10 عادت اشتباه که عامل سیاهی و گودی زیر چشم هستند

به گزارش وبلاگ طفره، خبرگزاری خبرنگاران- تیره شدن و گودی زیر چشم ما می تواند ما را خسته و مسن تر نشان دهد. گاهی اوقات تیرگی و سیاهی زیر چشم نشانه ای از مشکلاتی مانند کمبود خواب است. با توجه به اینکه پوست زیر چشم بسیار ظریف است، بنابراین هیچ غده چربی هم در این قسمت وجود ندارد. وراثت، پیری، استرس، تغییرات هورمونی، کمبود تغذیه ای و کمبود خواب از عواملی هستند که موجب ایجاد سیاهی زیر چشم می شوند.

10 عادت اشتباه که عامل سیاهی و گودی زیر چشم هستند

گاهی اوقات آفتاب و اشعه آن هم می تواند با ایجاد رنگ دانه ها در بدن موجب ایجاد تیرگی زیر چشم شود. از سوی دیگر با بالا رفتن سن پوست لاغرتر شده وچربی خود را از دست می دهد. این مساله موجب می شود تا رگ های خونی سیاه در زیر چشم نمایان شده و زیر چشم شما را سیاه نشان دهد. برخی از عادات اشتباه هم می توانند موجب ایجاد سیاهی زیر چشم شوند که در ادامه به آنها می پردازیم. پس با ما همراه شوید.

  1. خواب کم

    شما برای آن که سالم بمانید نیاز به خواب کافی و مناسب دارید. خواب کم موجب می شود که خون به خوبی در زیر پوست شما جریان پیدا نکرده و موجب تیرگی زیر چشم های شما شود.

  2. پاک نکردن آرایش چشم

    زمانی که آرایش چشم های خود را پس از هر بار آرایش، پاک نمی کنید؛ این موضوع موجب تغییر رنگ و تیرگی زیر چشم های شما می شود. بنابراین قبل از خواب با کمک یک پاک کننده مناسب آرایشی یا انواع دستمال مرطوبجیبی یا قوطی آرایش خود را پاک کنید. دستمال مرطوب برای صورت بانوانمتفاوت از انواع دستمال مرطوب برای نوزاد و کودک است و برای انواع پوست ها طراحی شده است. برای خرید انواع دستمال مرطوب آرایشی در کنار قیمتبهتر است به علت حساسیت پوست اطراف چشم ها، آن را از بهترین برندها مانندلدورا، پمپرز، نینو، wee، دایلکس و پنبه ریز خریدارای کنید.

  3. مصرف مایعات کم

    زمانی که شما مایعات کمی مصرف می کنید این موضوع موجب کم آبی پوست شده و می تواند پوست شما را خشن و خشک کند. برای جلوگیری از این اتفاق شما می توانید آب و آبمیوه بیشتری مصرف کنید تا تیرگی زیر چشم شما از بین برود.

  4. پاک سازی ناملایم پوست

    قبل از خواب بهتر است آرایش پوست خود را پاک کنید؛ اما برای این کار باید با پوست خود ملایم باشید. به خصوص این نکته برای پاک کردن مواد آرایشی دور چشم مهم تر است. زیرا پوست اطراف چشم بسیار حساس است. زمانی که پاک کردن حالت ساییدن داشته باشد موجب ایجاد سیاهی با گذشت زمان خواهد شد. شما می توانید از انواع مواد پاک کننده به همراه گوش پاک کن هم استفاده کنید. بهترینانواع گوش پاک کن مدل فنری و پزشکی است که ارتفاع بلند یا کوتاه دارد. در هنگام خرید انواع تازه گوش پاک کن علاوه بر قیمت، به برند گوش پاک کن هم توجه کرده و از برندهای معتبر خریداری کنید.

  5. مصرف سیگار

    سیگار کشیدن مانند افزایش سن می تواند موجب از بین رفتن کلاژن پوست شود. بنابراین حالت ارتجاعی خود را از دست داده و شل می شود. این اتفاق گودی و سیاهی زیر چشم را تشدید خواهد کرد.

  6. کمبود ویتامین در بدن

    زمانی که بدن ویتامین C، K و آهن را از دست بدهد گودی و سیاهی زیر چشم اتفاق می افتد. بهترین ویتامین برای برطرف گودی چشم مصرف این ویتامین ها است. شما با انجام آزمایش خون متوجه کمبود این ویتامین ها در بدن خود خواهید شد. گاهی اوقات پزشک برای برطرف کردن این مشکل داروهای تقویتی تجویز خواهد کرد.

  7. کاهش وزن

    اغلب افراد در ابتدا از قسمت صورت لاغر می شوند. زمانی که یک نفر کاهش وزن شدید داشته باشد، ممکن است دچار گودی و سیاهی زیر چشم شود. این گودی هم به علت لاغر شدن ناگهانی صورت و هم به علت کمبود ویتامین در پی وزن کم کردن اتفاق خواهد افتاد. بنابراین مراقب باشید که به یک باره وزن کم نکنید و این کار را به مرور انجام دهید.

  8. گرفتن بینی و التهاب سینوس ها

    التهاب سینوس هم می تواند موجب گودی زیر چشم ها شود. در این زمینه باید مراقب باشید که بینی شما دچار گرفتگی نشود.برای حل این مشکل هم می توانید به پزشک مراجعه کنید. پاک سازی مرتب بینی و استفاده از سرم های لازم در این زمینه می تواند از تشدید علائم جلوگیری کند.

  9. استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی

    مواد آرایش مصنوعی برای چشم ها مضر هستند. این مواد می توانند طراف چشم را نیز تحت تاثیر قرار دهند و باعث تیرگی زیر چشم شوند. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است قبل از آرایش چشم ها از مرطوب کننده استفاده کنید تا اطراف چشم تحت تاثیر مواد آرایشی قرار نگیرند.

  10. خواب بر روی شکم

عادت بسکمک از ما است که بر روی شکم می خوابیم. در حالی که این عادت برای چشم ها مناسب نیست. خوابیدن در این حالت موجب می شود تا گردش خون در زیر چشم شما به صورت کامل صورت نگرفته و در نتیجه زیر چشم ها دچار سیاهی و گودی شوند.

نویسنده: وحیده امینی

منبع: خبرگزاری آریا

به "10 عادت اشتباه که عامل سیاهی و گودی زیر چشم هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 عادت اشتباه که عامل سیاهی و گودی زیر چشم هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید