میکروپیگمنتیشن پوست سر چیست؟

به گزارش وبلاگ طفره، میکرو پیگمنتیشن موی پوست سر (SMP) یا هاشور کف سر؛ یک روش درمانی پزشکی، غیر جراحی و زیبایی است که جلوه ای از مویی کوتاه را روی سر طاس ایجاد می نماید یا تراکم خط موی کم پشت را بیشتر نشان می دهد. این درمان معمولاً 4 الی 6 سال دوام دارد.

میکروپیگمنتیشن پوست سر چیست؟

امروزه، میکروپیگمنتیشن پوست سر خیلی سریع به یکی از محبوب ترین درمان های ریزش مو تبدیل شده است. این روش راهکاری مطمئن و دائمی برای مشکل ریزش مو است که می تواند فرآیندی بسیار استرس زا و گاهی ناراحت نماینده باشد. توسعه فناوری میکروپیگمنتیشن پوست سر، وجهه درمان های ریزش مو را تغییر داده است. این تکنولوژی به هزاران زن و مرد در سراسر دنیا یاری نموده که صرف نظر از هر الگو یا اندازه ریزشی که دارند، بتوانند به ظاهری جوان و مدرن دست پیدا نمایند.

میکروپیگمنتیشن پوست سر طبیعی ترین راهکار برای درمان کردن طاسی کامل یا رفع کردن ریزش موی پیشرونده است. در این روش مانند تتو کردن، با استفاده از یک سوزن که در دستگاه میکروپیگمنتیشن قرار می گیرد و بعلاوه پیگمنت های مبتنی بر کربن، به لایه پاپیلاری (سطحی ترین لایه درم) ضربه می زنند و تصاویری شبیه به موهای تراشیده شده (مانند موهای بسیار کوتاه یا فولیکول ها) ایجاد می نمایند. در طی سه جلسه جداگانه، خط موی سفارشی جدیدی ساخته شده و تراکم و ظاهر پرپشتی روی پوست سر به وجود خواهد آمد.

رویه میکروپیگمنتیشن پوست سر

به نوشته Golden Pulse این روش حدوداً دو الی سه جلسه طول می کشد و هر جلسه نیز بیشتر از سه ساعت زمان می برد. متخصصی که درمان را انجام می دهد، می بایست از بین طیف های مختلف رنگ آن رنگی را که به پوست و موهای طبیعی بیمار مطابقت دارد را انتخاب کند. میکروپیگمنتیشن روشی دائمی محسوب می گردد اما می توان آن را با عمل اصلاحی یا لیزر درمانی، کمرنگ کرد و از بین برد.

میکروپیگمنتیشن پوست سر برای کسانی که طاس هستند یا موهای کم پشتی دارند، برترین راه درمان ریزش مو است. SMP یک عمل زیبایی غیرجراحی برای تکرار ظاهر فولیکول های مو واقعی روی پوست سر است. این روش درمانی، نسل بعدی تکنیک تتوی پوست سر است. از SMP می توان برای پوشاندن طاسی نقطه ای، جلوه ندادن موهای نازک و کم، ایجاد ظاهری پرتر و ضخیم تر به پوست سر و استتار هر نوع اسکار مانند جای زخم عمل کاشت مو استفاده کرد.

مزایای میکروپیگمنتیشن پوست سر چیست؟

  • به موی سر ظاهری پرپشت تر و ضخیم تر می دهد
  • خط رویش مو و نمای کناری را به صورت طبیعی و جوان تر ایجاد می نماید
  • علائم آلوپسی (هر چه قدر شدید یا عودنماینده باشد) را برای همواره استتار خواهد نمود
  • اسکار یا جای زخم کاشت مو را می پوشاند
  • ماه گرفتگی های روی پوست سر را پنهان می نماید
  • به عنوان درمان تکمیلی کاشت مو برای ایجاد تراکم بیشتر به کار می رود
  • برای زنان با موهای کم پشت یا طاس که ماینوکسیدیل و درمان های دیگر برایشان جواب نداده و واجد شرایط کاشت مو نیستند، مناسب است
  • اسکارهای جراحی مغز و اعصاب یا اسکارهای ناشی از ضربه به سر را پنهان می نماید
  • برای بیماران شیمی درمانی که بیشتر موهایشان بعد از درمان رشد نمی نماید، مناسب است
  • برای افرادی که نمی خواهند از کلاه گیس یا کانسیلرهای موضعی استفاده نمایند مفید است.

مراقبت های قبل از درمان

نکته: قبل از آغاز درمان، در صورت داشتن هر گونه عارضه پوستی یا سلامتی با متخصص مشورت نمایید.

  • قبل از هر جلسه درمان، پوست سر خود را با یک شامپوی ملایم و غیر ساینده بشویید.
  • هیچ گونه ژل، اسپری مو یا پودری را به پوست سر خود نزنید.
  • از برنزه کردن زیر آفتاب اجتناب کنید.
  • در روز درمان از تیغ روی پوست سر خود استفاده نکنید.
  • 48 ساعت قبل از درمان موهای خود را بتراشید یا کوتاه کنید.
  • در صورت وجود هر گونه قرمزی، تاول یا عفونت در پوست سر باید زمان جلسه درمانی خود را تغییر دهید.

مراقبت های بعد از درمان

نکته: در صورتی که بعد از جلسه درمان، هر گونه واکنش یا وضعیتی غیر عادی روی پوست خود احساس کردید حتماً با پزشک خود تماس بگیرید.

  • ناحیه تحت درمان حداقل تا 48 ساعت نمی تواند با آب تماس داشته باشد.
  • تورم و خارش طبیعی است. برای 2 روز اول از کرم مراقبتی پس از درمان بهره ببرید.
  • برای مراقبت های بعد از درمان، فقط از کرم ارائه شده به وسیله پزشکتان بهره ببرید. لطفاً از هیچ کرم دیگری به جز کرم هایی که در اختیار شما قرار می گیرد استفاده نکنید تا احیاناً به عفونت یا واکنش های آلرژیک دچار نشوید.
  • تا 30 روز پس از درمان از آفتاب گرفتن، سونا و سولاریوم اجتناب کنید.
  • تا سه روز پس از درمان از دویدن، تمرین سنگین و تمرین کاردیو خودداری نمایید.

از چه چیزهای دیگری باید اجتناب کرد؟

هر بار که در معرض نور خورشید قرار می گیرید، از محافظ مناسب آفتاب بهره ببرید. نور آفتاب (مخصوصاً هر چه به غروب نزدیک می گردد) می تواند باعث محو شدن رنگدانه ها گردد. بعلاوه، از مصرف هر گونه محصولات مراقبت از مو که حاوی میزان زیادی الکل هستند، اجتناب کنید.

آیا امکان رشد مجدد موها بعد از میکروپیگمنتیشن وجود دارد؟

بله، موها معمولاً پس از درمان های میکروپیگمنتیشن می توانند دوباره رشد نمایند. SMP به موهای موجود آسیب نمی رساند و مانع رشد مجدد آن ها نمی گردد. با این حال، گفتنی است که رشد مو ممکن است در ناحیه ای که با میکروپیگمنتیشن درمان شده است، به تأخیر بیفتد یا تغییر پیدا کند.

معایب میکروپیگمنتیشن پوست سر چیست؟

بزرگترین عیب میکروپیگمنتیشن پوست سر این است که روشی دائمی است و پس از انجام، قابل برگشت نخواهد بود. بعلاوه، برای رسیدن به نتیجه مطلوب به جلسات متعددی احتیاج دارد و ممکن است به علت محو شدن رنگدانه های مورد استفاده، لازم باشد که در طول زمان جلسات یادآوری و ترمیم نیز انجام گردد. میکروپیگمنتیشن پوست سر احتمالاً برای کسانی که پوست سر حساس یا آلرژی و بیماری های پوستی دارند، گزینه مناسبی نباشد. در نهایت گفتنی است که نتایج حاصل از این فرآیند، جایگزین درمان های پزشکی مانند کاشت مو نیست و نباید به جای آن ها استفاده گردد.

به این نکته توجه داشته باشید که میکروپیگمنتیشن پوست سر فقط باید به وسیله یک متخصص واجد شرایط در محیطی امن و استریل انجام گردد.

میکروپیگمنتیشن پوست سر برای چه کسانی مناسب است؟

میکروپیگمنتیشن پوست سر یک گزینه عالی برای افرادی است که در پی افزایش حجم، پوشش و ضخامت موهای خود هستند. میکروپیگمنتیشن به خصوص برای کسانی که موهای کم پشت، طاسی نقطه ای، خط موی عقب رفته یا آلوپسی دارند، بسیار یاری نماینده خواهد بود. این روش درمانی می تواند برای پوشاندن جای زخم های ناشی از جراحات یا جراحی ها (اسکار) نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: فوت و فن

به "میکروپیگمنتیشن پوست سر چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میکروپیگمنتیشن پوست سر چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید