آنالیز فرایند های رفتاری کودک با استفاده از هوش مصنوعی ، تشخیص و طبقه بندی سریع تر اختلالات

به گزارش وبلاگ طفره، پژوهشگران بریتانیایی پیروز شدند با استفاده از هوش مصنوعی اختلال های رفتاری بچه ها در محیط مدرسه را شناسایی نمایند. این نخستین باری است که از هوش مصنوعی برای مبارزه با مسائل رفتاری شایع بچه ها استفاده می گردد.

آنالیز فرایند های رفتاری کودک با استفاده از هوش مصنوعی ، تشخیص و طبقه بندی سریع تر اختلالات

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از مدیکال اکسپرس، دانشمندان حوزه فناوری در تلاشند تا از هوش مصنوعی برای پیش بینی رفتارهای بچه ها استفاده نمایند. این موضوع به پیش بینی اختلالات نیز یاری شایانی می نماید.

این گروه از پژوهشگران با استفاده از سیستم یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی اطلاعات مرتبط با صدها کودک در محیط مدرسه را مورد آنالیز قرار می دهند تا تشخصی دهند علائم بیماری در کدام گروه از بچه ها وجود دارد.

محققان موسسه علوم شناختی و علوم مغز دانشگاه کمبریج در این خصوص می گویند این امر احتیاج به ارزیابی دقیق مهارت های شناختی و تشخیص برترین روش درمانی است.

نتایج این مطالعه که در Science Developmental Science منتشر شده است، با آنالیز 550 کودک که به مرکز درمان یادگیری مراجعه نموده بودند، اجرا شده است. اغلب این بچه ها در مدرسه با مسائل رفتاری رو به رو بودند.

دانشمندان می گویند که این روش مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند به بسیاری از تحقیقات قبلی در زمینه مسائل یادگیری در بچه ها مبتلا به اختلالاتی مثل بیش فعالی یاری کند.

دکتر دانکن استل از واحد شناخت و علوم مغز دانشگاه کمبریج، که این مطالعه را رهبری کرد، گفت: دریافت تشخیص درست یک شاخص مهم برای والدین و بچه های است که با مسائل یادگیری رو به رو هستند. مطالعه ما اولین نوع از گروه مطالعات مبتنی بر هوش مصنوعی است.

این تیم با فراهم آوردن الگوریتم کامپیوتری به آنالیز تعداد زیادی از داده های آزمون شناختی از هر کودک، شامل میزان گیری مهارت های گوش دادن، استدلال فضایی، حل مشکل یادگیری واژگان و حافظه پرداخت.

منبع: انتخاب

به "آنالیز فرایند های رفتاری کودک با استفاده از هوش مصنوعی ، تشخیص و طبقه بندی سریع تر اختلالات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فرایند های رفتاری کودک با استفاده از هوش مصنوعی ، تشخیص و طبقه بندی سریع تر اختلالات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید