چطور از خشکی لب در فصل زمستان جلوگیری کنیم؟

به گزارش وبلاگ طفره، در فصل زمستان لب بسیاری از افراد دچار خشکی و ترک می گردد که بی نهایت آزار دهنده است. اگر شما هم جز افرادی هستید که از این مشکل رنج می برید، با چند روش ساده زیر برای همواره با خشکی لب ها خداحافظی کنید.

چطور از خشکی لب در فصل زمستان جلوگیری کنیم؟

مراقبت از لب ها

1- لب هایتان را مرطوب کنید

استفاده از محصولات مرطوب نماینده لب، اغلب برترین روش مبارزه با خشکی لب است. یک مرطوب نماینده (چرب نماینده) لب خوب و با کیفیت تهیه کنید و حداقل هر یک ساعت یک بار از آن بهره ببرید. اگر قرار است بیرون از خانه باشید، از مرطوب نماینده هایی با SPF 15 یا بالاتر بهره ببرید. چرا که اشعه های یو وی خورشید خود باعث بدتر شدن خشکی لب می شوند.

از مرطوب نماینده های بی رنگ و بو بهره ببرید. این مواد شیمیایی ممکن است خود باعث تحریک لب تان شوند.

2- اندازهی زیادی آب بنوشید

یکی از دلایل ترک خوردن و خشک شدن لب ها، بی آبی بدن است. پس بسیار مهم است که بدن تان را بی آب نگذارید. هر روز اندازه زیادی آب بنوشید. این به مرطوب ماندن لب ها یاری می نماید و احتمال پوسته پوسته شدن آنها را پایین می آورد.

هر روز 8 لیوان آب بنوشید. می توانید از چای بدون کافئین و یا آب میوه هم بهره ببرید.

3- از لیسیدن و یا کندن پوست لب تان خودداری کنید

ایسیدن و کندن پوست لب، باعث تحریک لب ها و بدتر شدن خشکی آنها می شد. اگر به خاطر اینکه لب تان پوسته پوسته شده آن را لیس می زنید، بهتر است اندازهی وازلین یا مرطوب نماینده لب بر آن بمالید تا خودتان را متوقف کنید.

برای اینکه این عادت از سرتان بیافتاد، هر زمان که ناخودآگاه آغاز به کندن لب تان کردید، اندازهی مرطوب نماینده بر آن بمالید.

4- از خوردن غذاهای پر نمک، پر ادویه و داغ اجتناب کنید

غذاهای پر ادویه، پر نمک و داغ می توانند لب ها را تحریک نمایند و در برخی افراد خشکی لب را تشدید می نمایند. پس بهتر است، زمانی که لب هاتان خشک هستند، این غذاها را کمتر مصرف کنید و یا اصلا سراغ شان نروید. بعد از بهبود لب ها، دوباره می توانید این غذاها را بخورید.

از لب ها در مقابل سرما محافظت کنید

1- اگر برای تان مقدور است در روزهای خیلی سرد و خشک بیرون نروید

قرار گرفتن لب هاتان در برابر هوای سرد و خشک زمستان باعث پوسته پوسته و خشک شدن لب ها می گردد. پس سعی کنید در روزهای سرد و بادی درون خانه بمانید.

ممکن است مجبور شوید تغییراتی در برنامه روزانه تان ایجاد کنید. برای مثال، اگر عادت به ورزش در بیرون از خانه دارید، بهتر است آن را در سالنی سرپوشیده انجام دهید. مثلا کلاس ایروبیک بردارید و یا به باشگاه بروید.

2- چیزی بر روی لب هاتان قرار دهید

نصف پایینی صورت تان را با چیزی بپوشانید تا رطوبت پوست حفظ گردد از ترک خوردن لب ها جلوگیری گردد. پس اگر مجبورید که در یک روز سرد و بادی زمستانی بیرون بروید، از یک روسری یا شال گردن برای پوشاندن لب و دهان تان بهره ببرید. اگر یقه کاپشن تان بالا می آید و روی لب هاتان را می پوشاند که چه بهتر، از آن بهره ببرید.

3- از بینی نفس بکشید

وقتی در بیرون از خانه و در هوای سرد هستید، تنفس به وسیله دهان، باعث به وجود آمدن جریانی از هوا در اطراف لب هاتان می گردد و رطوبت لب ها را تبخیر می نماید. دقیقا به همین دلیل است که شما می توانید تنفس خود را در هوای سرد مشاهده کنید. این حرکت ممکن است خشکی لب هاتان را درمان نکند، اما از خشک و پوسته پوسته شدن بیشتر آنها جلوگیری می نماید.

4- از یک مرطوب نماینده هوا بهره ببرید

در طول فصل زمستان هوای خانه خشک می گردد و این به پوسته پوسته شدن لب ها و یا بدتر شدن حالت خشکی آنها یاری می نماید. استفاده از یک دستگاه مرطوب نماینده (دستگاه بخور) در درون خانه، باعث پیشگیری و یا بهبود لب های خشک می گردد. پس در شب و یا در روزهای زمستانی خیلی سرد یک دستگاه بخور در اتاق تان قرار دهید. بهتر است رطوبت خانه را در حدود 30 تا 50 درصد نگه دارید. اگر محیط را بیش از حد مرطوب کنید به باکتری ها و عوامل بیماریزا اجاره رشد داده اید.

منبع: فوت و فن / wikihow.com

به "چطور از خشکی لب در فصل زمستان جلوگیری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از خشکی لب در فصل زمستان جلوگیری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید