منطقه آزاد تجاری، صنعتی سرخس ایجاد می گردد

به گزارش وبلاگ طفره، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه)، کلیات و جزییات لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی سرخس را تصویب کردند.

منطقه آزاد تجاری، صنعتی سرخس ایجاد می گردد

به گزارش ایسنا، طبق ماده واحده لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی سرخس، به دولت اجازه داده می گردد در استان خراسان رضوی در محدوده خارج از نقاط جمعیتی به توضیح نقشه پیوست و گزارش توجیهی، منطقه آزاد تجاری- صنعتی سرخس را ایجاد کند.

تبصره 1- منطقه آزاد تجاری- صنعتی ایجاد شده با رعایت تبصره های ذیل و بر اساس قانون چگونگی اداره منطقه ها آزاد تجاری-صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب 7/ 6/ 1372 و اصلاحات بعدی آن اداره می گردد. هرگونه تغییر در محدوده های مصوب، منوط به پیشنهاد هیات وزیران و تصویب مجلس شورای اسلامی است.

تبصره 2- اعمال امتیازات قانونی مربوط به ورود و خروج کالا به استثنای مواد، کالاها، تجهیزات و ماشین آلات مورد احتیاج طرح های سرمایه گذاری و توسعه ای منطقه ها، در این منطقه، منوط به تأیید محصورشدن محدوده مورد نظر به وسیله گمرک جمهوری اسلامی ایران و استقرار آن در مبادی ورودی و خروجی منطقه است. سازمان هر منطقه می تواند بخش هایی از محدوده قانونی مصوب منطقه را به تدریج محصور و پس از تأیید و استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران نسبت به عملیاتی نمودن آن اقدام کند.

تبصره 3- سازمان منطقه موظف است ظرف یک سال و نیم پس از تشکیل، طرح جامع منطقه را با رعایت اسناد و طرح های ملی بالادستی تهیه و برای تصویب به شورای عالی منطقه ها آزاد تجاری - صنعتی و ویژه مالی ارائه کند. شورای عالی موظف است حداکثر ظرف شش ماه پس از دریافت طرح جامع، نسبت به تصویب آن اقدام و مراتب را جهت اجراء ابلاغ کند.

تبصره 4- حکم تبصره (3) قانون ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ایجاد سیزده منطقه ویژه مالی مصوب 30/ 2/ 1399 در مورد این منطقه لازم الاجراء است.

تبصره 5- مجوز واردات خودرو های سواری خارجی در محدوده این منطقه، صرفاً به اشخاصی اعطاء می گردد که دارای مجوز فعالیت مالی در محدوده منطقه باشند. تردد خودرو های فوق صرفاً در محدوده مصوب پیوست این قانون امکان پذیر است.

تبصره 6- دبیرخانه شورای عالی منطقه ها آزاد تجاری - صنعتی و ویژه مالی مکلف است هر شش ماه یک بار گزارش عملکرد منطقه آزاد تجاری- صنعتی ایجاد شده به موجب این قانون را تهیه و به کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

منبع: فرارو

به "منطقه آزاد تجاری، صنعتی سرخس ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه آزاد تجاری، صنعتی سرخس ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید