مهدی پیرجهان: از رقابت در مسابقات بزرگ نمی ترسم، هدفم فینال المپیک است

به گزارش وبلاگ طفره، رکورددار دوی 400 متر بامانع ایران می گوید هرچند رسیدن به المپیک کار بزرگی محسوب می شود اما هدفش رقابت در فینال بازی های توکیو است.

مهدی پیرجهان: از رقابت در مسابقات بزرگ نمی ترسم، هدفم فینال المپیک است

مهدی پیرجهان، دونده 400 متر بامانع ایران که یکی از شانس های اصلی کسب سومین سهمیه المپیک دوومیدانی است، در مورد شرایط تمرینی و آمادگی خود به وبلاگ طفره گفت: تمرینات خوبی را از 16 آذر که به کیش آمده ام، پشت سر گذاشته ام. یک آسیب دیدگی برایم پیش آمد که مدتی به تبریز برگشتم و اکنون یک هفته است که دوباره به کیش آمده ام. شرایط تمرینی خوبی دارم و قرار است 20 تا 24 اسفند به مسابقه فضای باز هندوستان اعزام شوم.

او در این مورد افزود: مسابقات فضای باز در فصل زمستان برگزار نمی شود اما هند به دلیل شرایط آب وهوایی امکان برگزاری دارد و در این مسابقات سهمیه المپیک توزیع می شود. البته از آنجایی اولین مسابقه من است، به 5-6 رقابت نیاز دارم تا به اوج آمادگی بدنی مورد نظرم برسم و بهترین رکورد را ثبت کنم.

دونده سالنی نیستم

این دونده که قرار بود بعد از اردوی کیش به یک اردوی برون مرزی اعزام شود، در مورد اجرایی نشدن این برنامه گفت: فدراسیون برنامه ریزی کرده بود که مدتی در کیش تمرین کنم و در ادامه به یک اردوی برون مرزی بروم اما به دلیل شرایط فعلی خودم این اتفاق نیفتاد؛ در کیش راحت هستم و مسئله ای ندارم، از طرف دیگر شرایط مربی من هم به گونه ای است که ترجیح می دهد اردو در ایران باشد.

او در مورد حضور در مسابقات قهرمانی داخل سالن باشگاه های کشور در اسفند ماه گفت: در این مسابقات شرکت نمی کنم چون دونده سالنی نیستم. اگر در سال های گذشته شرکت کردم به دلیل سنجیدن خودم بود اما اکنون تمام تلاشم را برای آمادگی در مسابقات هند به کار می گیریم.

کار من رسیدن به فینال المپیک است

پیرجهان در پاسخ به این سوال که برنامه مسابقات شما در سال 1400 به چه صورتی است؟ گفت: قرار است مدیر برنامه هایم تمامی مسابقاتی که در سطح جهان در ماده 400 متربامانع برگزار می شود را شناسایی و برایم ارسال کند، به همین دلیل فعلا برنامه ای در دست ندارم اما فدراسیون هم پیگیر مسابقات است تا در نهایت تصمیماتی در این مورد بگیریم.

او با بیان اینکه از طریق رنگینگ سهمیه المپیک را کسب کرده است، تاکید کرد: از این بابت استرس و نگرانی ندارم و با توجه به رکوردهایی که در تمریناتم می زنم، فاصله ام با فینال المپیک کم است. رفتن به المپیک هرچند کار بزرگی است اما به نظرم اگر کاری انجام ندهم، ارزشمند نیست و کار من رسیدن به فینال است.

این دونده در مورد پیشرفتی که در سال های اخیر داشته، گفت: از نظر شخصیتی کاری را که شروع کرده ام باید به پایان برسانم؛ در دوومیدانی هم باید تا آخرین نقطه به هدفم پایبند باشم. علاوه بر این از زمانی که استعدادیابی شده ام زیر نظر آقای ایوب دادروان کار می کنم و جواب گرفته ام، همچنین دلگرمی و حمایت خانواده ام، حریف تمرینی و حتی رقبایم دست به دست هم دادند و به من کمک کردند.

ترسی از حضور در میادین بزرگ ندارم

پیرجهان با بیان اینکه از رقابت در میادین بزرگ ترسی ندارد، به عملکرد خود در مسابقات جهانی قطر اشاره و گفت: عملکردم در تمام مسابقات به جز قطر خوب بود، چون اشتباهاتی توسط فدراسیون انجام شد و در حالی که می توانستند ما را چند روز قبل از مسابقات به قطر اعزام کنند تا با آب وهوا سازگار شویم اما در تهران ماندیم به همین دلیل روز مسابقه به دلیل شرایط آب و هوایی بدنم افت کرد. با این حال تنها دو صدم ثانیه تا رسیدن به نیمه نهایی فاصله داشتم. این مسابقات برایم تجربه ای شد و در بازی های ارتش های جهان به مدال طلا رسیدم. عملکردم در مسابقات جهانی به استرس ربطی نداشت چون همیشه تلاش کرده ام تا به مسائل و مسائل روحی غلبه کنم.

رکورددار دوی 400 متر بامانع ایران در پایان گفت: از هاشم صیامی(رئیس فدراسیون دوومیدانی)، حسین رحتمی (مدیرعامل شرکت پلیمر خلیج فارس)، میلاد ناصح جهانی و خانواده ام تشکر می کنم که همیشه همراهم بوده اند. امیدوارم با حمایت این عزیزان در مسابقات آینده بهترین نتیجه را کسب کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مهدی پیرجهان: از رقابت در مسابقات بزرگ نمی ترسم، هدفم فینال المپیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهدی پیرجهان: از رقابت در مسابقات بزرگ نمی ترسم، هدفم فینال المپیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید