مشخصات گوشی تاشو Xiaomi MIX Fold 2

به گزارش وبلاگ طفره، انتظار می رود شرکت OPPO اولین گوشی هوشمند تاشو خود با نام OPPO Find N را به زودی رونمایی کند. قبل از معرفی رسمی دستگاه از طریق شرکت سازنده، رسانه کره ای TheElec افشا کرده است که صفحه نمایش OLED سامسونگ برای پنل تاشو 7.1 اینچی این گوشی به کار رفته است. پنل جلویی گوشی نیز دارای یک صفحه نمایش OLED تخت 5.45 اینچی است که از طریق شرکت چینی سازنده قطعات الکترونیکی BOE عرضه می شود.

مشخصات گوشی تاشو Xiaomi MIX Fold 2

به گزارش وبلاگ طفره، رسانه TheElec همچنین فاش کرده است که سایر شرکت های چینی نیز در حال حاضر از نمایشگر سامسونگ برای استفاده در گوشی های تاشو بعدی خود پشتیبانی می کنند. از جمله شرکت شیائومی که گوشی هوشمند تاشو Xiaomi MIX 2 محصول این شرکت دارای پنل UTG ساخته شده از طریق شرکت سامسونگ است.

شرکت کره ای سامسونگ با شرکت آمریکایی سازنده شیشه و سرامیک Corning همکاری کرد تا در سال 2020 پنل نمایشگر تاشو UTG (شیشه فوق العاده نازک) را بسازند که پیشگام نمایشگر های تاشو است. دو سری گوشی Galaxy Fold و Galaxy Flip تنها مدل هایی بودند که از پنل UTG استفاده می کردند تا زمانی که شرکت OPPO نیز از آن ها استفاده کرد. در حال حاضر سازندگان چینی تلفن همراه برای مدل های تاشو خود از CPI (Colorless Polyimide) به عنوان پوشش نمایشگر بهره می برند. برای نمونه می توان به گوشی های Huawei Mate X که در سال 2019 عرضه شد و همچنین Mate X2 و Mi Mix Fold اشاره کرد. اما بدیهی است که CPI به اندازه پنل UTG نمایشگر سامسونگ بادوام نیست، بنابراین این شرکت ها در تلاشند که برای گوشی های آینده خود از پنل UTG ساخت سامسونگ استفاده کنند. شرکت BOE نیز در پی رقابت با سامسونگ در جهت تصاحب بازار UTG است.

گوشی آینده شیائومی MIX Fold 2 مجهز به نمایشگر 8.01 اینچی OLED سامسونگ با پوشش UTG و همچنین پنل 6.52 اینچی TCL CSOT برای صفحه جلویی است. شیائومی در ابتدا برای نمایشگر های تاشو خود از پنل های TCL CSOT استفاده می کرد. از جمله صفحه جلویی گوشی Mi MIX Fold از همین نوع است.

به غیر از شیائومی، شرکت Vivo نیز از پنل های نمایشگر عرضه شده از طریق سامسونگ برای نمایشگر های داخلی و از پنل های شرکت BOE برای نمایشگر های بیرونی گوشی های تاشو خود استفاده می کند. گفته می شود هوآوی نیز در نظر داشت پنل های OLED تاشو را از سامسونگ خریداری کند، اما این طرح بعداً در نیمه اول سال متوقف شد. این غول چینی احتمالاً مانند گذشته از محصولات شرکت BOE استفاده کند که پیشتر نیز پنل های گوشی های مدل Mate X و Mate X2 را تامین کرده بود. دستگاه تاشوی آینده Honor نیز از پنل نمایشگر تاشو BOE استفاده خواهد کرد.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

به "مشخصات گوشی تاشو Xiaomi MIX Fold 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات گوشی تاشو Xiaomi MIX Fold 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید