ایران تاریخ پرباری در زمینه تجارت فناوری و نوآوری دارد

به گزارش وبلاگ طفره، ستاری گفت: تا دو سال آینده بیش از 2 میلیون متر مکعب فضای نوآوری در دانشگاه ها ایجاد می کنیم.

ایران تاریخ پرباری در زمینه تجارت فناوری و نوآوری دارد

به گزارش خبرنگار ، سورنا ستاری معاون رئیس جمهور در آیین رونمایی از اولین فرا صندوق کشور در بازار سرمایه با بیان اینکه ما توانسته ایم چند صندوق را در بورس ثبت کنیم و احتیاج به سرمایه گذاری داریم، اظهار کرد: پول نفت باعث شده سرمایه گذاری در این حوزه ها را فراموش کنیم.

ستاری با بیان اینکه ایران تاریخ پرباری در زمینه تجارت فناوری و نوآوری دارد، گفت: تصور می کنیم، مشکل ایجاد شغل فقط پول است و فرد با در اختیار داشتن پول خودش می داند، چطور شغل ایجاد کند.

معاون علم و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه تامین اقتصادی خطرپذیر یعنی روی یک جوان سرمایه گذاری می کنید و 10 سال بعد نتیجه را می گیرید، اعلام کرد: فصل اول سرمایه گذاری روی اکوسیستم فناوری آموزش است.

او با بیان اینکه فکر نموده ایم اگر پول روی آموزش بگذاریم، منجر به این می گردد که کسب و کار بالا برود، اضافه نمود: : دانشگاه عامل اصلی رشد کسب و کار است.

ستاری ادامه داد:، اما دانشگاه های ما نفتی و با پول نفت درست شده اند. باید کل شهر یک اکوسیستم نوآوری بگردد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تا دو سال آینده بیش از 2 میلیون متر مکعب فضای نوآوری در دانشگاه ها ایجاد می کنیم، توضیح داد: هم اکنون هم 500 متر مکعب فضای نوآوری در دانشگاه ها داریم.

ستاری اضافه نمود: برای تامین اقتصادی این اکوسیستم مشکل و بن بست داریم، چون صندوق نوآوری برای دولت است و کار دولت پرهیز از ریسک پذیری است و از پژوهشی دولتی محصول بیرون نمی آیند.

وی با بیان اینکه در پژوهشگاه های دولتی خوب خرج می کنیم، اضافه نمود: در بخش دولتی محصول فراوری نمی گردد و محصول حاصل سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

ستاری با بیان اینکه این امر در همه دولت ها این چنین است و مختص ایران نیست، اضافه نمود: در این امر احتیاجمند فرهنگی هستیم که توسط نفت از بین رفته است.

او ادامه داد: اینکه نهاد های اقتصادی بزرگ در صدد ایجاد این چنین صندوق های نوآوری هستند بسیار امید بخش است.

ستاری با اشاره به اینکه بچه های ما را امروز از دانشگاه برمی دارند و به خارج می برند، ادامه داد: باید این سیستم زودتر راه بیفتد و سرمایه به راحتی در اختیار این دانشجو ها قرار بگیرد.

او اعلام نمود: با مدیریت جدید قوه قضائیه به دنبال کسب ماهیت جدید ثبتی در دانشگاه ها هستیم.

ستاری با بیان اینکه نمی توانیم اکوسیستم دانش بنیان را دولتی بار بیاوریم، گفت: فقط می توانیم زیر ساخت های علمی و نیروی انسانی را فراهم کنیم و بقیه آن کار بخش خصوصی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ایران تاریخ پرباری در زمینه تجارت فناوری و نوآوری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران تاریخ پرباری در زمینه تجارت فناوری و نوآوری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید