کشف یک مومیایی 1500 ساله با کفش های مشابه کتانی های آدیداس

به گزارش وبلاگ طفره، مومیایی به اعتقاد بعضی روشی برای ابدی کردن مردگان است. در کشف اخیری که اجرا شده است، مردم به شباهت کفش های یک مومیایی به یک جفت کفش آدیداس، مشهور به آدیداس ترینرز (Adidas trainers)، اشاره دارند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

کشف یک مومیایی 1500 ساله با کفش های مشابه کتانی های آدیداس

به جامانده های این مومیایی در ارتفاع 2,803 متری کوه آلتای مغولستان پیدا شده است. گمان می رود مومیایی یاد شده از یک خانواده ترکی باشد و سن آن را بیش از 1,500 سال تخمین می زنند. این مومیایی را چوپانی کشف کرد که به طور اتفاقی از محل دفن آن عبور می کرد و پس از آن به موزه Khovd خبر داد.

متأسفانه و طبق انتظار، محققان موزه هیچ گونه اشاره ای به یک جفت کفش کتانی مومیایی نکردند، با این وجود، آن ها به سیبری تایمز گفته اند:

یافته ها به ما نشان می دهد، این مردم، صنعتگران ماهری بوده اند. با توجه به اینکه این قبر متعلق به شخصی معمولی است، متوجه شده ایم که در آن موقع، مهارت های پیشه وری، نسبتا پیشرفته بوده است.

آن ها بعلاوه اضافه کردند:

این شخص از نخبگان نبود و به علت اینکه هیچ نوع کمانی در آرامگاه وجود ندارد، احتمالا جسد مومیایی متعلق به یک زن است.

علاوه بر تمام حرف های بی فایده سفر در زمان، محققان بیشتر در خصوص چیزی علاقمند هستند که اسرار این مومیایی را در خصوص فرهنگ باستانی ترکی آشکار می نماید. همراه با کفش ها، مدفن این مومیایی شامل یک بقچه از اشیا مورد استفاده روزانه، به جامانده های کامل یک اسب، زین اسب و چهار قطعه ریز بافت لباس می گردد.

منبع: کجارو / iflscience.com

به "کشف یک مومیایی 1500 ساله با کفش های مشابه کتانی های آدیداس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک مومیایی 1500 ساله با کفش های مشابه کتانی های آدیداس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید