اعلام نتایج نخستین فراخوان مشترک صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و بنیاد ملی علوم طبیعی چین

به گزارش وبلاگ طفره، در نخستین همکاری صندوق (INSF) و بنیاد ملی علوم طبیعی چین (NSFC) از 27 طرح مشترک پژوهشی مورد حمایت نهاده شد.

اعلام نتایج نخستین فراخوان مشترک صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و بنیاد ملی علوم طبیعی چین

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ طفره به نقل از روابط عمومی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF) نخستین فراخوان مشترک INSF و NSFC در اردیبهشت ماه سال جاری در سه حوزه ریاضیات، علوم زیستی و علوم مواد اعلام شد. دراین فراخوان که با استقبال گسترده جامعه پژوهشی دو کشور روبرو شد، بالغ بر 262 پیشنهادیه طرح پژوهشی به صندوق ارسال شد.

بنا بر این گزارش 217 پیشنهادیه به صورت مشترک از سوی ایران و چنین داوری شدند. فرایند ارزیابی علمی این پیشنهادیه ها در ایران با همکاری 379 عضو هیأت علمی ایرانی که در هیچیک از طرح های پیشنهادی مشارکت نداشته اند صورت گرفت و در نهایت، بهترین طرح های فراخوان با جمع بندی نظرات داوری صندوق و NSFC برگزیده شدند.

خاطر نشان می سازد علیرغم آنکه در ابتدای فراخوان صرفاً حمایت از 15 طرح پژوهشی در دستور کار صندوق و NSFC قرار داشت، با توجه به تعداد و کیفیت بالای پیشنهادیه های دریافتی، 27 طرح پژوهشی شامل تمامی پیشنهادیه هایی که درهر دو کشور امتیاز بالای داوری را دریافت کردند به تصویب هر دو سازمان رسید.

جهت مشاهده نتایج فراخوان اینجا را کلیک کنید.

مراحل ارزیابی فراخوان مشترک با NSFC:

1-آنالیز اولیه پروپوزال ها: 262 پروپوزال دریافت شده در فراخوان در ایران آنالیز اولیه شده و45 پروپوزال به علت عدم ارسال به کشور چین یا مغایرت اطلاعات ایران به داوری ارسال نشد.

2-تشکیل کمیته های ارزیابی: برای هر یک از حوزه های فراخوان، کمیته ای متشکل از بهترین اساتید آن حوزه در صندوق تشکیل شد؛ اعضا کمیته ها در هیچیک از پروپوزال ها مشارکت نداشته اند.

3-تعیین داور: اعضا کمیته های ارزیابی، طی چند جلسه، برای هر یک از طرح های فراخوان حداقل سه داور علمی را تعیین کردند. داوران در هیچیک از طرح ها مشارکت نداشته اند. 379 عضو هیأت علمی کشور به عنوان داور در این فراخوان با صندوق همکاری داشته اند.

4-ارزیابی علمی: ارزیابی علمی طرح ها به وسیله داوران برگزیده و به وسیله سامانه طرح های پژوهشی صندوق انجام شد. داوری به صورت ناشناس صورت گرفته وامکان پرسش و پاسخ میان داور و مجری به وسیله سامانه فراهم بوده است. داوران بر اساس معیارهای زیر طرح ها را ارزیابی نموده اند:

اهمیت حضور تیم خارجی در طرح

اولویت طرح پژوهشی

توانمندی مجریان برای انجام طرح

روش تحقیق طرح

نوآوری طرح

خروجی های پیش بینی شده برای طرح

5-جمع بندی نظرات داوران به وسیله کمیته های ارزیابی: کمیته های ارزیابی طی حداقل یک جلسه، نظرات داوران را در سامانه صندوق مطالعه نموده و نهایتاً طرح های برتر هر حوزه را تعیین کردند. در شرایط برابر، طرح پژوهشگران شهرستان به تهران اولویت یافت.

6-تبادل نظر با سازمان خارجی و جمع بندی نهایی: نتایج داوری ایران و چین تبادل شده و آن دسته طرح هایی که در هر دو کشور حائز امتیاز داوری بالا بوده اند به عنوان طرح های برگزیده فراخوان تعیین شدند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "اعلام نتایج نخستین فراخوان مشترک صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و بنیاد ملی علوم طبیعی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام نتایج نخستین فراخوان مشترک صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و بنیاد ملی علوم طبیعی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید