کشف آنتی بادی که از ابتلا به کووید19 جلوگیری می نماید

به گزارش وبلاگ طفره به نقل از دیلی میل، محققان ادعا می نمایند آنتی بادی را کشف نموده اند که از ابتلا به ویروس SARS-CoV-2 جلوگیری می نماید.

کشف آنتی بادی که از ابتلا به کووید19 جلوگیری می نماید

این آنتی بادی 47D11 نام دارد و پروتئین های اسپایک کووید 19 را هدف می گیرد. ویروس با استفاده از این پروتئین ها به سلول می چسبد و فرد را مبتلا می نماید.

آزمایش در موش ها نشان داد این آنتی بادی به پروتئین اسپایک ویروس کووید 19 می چسبد و اجازه نمی دهد آنها به دیوار سلول متصل شوند. به عبارت دیگر آنتی بادی مذکور به طور موثر پروتئین اسپایک کووید 19 را خنثی می نماید.

این کشف امیدها برای درمان کووید 19 را افزایش داده است.

به گفته محققان اگر این آنتی بادی به بدن انسان تزریق گردد، راستا ابتلا به عفونت را تغییر می دهد یا در برابر ویروس از بدن فرد محافظت می نماید.

گروهی از محققان اروپایی با آنالیز 51 ستون سلولی در موش های مهندسی شده (تا ژن انسان را حمل نمایند) به این نتایج دست یافتند.

البته در اصل آنتی بادی مذکور ویروس کرونایی را در هدف می گیرد که SARS-CoV-1 نام دارد و به شیوع سارس در 2003 میلادی منجر شد.

اما محققان ادعا می نمایند این آنتی بادی می تواند ویروس SARS-CoV-2 را نیز خنثی کند زیرا هر دو ویروس از یک خانواده هستند.

برند-جان بوش محقق ارشد این پژوهش و استاد دانشگاه Utrechtمی گوید: این تحقیق براساس فعالیت های پیشین ما روی آنتی بادی های ویروس SARS-CoVانجام شده است. با استفاده از مجموعه آنتی بادی های SARS-CoV ، نوع جدیدی از آنتی بادی را شناسایی کردیم که عفونت SARS-CoV-2 را در سلول های کشت شده خنثی می نماید.

او در این باره می افزاید: چنین آنتی بادی خنثی نماینده ای می تواند راستا عفونت در فرد مبتلا را تغییر دهد، به پاکسازی ویروس یا مقاوم کردن افراد سالم در برابر آن یاری کند.

به گفته بوش توانایی این آنتی بادی برای خنثی کردن دو رشته از ویروس SARS-CoVنشاندهنده پتانسیل آن برای مقابله با بیماری هایی است که در آینده از ویروس کرونا به وجود می آیند.

این تحقیق در نشریه Nature Communication منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کشف آنتی بادی که از ابتلا به کووید19 جلوگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف آنتی بادی که از ابتلا به کووید19 جلوگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید