مدیران خودرو از برند جدیدش پرده برداشت

به گزارش وبلاگ طفره، نزدیک به 20 سال از فعالیت شرکت مدیران خودرو در ایران می گذرد. این خودروساز دورگه ایرانی ـ چینی بعد از فراز و نشیب های بسیار، از شب گذشته با معرفی یک برند تازه وارد دوره تازهی از حیات خود می گردد. تا پیش از این خودروهای تولیدی و وارداتی این شرکت با نام های ام وی ام و چری وارد بازار ایران شده بود و اکنون باید منتظر نامی و شمایلی تازه در محصولات این شرکت بود.

مدیران خودرو از برند جدیدش پرده برداشت

در شب بارانی و پرترافیک تهران، برند فونیکس به عنوان برند تازه مدیران خودرو به دنیا آمد؛ آن هم طی مراسمی در هتل اسپیناس پالاس تهران و با حضور وبلاگ طفره و نمایندگی های این شرکت!

تولد به سبک ققنوس

همکاری مدیران خودرو با کمپانی چری در 2 دهه گذشته با معرفی مدل های متنوعی همراه بود که عموماٌ به بخش میانه بازار تعلق داشت، اما به تدریج و به موازات پیشرفت چری در چین، محصولات مدیران خودرو نیز مجذوب کننده تر و مدرن تر شدند. با معرفی مدل های تیگو و آریزو، آرام آرام برند چری هم توسعه پیدا کرد و با اعتمادبه نفس بیشتری در بازار ظاهر شد. در 4 سال اخیر نیز ارائه مدل های تیگو 7 و آریزو 6، قدرت تهاجمی مدیران خودرو را به بازار خودروهای به نسبت گران قیمت بالا برد.

با معرفی برند فونیکس، اکنون چری و مدیران خودرو خیز بلندی برای ورود به بازار خودروهای میلیاردی در ایران برداشته اند، درحالی که اسباب و لوازم حضور در این بازار سخت گیر و مشکل پسند را نیز فراهم ساخته اند. شب گذشته 3 مدل تازه این کمپانی یعنی تیگو 8 پرو، آریزو 6 پرو و تیگو 7 پرو، با لوگوی فونیکس معرفی گردید، درحالی که نسبت به نام چری، با امکانات رفاهی و آسایشی بیشتر ساخته شده است.

درواقع برند فونیکس ققنوس وار از دل چری سربرآورده و در یک پوست اندازی کامل در پی مشتریان نام های بزرگی مثل هیوندای، کیا و بعضی برندهای ژاپنی است.

شمارش معکوس

مراسم معرفی برند فونیکس، با سخنرانی کوتاه آقای جک لی، مدیر عامل مدیران خودرو همراه بود. 3 مدل از برند تازه نیز زیر کاور براق طلایی رنگ پنهان بودند تا در لحظه موعود، پوسته چری را شکافته و نمادی از تولد فونیکس باشند.

بعد از توضیحاتی که در خصوص فلسفه نام گذاری فونیکس و ارجاعات تاریخی به داستان های سیمرغ و شاهنامه ارائه شد، نوبت به هیجان انگیزترین بخش رسید. با شمارش معکوس و نورافشانی، 3 تن از مدیران ارشد مدیران خودرو به نرمی پرده های طلایی رنگ را کنار زدند تا 3 مدل مجذوب کننده یعنی تیگو 7 پرو، تیگو 8 پرو و آریزو 6 پرو رونمایی گردد.

بنا به اعلام شرکت، نام فونیکس کاملاً جایگزین چری خواهد شد و در کنار آن همچنان نام ام وی ام نیز روی محصولات رده دوم این شرکت باقی خواهد ماند.

قرار است از زمستان 1400 ثبت نام برای محصولات تازه شروع گردد. در نخستین گام نیز فونیکس تیگو 8 پرو برای فروش آماده خواهد شد. به نظر می آید بعد از آن، نوبت به تیگو 7 پرو و درنهایت آریزو 6 پرو نیز وارد بازار خواهد شد.

در خصوص قیمت نهایی این 3 مدل هنوز نرخ رسمی و قطعی اعلام نشده است، اما به نظر می آید تیگو 7 و تیگو 8 بالای 1 میلیارد تومان و آریزو 6 پرو نیز کمی کمتر از 1 میلیارد تومان باشند. قرار است کراس اوور کوپه استایل اومودا نیز سال آینده وارد بازار ایران گردد که البته در این مراسم حضور نداشت.

فونیکس یعنی کیفیت بالاتر

چری با معرفی فونیکس سعی نموده است مسیری را طی کند که سال ها قبل لکسوس برای تویوتا و اینفینیتی برای نیسان طی کرد. یک برند پریمیوم که البته در روزگار تحریم هم می تواند راه ورود خودروهای لوکس این کمپانی به ایران را هموارتر کند. به هرحال بازار ایران برای چری اهمیت قابل توجهی دارد و این کمپانی در کوشش است زنجیره جهانی خدمات پس ازفروش خود را نیز تقویت کند.

فونیکس با هدف فراوری محصولی با کیفیت بهتر و امکانات بیشتر و البته خدمات قوی تر پا به میدان گذاشته است و قرار است ارتباط بیشتری با مشتریان خود نیز برقرار کند. آن 3 محصول هم با همین وجه تمایز در این مراسم به نمایش عایدی و توجه حضار را به خود جلب کرد.

قبلی 1 از 3 بعدی

ققنوس ها آمادهٔ رقابت

در خاتمه مراسم نیز درهای 3 محصول به نمایش عایدیه از برند تازه فونیکس برای حاضران باز شد تا وبلاگ طفره بتوانند کیفیت بالاتر این خودروها را از نزدیک ببینند؛ ترکیبی از استحکام فولاد بدنه، تلألؤ بلور چراغ ها، نرمی چرم در اتاق و اسب های بخاری که برای آزادشدن بی قراری می کردند! ققنوس های چری آمادهٔ رقابت هستند.

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ وبلاگ طفره بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مدیران خودرو از برند جدیدش پرده برداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران خودرو از برند جدیدش پرده برداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید