رأی الیوم: وزیر خارجه لبنان در مسأله سوریه از کشورهای عربی چراغ سبز گرفته است

به گزارش وبلاگ طفره، یک روزنامه عربی نوشت مواضع اخیر وزیر خارجه لبنان درباره سوریه پس از آن بیان می گردد که وی در قاهره از کشورهای عربی چراغ سبز لازم را دریافت نموده است.

رأی الیوم: وزیر خارجه لبنان در مسأله سوریه از کشورهای عربی چراغ سبز گرفته است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ طفره، جبران باسیل وزیر خارجه لبنان که در نشست شنبه (دو روز پیش) اتحادیه عرب از لزوم بازگشت سوریه به این اتحادیه سخن گفته بود، دیروز (یکشنبه) اظهار داشت، به زودی به سوریه سفر خواهد نمود.

روزنامه رأی الیوم در گزارشی در این مورد نوشت، صحبت باسیل درباره سفرش به سوریه شبیه به انفجار بمبی سیاسی بود که ترکش های آن در صحنه سیاسی لبنان پخش شد؛ صحنه ای که بازیگران آن درباره رابطه با سوریه هم نظر نیستند.

در ادامه این گزارش آمده، اظهارات وزیر خارجه لبنان با عکس العمل های مثبت و منفی در لبنان همراه بود. اشرف ریفی وزیر دادگستری پیشین لبنان در اظهاراتی انتقادی ادعا کرد، باسیل پس از دیدار با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله طوری صحبت می نماید گویا وی نخست وزیر است و سیاست ها را تعیین می نماید.

نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله اظهارات باسیل را شجاعانه خواند و از وی قدردانی کرد.

رأی الیوم در این زمینه به نقل از منابع مطلع گزارش داد که باسیل موضع خود را از خلال آنچه از طرف های عربی در قاهره شنیده بود، اعلام کرد. می توان دریافت که وی چراغ سبز را از پایتخت های عربی مخالف دمشق دریافت نموده و سعد الحریری نخست وزیر را در جریان این موضوع قرار داده و رضایت ضمنی را از الحریری گرفته است.

اتحادیه عرب نوامبر سال 2011، همزمان با فشارهای غرب بر نظام قانونی سوریه عضویت این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

دمشق در روزهای پایانی سال 2018 شاهد چرخش کامل بعضی کشورهای عربی به سوی خود بود. امارات عربی متحده که از متحدان عربستان سعودی در منطقه است هفتم دسامبر سفارت خود در دمشق را پس از هفت سال بستن، بازگشایی کرد و کاردار امارات از تمایل چندین کشور عربی دیگر برای بازگشایی سفارت خود در دمشق اطلاع داد.

یک روز بعد نیز بحرین، دیگر متحد عربستان سعودی اظهار داشت که هیچ گاه روابط خود با دمشق را قطع ننموده و ارتباط منامه با دمشق در جریان بوده است و در حقیقت از شروع به کار سفارت خود در دمشق اطلاع داد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "رأی الیوم: وزیر خارجه لبنان در مسأله سوریه از کشورهای عربی چراغ سبز گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رأی الیوم: وزیر خارجه لبنان در مسأله سوریه از کشورهای عربی چراغ سبز گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید