یادگاری سلطان در بندر لنگه

به گزارش وبلاگ طفره، قلعه مغویه بنایی تاریخی واقع در بندر مغویه در شهرستان بندرلنگه است.

یادگاری سلطان در بندر لنگه

وبلاگ طفره:قلعه مغویه متعلق به شیخ سلطان المرزوقی یکی از حکمرانان منطقه و رئیس قبیله المرازیق و حاکم مغویه بوده، به حصن شیخ سلطان المرزوقی نیز مشهور است.

این کاخ زیبا یادگار حکمرانان (مرزوقی) از قبیله العجمان که در منطقه مغویه و بندر لنگه از توابع استان هرمزگان حاکم بودند به جای مانده است.

ساختمان قلعه دارای دو حیاط اندرونی و بیرونی بوده که قدمت حیاط اندرونی از بیرونی بیشتر است. این بنا در دو طبقه و در قسمت هایی نیز در سه طبقه ساخته شده و دارای تعداد زیادی اتاق به همراه حمام سنتی، یک برج نگهبانی و دو بادگیر است.

قلعه مغویه یا قلعه شیخ سلطان متعلق به شیخ سلطان المرزوقی یکی از حکمرانان منطقه و رییس قبیله المرازیق و حاکم مغویه بوده است و امروزه از جاهای دیدنی بندرلنگه به شمار می رود. آن طور که بر می آید ساخت این بنا در سال 1321 هجری قمری سرانجام یافته است.

این بنا در 2 طبقه و در قسمت هایی هم در 3 طبقه ساخته شده و دارای تعداد زیادی اتاق به همراه حمام سنتی، یک برج نگهبانی و 2 بادگیر است. ساختمان قلعه دارای دو حیاط اندرونی و بیرونی بوده که قدمت حیاط اندرونی از بیرونی بیشتر تخمین زده می گردد. دهستان مغویه یکی از دهستان های بخش مرکزی شهرستان است.

قلعه مغویه یا همان قلعه شیخ سلطان المرزوقی مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان بندرلنگه (بندر مغویه) واقع شده و از نقاط دیدنی استان هرمزگان است. این اثر در تاریخ 3 اسفند 1377 با شمارهٔ ثبت 2230 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این بنای تاریخی در بندر مغویه واقع شده است و متعلق به شیخ سلطان المرزوقی یکی از حکمرانان منطقه و رئیس قبیله المرازیق و حاکم مغویه است و به شیخ سلطان المرزوقی مشهور است.

این قلعه دارای دو حیاط اندرونی و بیرونی بوده حیاط اندرونی سال ها پیش از قسمت بیرونی آن ساخته شده و از قدمت بیشتری برخوردار است.

منبع: توریسم آنلاین

به "یادگاری سلطان در بندر لنگه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادگاری سلطان در بندر لنگه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید