بینش سیاسی دانشجویان پایین آمده است را قبول ندارم؛ چراکه این حرف مبنا و معیاری ندارد و باید این فرصت را به دانشجوها داد که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف فعالیت نمایند و تاکید می کنم که در ابعاد مختلف باید به تشکل های دانشگاهی اجازه ورود داد؛ چراکه دانشجو ذهن فعال و پویایی دارد و مسائل مملکت برایش بسیار مهم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ما در حل مسائل کشور به دانشگاه و دانشگاهیان نیازمند هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ما در حل مسائل کشور به دانشگاه و دانشگاهیان نیازمند هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید