تغییرات تازه امنیتی در بلاروس

به گزارش وبلاگ طفره، ایسنا نوشت: رئیس جمهوری بلاروس در اقدامی با هدف تقویت موضع خود پس از چندین هفته اعتراضات گسترده و اعتصاب ها، چند تن از وفاداران تندروی خود را در سمت های ارشد منصوب کرد که شامل روسای امنیتی می گردد.

تغییرات تازه امنیتی در بلاروس

به نقل از خبرگزاری رویترز، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس با ایوان ترتل، رئیس جدید سرویس امنیت این کشور، والری واکولچیک، رئیس جدید شورای امنیت و واسیلی گراسیموف، سرپرست جدید کمیته کنترل دولتی ملاقات کرد.

لوکاشنکو که با بزرگترین اعتصاب ها و اعتراضات در طول 26 سال فعالیتش به عنوان رئیس جمهوری بلاروس روبرو شده، در اقدامی برای مقابله با این اعتراضات سراسری، روسای امنیت کشور را تغییر داد.

وی که مکررا گفته این آشوب ها در کشور با مداخله خارجی انجام شده، پیش از مصاحبه با میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه و هیاتی از دولت مسکو، گفت: همسایگان ما تمایل دارند تا سقوط بلاروس را ببینند.

انتصاب حلقه ای از وفاداران در سمت های ارشد امنیتی از سوی لوکاشنکو به ویژه آنهایی که در سرکوب مخالفان کمک اش کردند، برای وی که کوشش نموده تا اعتراضات را سرکوب کند، بسیار حیاتی است.

بحران سیاسی در بلاروس پس از انتخابات ریاست جمهوری 9 اوت و پیروزی مجدد لوکاشنکو شروع شد که به گفته مخالفان اپوزیسیون با تقلب همراه بود.

رهبر اپوزیسیون نتایج را قبول نکرد و از مردم و هوادارانش خواست تا به خیابان ها آمده و نتایج را به چالش بکشند و خواهان استعفای لوکاشنکو شوند؛ سوتلانا تیخانوفسکایا بعدا به لیتوانی گریخت.

312 310

منبع: خبرآنلاین

به "تغییرات تازه امنیتی در بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات تازه امنیتی در بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید