مشخصات فورد سوپر دیوتی 2023 فاش شد

به گزارش وبلاگ طفره، فورد حدود یک ماه پیش از سری نو پیکاپ سوپر دیوتی 2023 رونمایی کرد. در آن موقع این شرکت خودروساز نمای ظاهری تقریباً مشابه نسل قبل این خودرو و بعضی امکانات و تکنولوژی های استفاده شده در فورد سری F سوپر دیوتی HD را ارائه کرد و خبری از مشخصات فنی این پیکاپ نو نبود. اما اکنون و به همین دلیل، مشخصات فنی این خودروی نو فورد منتشر شده که در ادامه به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت.

مشخصات فورد سوپر دیوتی 2023 فاش شد

غول خودروساز آمریکایی اگرچه تغییرات ظاهری چندانی روی این خودروی تازه اعمال ننموده و اثری از بازطراحی اساسی در سوپر دیوتی 2023 به چشم نمی خورد، اما اعلام نموده که میخواهد پیشرانه های قدرتمندتری در این سری تازه مورد استفاده قرار دهد. طبق تازهترین خبرهای منتشر شده، دو موتور تازه به فهرست پیشرانه های قابل استفاده در فورد سوپر دیوتی 2023 افزوده شده است. اولی یک موتور 6.8 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی بوده که بر پایه موتور 7.3 لیتری هشت سیلندر فورد موسوم به گودزیلا پیشرفته است. این موتور قادر است 405 اسب بخار قدرت و 603 نیوتن متر گشتاور فراوری و به چرخ ها منتقل کند. مدل بالاتر این پیشرانه موتور گودزیلا است که می تواند فراوری 430 اسب بخار قدرت و 658 نیوتن متر گشتاور ارائه دهد.

برای علاقه مندان به پیشرانه های دیزلی، فورد سوپرایر بسیار خوبی تدارک دیده است. این دسته از مشتریان می توانند موتور 6.7 لیتری هشت سیلندر استروک توربو برای نسل تازه پیکاپ های سری F سوپر دیوتی 2023 را سفارش دهند که قدرت فراوریی آن ها در دو سطح مختلف ارائه می گردد. مدل اصلی این پیشرانه 475 اسب بخار قدرت و 1424 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید و این در حالی است که مدل قدرتمندتر این موتور قادر به فراوری 500 اسب بخار قدرت و 1627 نیوتن متر گشتاور است. باید اشاره کنیم که این سطح گشتاور، فورد سوپر دیوتی 2023 را در دسته بندی کامیون های کشنده های 40 تنی قرار می دهد.

نیروی پیشرانه در فورد سری F سوپر دیوتی 2023 به وسیله گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به تمام چرخ ها منتقل می گردد. بعلاوه از این پس برای سفارش مدل چهار چرخ محرک احتیاج به پرداخت هزینه بیشتر نیست و سیستم AWD روی نسخه XLT به بالای فورد سری F سوپر دیوتی به صورت استاندارد در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. این خودروساز آمریکایی با افتخار اعلام نموده که پیکاپ سری F سوپر دیوتی 2023 در تمامی مدل ها مجهز به بیشترین ظرفیت یدک کشی در این سگمنت هستند. برای مثال باید اشاره کنیم که فورد F-450 در صورت بهره گیری از پکیج Max Tow می تواند جسمی با بیشینه وزن 40 هزار پوند را یدک بکشد که تحمل این وزن واکنش علاقه مندان و هواداران بسیاری را به همراه داشته است.

در صورت عدم استفاده از این پکیج، این پیکاپ قدرتمند قادر به یدک کشی جسمی با بیشینه وزن 35 هزار پوند بوده و مدل های بنزینی این خودرو می توانند جسمی با وزن 30 هزار پوند را با خود یدک بکشند. یکی از جالب ترین امکانات این پیکاپ تازه فورد، دستیار یاریی قلاب پرو تریلر Hitch است. در این سیستم، دوربین کار گرفته شده محل اتصال تعبیه شده روی تریلر را تشخیص می دهد و سپس خودرو به صورت اتوماتیک عقب می رود تا به آن وصل گردد. به یاری این سیستم بسیار پیشرفته، راننده هیچ نگرانی برای متصل کردن خودرو به تریلر نخواهد داشت. برای کسانی که به قلاب یدک کشی Gooseneck قدیمی علاقه مند هستند، این گروه خودروساز فناوری تازهی را مورد استفاده قرار داده است. در این سیستم تازه، دوربین ثانویه و سنسورهای مجاورت تعبیه شده که اگر درب صندوق عقب باشد یا تریلر به خودرو متصل باشد، مانورپذیری این خودرو را راحت تر از قبل خواهد نمود.

بهره گیری از مودم 5G در تمام تریم های فورد سری F سوپر دیوتی 2023، برقراری ارتباط با سامانه­ های اختصاصی شرکت فورد یعنی Pro Telematics و Fleet Management را به راحتی امکان پذیر نموده که این موضوع به خصوص برای تجارت گران بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. درون کابین این خودرو نیز تغییراتی زیادی به چشم نمی خورد. فورد از طراحی تازهی برای غربیلک فرمان این خودرو بهره برده و یک پشت آمپر دیجیتالی 12 اینچی هم در پشت آن نصب شده است. علاوه بر این، باید به افزایش کیفیت مواد استفاده شده در کابین این خودرو اشاره کنیم. صندلی های فورد سوپر دیوتی 2023 از نوع Max Recline است و به صورت کامل نیز تخت می شوند.

از دیگر امکانات کابین این خودرو می توان به سقف پانوراما، اپل کارپلی و اندروید اتو، قابلیت به روزرسانی از راه دور، هدآپ دیسپلی رنگی، دوربین 360، رادار خطی، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری و کروز کنترل تطبیقی اشاره نمود. پیکاپ فورد سری F سوپر دیوتی 2023 بسته به مدلی که سفارش می دهید، می تواند تا حداکثر 8000 پوند ظرفیت داشته باشد. فضای بار سوپر دیوتی تازه دارای پله های استاندارد تازه تعبیه شده در قسمت های کناری سپر عقب است. مشتریان اکنون می توانند این خودرو را سفارش دهند و بهار 2023 آن را درب نمایندگی تحویل بگیرند. قیمت فورد سوپر دیوتی 2023 از 44 هزار دلار شروع می گردد و هزینه ارسال به مقصد نیز 1795 دلار اعلام شده است.

منبع: Motor 1

منبع: دیجیکالا مگ

به "مشخصات فورد سوپر دیوتی 2023 فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات فورد سوپر دیوتی 2023 فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید