هشتمین محموله سامانه اس-400 وارد آنکارا شد

به گزارش وبلاگ طفره به نقل از دیلی صباح، وزارت دفاع ترکیه علیرغم تهدید آمریکا به تحریم امروز دوشنبه خاطرنشان کرد: هواپیمای باربری حامل هشتمین بخش از تجهیزات مربوط به سامانه اس -400 در پایگاه مورتد (Mürted) آنکارا به زمین نشست.

هشتمین محموله سامانه اس-400 وارد آنکارا شد

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه در این خصوص آمده است: هواپیماهای بعدی به مرور به همین فرودگاه خواهند رسید.

گفتنی است وزارت دفاع ترکیه پیشتر اعلام نموده بود که در راستای توافقنامه خرید سامانه اس -400 انتقال تجهیزات مربوط به این سامانه از روسیه از 12 جولای 2019 به پایگاه هوایی مورتد در آنکارا شروع شده است.

گفتنی است، بلومبرگ چندی پیش به نقل از منابع مطلع از اجماع نظر دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای اعلام بسته تحریمی علیه ترکیه اطلاع داد تا این کشور را از بابت خرید سامانه اس -400 روسی تنبیه کند.

این بسته تحریمی طی روزهای آینده اعلام می گردد و آن طور که گفته می گردد درباره 3 مجموعه از اقدامات تنبیهی که می تواند آسیب های جدی به ترکیه بزند؛ بحث و گفتگو شده حال آنکه جزئیات این مجموعه ها یا اینکه کدام یک از آنها اجرایی خواهد شد؛ تعیین نیست.

احتمالاً تحریم ها هفته میلادی پیش رو و بعد از روز دوشنبه که سالگرد کودتای نافرجام 2016 ترکیه است اعلام خواهد شد تا مبادا بار دیگر این حدس که آمریکا در کودتا دست داشته، مطرح گردد.

گفتنی است ترکیه روز آدینه نخستین محموله از قطعات اس -400 را تحویل گرفت- فرایندی که قرار است تا ماه اکتبر سال میلادی جاری تکمیل گردد.

وزارت دفاع آمریکا پیشتر گفته بود آنکارا نمی تواند همزمان اس -400 روسی و اف -35 آمریکایی را داشته باشد- تهدیدی که حدس درباره حذف ترکیه از پروژه اف -35 را افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هشتمین محموله سامانه اس-400 وارد آنکارا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشتمین محموله سامانه اس-400 وارد آنکارا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید