کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

به گزارش وبلاگ طفره، خبرگزاری خبرنگاران- ارتش کره جنوبی اظهار داشت که کره شمالی بامداد سه شنبه در آزمایش موشکی جدیدی، پرتابه ای نامشخص را شلیک نموده است.

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ طفره، خبرگزاری فرانسه به نقل از ارتش کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی بامداد سه شنبه پرتابه ای نامعین را شلیک نموده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه ای اظهار داشت ماهیت این پرتابه شلیک شده به وسیله کره شمالی هنوز معین نیست، اما به سمت دریای ژاپن پرتاب شده است.

در همین حال، کیم سونگ، نماینده کره شمالی در سازمان ملل، روز دوشنبه در مجمع عمومی این سازمان اظهار داشت کشورش از حق مشروع برای آزمایش تسلیحاتی و تقویت توان دفاعی اس برخوردار است. کره جنوبی پرتاب اخیر موشک در کره شمالی را افشا نموده است.

این دیپلمات کره شمالی ضمن آنکه از آمریکا خواست به سیاست خصمانه خود علیه کره شمالی انتها دهد، گفت: هیچ کس نمی تواند حق مشروع کره شمالی برای دفاع از خود و توسعه، ساخت و آزمایش سلاح را انکار کند.

وی اشاره مستقیمی به پرتاب اخیر موشک به وسیله کشورش نکرد.

کیم سونگ اضافه نمود: ما فقط توانایی های دفاع ملی خود را تقویت می کنیم تا بتوانیم امنیت و صلح را در کشور خود تضمین نماییم. کشور های عضو سازمان ملل باید در عمل ثابت نمایند که قصد اقدام خصمانه علیه کره شمالی ندارند. در غیر اینصورت ما هم آمادگی پاسخگویی را داریم. ولی به نظر نمی رسد که آمریکا قصد داشته باشد رویکرد خصمانه را کنار بگذارد.

نماینده کره شمالی در سازمان ملل از آمریکا خواست به رزمایش های تحریک آمیز خود انتها دهد.

از سوی دیگر ، خبرگزاری فرانسه از واشنگتن به نقل از وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت این کشور شلیک موشک به وسیله کره شمالی را محکوم نموده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، این پرتاب آزمایشی در حالی اجرا شده که نماینده کره شمالی در سازمان ملل متحد میخواهد در اجلاس مجمع عمومی در نیویورک سخنرانی کند.

اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری یونهاپ نوشت، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی هیچ اشاره ای به تعداد پرتابه های شلیک شده یا نوع آن ها ننموده است.

کره شمالی در سال های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد تازه استفاده نموده، اما این کشور اخیراً از موشک تازهی که از واگن قطار شلیک شده است هم رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

پیش از این هم یک اندیشکده نظامی دولتی کره شمالی با انتقاد از آزمایش موشکی کره جنوبی از زیردریایی، گفت تداوم توسعه این موشک ها باعث شروع دوباره تنش های مرزی می گردد.

مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی که با هدف توقف برنامه هسته ای و موشکی پیونگ یانگ در برابر تحریم های ایالات متحده شروع شده بود، از دو سال پیش (2019) متوقف شد.

پیش از این هم خبرگزاری رسمی کره شمالی اظهار داشت به مناسبت سالگرد تأسیس این کشور مراسم نظامی برگزار می گردد.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا پیشتر در واکنش به آزمایش های گذشته موشکی کره شمالی گفته بود، اقدام پیونگ یانگ برای آزمایش موشک نشان می دهد که دولت این کشور تغییر چندانی ننموده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید