پاریس: توجیهی برای تمدید مهلت برگزیت وجود ندارد

به گزارش وبلاگ طفره به نقل از رویترز، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه امروز سه شنبه اعلام کردکه دلیلی برای تمدید مهلت برگزیت وجود ندارد.

پاریس: توجیهی برای تمدید مهلت برگزیت وجود ندارد

وزیر خارجه فرانسه در مجلس کشورش در این باره گفت: در این مرحله، هیچگونه توجیهی برای تمدید مهلت برگزیت وجود ندارد.

گفتنی است، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس تا کنون بارها وعده داده است که تحت هر شرایطی 31 اکتبر (9 آبان ماه) کشورش اتحادیه اروپا را تَرک خواهد کرد.

در همین رابطه، ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا گفت: مذاکرات برگزیت اتلاف وقت و انرژی بود. اتحادیه اروپا هر چه در توان داشت انجام داد تا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به شکلی منظم و طبق برنامه ریزی اجرا شود. حداقل ما می توانیم در چشمان یکدیگر نگاه کنیم و بگوئیم که هر آنچه در توان داشتیم انجام دادیم تا این خروج به شکلی برنامه ریزی شده انجام شود.

سخنان رئیس کمیسیون اروپا در حالی بیان می شود که مجلس عوام بریتانیا تا کنون با توافق جدید به دست آمده بر سر خروج این کشور از اتحادیه اروپا موافقت نکرده است.

این در حالیست که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس ساعاتی پیش در سخنانی هشدار داده بود: اگر مجلس اجازه اجرای برگزیت در چارچوب زمانی اعلام شده را ندهد، انتخابات زودهنگام برگزار می کنم. تصویب این توافق، داروی التیام بخشی برای اقتصاد انگلیس خواهد بود و موجی عظیم از سرمایه گذاری را در این کشور بدنبال خواهد داشت. ما می توانیم برگزیت را محقق کرده و کشور را به جلو ببریم. معتقدم اگر ما توافق کنیم و طرحی که اجرای برگزیت را محقق می کند را تصویب کنیم، اتحاد در کشور برقرار می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پاریس: توجیهی برای تمدید مهلت برگزیت وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاریس: توجیهی برای تمدید مهلت برگزیت وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید