هایکو ماس: موضع آلمان در قبال پروژه نورد استریم 2 تغییری نکرده است

به گزارش وبلاگ طفره، وزیر خارجه آلمان با تاکید بر اینکه موضع موافق آلمان با پروژه گازی نورد استریم 2 تغییری نکرده است از دولت جدید آمریکا خواست تحریم های خود علیه شرکت های آلمانی و اروپایی را مورد بازنگری قرار دهد.

هایکو ماس: موضع آلمان در قبال پروژه نورد استریم 2 تغییری نکرده است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ طفره ، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در تبادل نظری با رویترز که بعد از اولین تبادل نظری تلفنی با همتای آمریکایی جدیدش آنتونی بلینکن انجام شد از آمریکا خواست تحریم ها علیه شرکت های آلمانی و اروپایی را مورد بازنگری قرار دهد.

وی در این باره گفت: من اعتقاد دارم که در کل ما باید در مناسبات دو سوی آتلانتیک این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهیم که آیا این منطقی است که علیه یکدیگر تعرفه های گمرکی و یا تحریم هایی را تصویب کنیم.

دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری بایدن اعلام نموده که قبل از تصویب تحریم های جدید از جمله در مناقشات با اروپا بر سر پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 می خواهد مذاکراتی را در این باره با اروپا انجام دهد.

هایکو ماس در بخش دیگری از این تبادل نظر تاکید نمود که آلمان با وجود انتقاد آمریکا همچنان به پروژه گازی نورد استریم 2 پایبند می ماند چرا که در اینجا مسئله امنیت تامین انرژی برای دولت آلمان مطرح است و ضمناً این یک پروژه مالی است.

ماس تاکید نمود که موضع دولت آلمان در قبال این پروژه گازی اساسا تغییر ننموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ طفره بخوانید. (کلیک کنید)

وی در عین حال گفت که اختلاف نظرها با آمریکا در پروژه نورد استریم 2 هیچ تغییری در تحولات مثبت در روابط دو سوی آتلانتیک ایجاد نمی نماید.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم اخیرا اعلام نموده که می خواهد به ساخت و تکمیل پروژه گازی نورد استریم 2 برای انتقال گاز روسیه به اروپا پایبند باشد.

وی اعلام نموده که می خواهد با دولت جدید آمریکا درباره این پروژه و تحریم ها صحبت کند. مرکل به این مسئله اشاره می نماید که آمریکا هم در بخش نفتی مناسبات تجاری با روسیه داشته است.

صدر اعظم آلمان تاکید نمود که موضع اساسی وی درباره پروژه گازی نورد استریم 2 هنوز آنقدر تغییر ننموده است که بگوید این پروژه نباید وجود داشته باشد.

وی همچنین گفته است که دستگیری آلکسی ناوالنی، منتقد مطرح کرملین در روسیه هم به تغییر موضع آلمان در این راستا منجر نمی گردد. وی در عین حال آزادی سریع ناوالنی را از مقامات روسیه درخواست کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ طفره بخوانید. (کلیک کنید)

آمریکا این پروژه گازی برای انتقال گاز روسیه به آلمان و اروپا به طول 1200 کیلومتر را رد می نماید و در توجیه این مخالف خود اعلام نموده که این پروژه اروپا را به گاز روسیه وابسته تر می نماید.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هم برای مذاکرات با اروپا برای حل مناقشات بر سر این پروژه گازی اعلام آمادگی نموده است.

هایکو ماس در بخش دیگری از تبادل نظر با رویترز گفت که به اعتقاد وی مناسبات دو سوی آتلانتیک به صورت گام به گام در راستا بهبود پیش خواهد رفت. وی در عین حال گفت : این به مفهوم توافق ما در همه مسائل نیست، اما طرف آمریکایی این سیگنال را ارسال نموده که می خواهد درباره همه موضوعات صحبت کند.

وی اضافه نمود: ما باید در موضوعات سخت و آن هایی که اختلاف نظر وجود دارد کوشش کنیم که اختلافات را برطرف کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "هایکو ماس: موضع آلمان در قبال پروژه نورد استریم 2 تغییری نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هایکو ماس: موضع آلمان در قبال پروژه نورد استریم 2 تغییری نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید