رایزنی کشورهای عربی در آستانه اعلام موضع نهایی علیه قطر

به گزارش وبلاگ طفره، خبرنگاران:در راستای رایزنی های کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس و در مورد بحران روابط با قطر وزیر خارجه عمان از ریاض وارد قاهره شده و با مقامات این کشور به بحث و مصاحبه پرداخت.

رایزنی کشورهای عربی در آستانه اعلام موضع نهایی علیه قطر

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ طفره به نقل از پایگاه خبری العهد، روز گذشته (آدینه) یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان از ریاض وارد قاهره شده و با مقامات این کشور در مورد بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس با قطر به بحث و گفتگو پرداخت.

بعضی منابع دیپلماتیک مصری نیز اعلام کردند که وزیر خارجه عمان در مورد پرونده قطر و دخالت کردن این کشور در امور داخلی سایر کشورها همچون مصر و همچنین آنالیز نتایج کوشش های شورای همکاری خلیج فارس در راستای حل اختلافات با قطر، با مقامات مصری به بحث و گفتگو خواهد پرداخت.

این منابع تاکید کردند که این گفتگو ها پیش از آنالیز نهایی گزارش کمیته فنی متخصص در زمینه اختلافات با قطر و تصمیم گیری نهایی صورت می گیرد.

وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس امروز در عربستان جلسه داشته و آنچه میزان پایبندی قطر به بندهای توافقنامه ریاض خوانده شده است ، آنالیز خواهند کرد. این توافقنامه را تمیم بن حمد آل خلیفه امیر قطر به امضا رسانده بود.

این درحالی است که چهارشنبه هفته گذشته سعود الفیصل وزیر خارجه به همراه خالد بن بندر بن عبدالعزیز رئیس اطلاعات کل و محمد بن نایف بن عبدالعزیز وزیر کشور سعودی سفری کوتاه به قطر و بحرین داشتند و در این سفر مذاکرات دوجانبه ای را با رهبران سیاسی آنها برگزار کردند.

خبرگزاری دولتی قطر نوشت: هیئت سعودی با شیخ تمیم بن حمد آل خلیفه درباره افق های همکاری برادرانه بین کشورهای برادر و راههای حمایت و توسعه آن همرااه با بحث درباره جهت فعالیت مشترک کشورهای عرب خلیج فارس گفت وگو کرد.

به نوشته این خبرگزاری، شماری از مسائل مورد توجه دو طرف بویژه تحولات منطقه ای و بین المللی در این دیدار آنالیز شد.

خبرگزاری دولتی عربستان نیز نوشت که هیئت سعودی در فرودگاه دوحه مورد استقبال عبدالله بن حمد آل ثانی رئیس دفتر امیری قطر و عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی نخست وززیر و وزیر کشور نهاده شد.

کشورهای عربستان سعودی، امارات و بحرین در تاریخ 5 مارس سفرای خود را از دوحه فراخواندند و کشور قطر را به دخالت در امور داخلی خود و پیگیری سیاست هایی که باعث بی ثبات شدن منطقه می شد متهم کردند.

6عضو شورای همکاری خلیج فارس در تاریخ 17 آوریل و در شهر ریاض به توافقی برای سرانجام دادن اختلافات این سه کشور با قطر دست یافته و آن را توافقنامه ریاض نامیدند.

ر

منبع: تسنیم

به "رایزنی کشورهای عربی در آستانه اعلام موضع نهایی علیه قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی کشورهای عربی در آستانه اعلام موضع نهایی علیه قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید