نوسوادان فارس کار با کامپیوتر را فرا می گیرند

به گزارش وبلاگ طفره، خبرنگاران/فارس معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: 575 نفر در اجرای طرح آموزش رایانه به نوسوادان استان فعالیت می نمایند.

نوسوادان فارس کار با کامپیوتر را فرا می گیرند

بهزاد نوروزی چگینی دوشنبه دوم دی در یک کنفرانس خبری ضمن تبریک سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی(ره)، با اشاره به رشد سواد آموزی در استان فارس گفت: متوسط اختلاف سواد بین مناطق شهری و روستایی فارس 9 درصد است.

او همچنین از برگزاری طرح توسعه سواد آموزی زنان عشایر و روستایی، برگزاری کارگاه آموزشی تربیت مدرسان، برگزاری کارگاه نماز کلید بهشت و آموزش به بیسوادان و کم سوادان در امسال خبرداد.

به گفته معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس، امسال به 575 نفر نوسوادان آموزش رایانه، موبایل و... داده شد.

نوروزی با اشاره به اینکه حلقه های کتابخوانی و خواندن با خانواده به جد دنبال شده است، اعلام کرد: 3 هزار و 600 نفر حلقه در کتابخوانی شرکت داشته اند.

او یادآور شد: همچنین7 طرح پژوهشی و3عنوان کتاب در طرح ها و برنامه های آموزشی نیز تالیف شده است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس با اشاره به برون سپارس فعالیت ها از قرارد با 42 تشکل آموزی در زمینه برون سپاری اطلاع داد و در مورد پرداختی به سوادآموزان نیز گفت: با ازای هر نفر 880 هزار تومان بابت دوره سواد و 182 هزار تومان دوره تکریم در یک دوره سه ساله پرداخت می گردد.

نوروزی همچنین به تشریح دیگر فعالیت های نهضت سوادآموزی استان پرداخت و گفت: از جمله برنامه هایی که در راستای ارتقا سوادآموزی در آموزش و پرورش استان فارس دنبال می گردد، برگزاری کارگاه های طرح توسعه سوادآموزی زنان عشایر است که به مدت 3 روز 120 نفر از بانوان عشایر در این قالب آموزش دیدند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس از برپایی کارگاه آموزش تربیت مدرسین و مربیان سوادآموزی برای تمام شهرستان های فارس هم اطلاع داد و اضافه کرد: اولین بار این طرح در استان فارس تیرماه امسال برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نوسوادان فارس کار با کامپیوتر را فرا می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسوادان فارس کار با کامپیوتر را فرا می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید